Strona 1 z 1

Cieknące zaciski

: czw 01 lis 2007, 10:14
autor: darkiz
Przy okazji wymiany klocków w RC 36 92r. oczyściłem zaciski, tłoczki po oczyszczeniu nasmarowalem smarem do tloczków. Po złożeniu, zamontowaniu i odpowietrzeniu zauważylem, że oba zaciski są wilgotne. Po kilku dniach ubywa w zbiorniczku płynu. Czy czeka mnie zakup zestawow naprawczych? Nadmieniam, że tloczki były zapieczone i z trudem wyszły.

: czw 01 lis 2007, 10:35
autor: wasyl
Kolego wymień oringi.
tam wchodzą dwa na tłoczek.
Pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu kanału oringowego.

: czw 01 lis 2007, 10:39
autor: Fabiq
skoro cieknie z tloczyska to chyba sam sobie odpowiedziales, a co to jest smar do tloczkow? do czyszczenia najlepiej uzyc stary plyn hamulcowy ktory z reguly wymieniamy razem z klockami

jeszcze inaczej, byc moze uszkodziles przewod, albo koreczki od odpowietrzania, wiadomo ze scieka do dolu wiec moze to wcale nie tloczysko?

: czw 01 lis 2007, 10:42
autor: wasyl
Fabiq,

Do Oringów jest specjalny smar,co by sie nie zapiekały i chodziły na sucho.

: czw 01 lis 2007, 10:49
autor: Fabiq
no dobra smarowac oring okej, ale przeciez nie wyciagasz tloczka do czyszczenia, no chyba ze wlasnie tak kolega zrobil i po zlozeniu to i moze wlasnie cieknac

: czw 01 lis 2007, 10:55
autor: wasyl
Fabiq,

Brudny tłoczek ma zwiększoną średnicę - więc wycierał się oring na większej średnicy.
Czysty tłoczek nie może być doszczelniony na zużytym oringu.

Wniosek czyścic częściej tłoczki

Ja miałem tak zapieczone tłoczki że jeden dociskał a drugi bardzo słabo.
W rezultacie klocki zużywały sie z klina.
Po wyczyszczeniu chodziły gładko (pomoc kolegi Marka) i klocki zużywały się równomiernie.

[ Dodano: 1 Listopad 2007, 11:18 ]
darkiz,

Warto też sprawdzić czy same tłoczki nie są skorodowane.

: czw 01 lis 2007, 11:22
autor: darkiz
Do czyszczenia wyciągnąłem tloczki i oringi-i jest chyba tak jak mówi Wasyl. Zamawiam nowe oringi...

: czw 01 lis 2007, 22:19
autor: kiki
taka porada :) -zanego smaru na tłoczki- bo potem odkurz z klocków siada na smarze i wtedy zapiekają sie tłoczki. Sam stosuje sie takiej zasady i u mnie jest git-a nauczylem sie tego od 2 dobrych mechaników:)

: czw 01 lis 2007, 22:25
autor: wasyl
kiki,

syf osadza sie na tłoczkach i bez smaru.
Gorsze dla niego będzie praca na sucho,przejedź kiedyś gume papierem ściernym.

To moje zdanie.

: czw 01 lis 2007, 23:47
autor: kiki
w sumie to idealnym chyba rozwiazaniem w zaciskach byłyby takie gumki co osłaniaja cały tłoczek (tak jak w autach)-wtedy, jeśli by była sprawna to praktycznie nie byłoby problemu. A tak co pół roku kontrolnie można, a raczej trzeba zerkać :)
Pozdrawiam

: pn 12 lis 2007, 22:55
autor: golvi
smarem grafitowym smarowac tłoczki