Witam, z racji tego że od sporego czasu jezdzilem głownie VFR 750 , a teraz odniedawna jezdze VFR 800 FI ktora ma CBS, naszla mnie jedna kwestia kiedy zaczałem nia jezdzic. Mianowicie czy da rade zwiekszyc sile dzialania CBS ??
Interesuje mnie zwiekszenie dzialania w obie strony, a przynajmniej kiedy naciskam pedal hamulca zwiekszyc sile hamowania na przód. Jak mialem okazje sie przejechac V-tec'iem to tamte hamulce byly doslownie żyleta w porownaniu do tych z FI. I w Vtec'u i w FI sa klocki Nissina, wymieniony plyn hamulcowy i roznica jest kolosalna. W v-tec dotykasz klamki i odrazu lecisz do przodu, w FI jakos nie specjalnie. Sa lepsze niz w 750 ale nie jest to jakas znaczna roznica.
To jak, jest cos takiego jak regulacja sily hamowania ukladu CBS??
Z góry dzieki za odpowiedz
Pozdr i LwG
Regulacja siły układu CBS
- Morrogh
- zadomowiony
- Posty: 76
- Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnik koło Lublina
Regulacja siły układu CBS
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
-
- bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: wt 02 lis 2010, 20:26
- Imię: Piotrek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Błonie
Re: Regulacja siły układu CBS
mniej więcej miedzy zbiornikiem a kanapą jest kranik czy zawór który powinno się odpowietrzyć przy wymianie płynu hamulcowego i nie jestem pewien ale chyba nim tez można regulować siłę hamowania tyłu w stosunku do przodu zwie się to PCV (proportional control valve) ale nie jestem pewien więc niech wypowiedzą się inni
- Piotr_Pan76
- teksciarz
- Posty: 114
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 12:19
- Imię: Piotr
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krzywopłoty
- Kontakt:
Re: Regulacja siły układu CBS
A ja proponuję założyć racingowe klocki na przód i tył i od razu ci się polepszy bez regulowania
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulacja siły układu CBS
Tylko trzeba pamiętać, że te typowo racingowe potrzebują odpowiedniej temp pracy Można się zdziwić... i nie polecam zakładania do jazdy zwykłej.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Regulacja siły układu CBS
Nie ma takiej regulacji.
V-tec ma lepsze hamulce, ale nie powinna być taka różnica jak piszesz.
To, że nowy płyn i klocki to nie znaczy, że powinno być dobrze. Układ trzeba dobrze odpowietrzyć i tłoczki muszą swobodnie się poruszać w zacisku. Regulacja jest trudniejsze niż w zwykłych układach i z mojego doświadczenia wiem, że nie wszyscy mechanicy dobrze to robią.
Pamiętaj, że aby w pełni wykorzystać hamulce musisz użyć obu dźwigni, wówczas działają wszystkie tłoczki, we wszystkich zaciskach i na pewno polecisz wtedy do przodu
V-tec ma lepsze hamulce, ale nie powinna być taka różnica jak piszesz.
To, że nowy płyn i klocki to nie znaczy, że powinno być dobrze. Układ trzeba dobrze odpowietrzyć i tłoczki muszą swobodnie się poruszać w zacisku. Regulacja jest trudniejsze niż w zwykłych układach i z mojego doświadczenia wiem, że nie wszyscy mechanicy dobrze to robią.
Pamiętaj, że aby w pełni wykorzystać hamulce musisz użyć obu dźwigni, wówczas działają wszystkie tłoczki, we wszystkich zaciskach i na pewno polecisz wtedy do przodu
Dokładnie. Podobnie jak z oponami.emils pisze:Tylko trzeba pamiętać, że te typowo racingowe potrzebują odpowiedniej temp pracy Można się zdziwić... i nie polecam zakładania do jazdy zwykłej.
Adam
- Morrogh
- zadomowiony
- Posty: 76
- Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnik koło Lublina
Re: Regulacja siły układu CBS
Dopiero wrocilem z bieszczad i co fakt to fakt - jak mi samochod wyjechal i jeblem po wszystkich heblach to zmienilem zdanie na temat hamulcow A głownie chodzilo mi o to ze w FI trzeba je dusic mocno. Mimo że smai marowalem klocki na mocowaniach tam gdzie sie ruszaja to i tak trzeba je dusic. W v-tec dotyka sie jednym palcem i lecisz. Jak miałem RC24 z 87 roku i wujek dal mi sie przejechac V-tec'iem to gdy przyszlo hamowac to zahamowalem jak u siebie w RC24.... I mało sobie zębów nie wybilem xD No ale nic.... Nie ma co ruszac. JAk fabryka zrobiła tak ma byc. Mam na przodzie teraz klocki 2H czyli te ktore lepiej w wyzszej temperaturze pracuja. I to było wyraznie w gorach czuc. A z tyłu mam zwykłego nissina (obstawiam organiczny). Dzieki za wypowiedzi.
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości