Strona 5 z 5

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: śr 26 kwie 2017, 21:37
autor: Fakir
To jeździj bez ;)
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: czw 27 kwie 2017, 11:21
autor: mictom
Fakir pisze:To jeździj bez ;)
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Czy tłoczki nie będą za dużo wysunięte? Jedna taka przekładka ma 2mm, czyli 4mm na zacisk więcej wysunięty tłoczek. Tzn chodzi mi o to czy tłoczka przy większym zużyciu klocków nie będzie kantować?

Pozdrawiam Tomek

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: czw 27 kwie 2017, 17:18
autor: mictom
Tłoczek ma wysokość 31mm,
na nowych klockach wystaje 4mm z zacisku,
na nowych klockach ze zdemontowaną okładziną termiczną i blaszką zabezpieczającą wystaje 8mm
Klocek ma jakieś 3mm użytkowej okładziny ciernej, czyli w miarę zużywania klocków tłoczek wysunie się jeszcze <6mm co da wartość wysunięcia tłoczka 14mm czyli 45% swojej długości, a licząc od tego szerokiego uszczelniacza to pewnie z 50% :) I stąd moje pytanko właśnie czy się tam nic nie podzieje.

Nissin 2P202 NS (niebieskie) mają przy tej samej grubości samo blaszysko i materiał cierny. Trzeba następnym razem takie zanabyć.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: czw 27 kwie 2017, 22:13
autor: śliniak290
Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: czw 27 kwie 2017, 22:43
autor: mictom
śliniak290 pisze:Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek
Dziękuje za info :) Zdjąłem ten biały izolator i tą cieniutką blaszkę co go trzymała też (bo bez izolatora ta blaszka będzie miała luz). Została sama lacha i okładzina cierna.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: pt 28 kwie 2017, 18:48
autor: mictom
Tarcze ok. Sprawdzałem w kilku motocyklach ze stalowym oplotem lub fabrycznym, klamka zachowuję się tak samo jak moja z jednym wyjątkiem. Moja ma przez pół mniej luzu jałowego. Wszystkie sprawdzane moto mają tak mniej więcej przed połową(całego skoku klamki) Moja ma jakieś 1,5cm luzu. Reszta wszystko ok. Dźwignia się trochę utwardziła po tej regeneracji pompy(albo się układ trochę odpowietrzył), hamowanie dobre. Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: pt 28 kwie 2017, 19:24
autor: śliniak290
Jeżeli był większy skok to możliwe ze miałeś mały pęcherz powietrza w pompie

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: pt 28 kwie 2017, 19:35
autor: mictom
Jest to bardzo możliwe Wojtku nawet o tym też myślałem tylko jedno mi tą myśl zabijało - czy np. taki pęcherz mógł się utrzymywać tam 1.5 roku? Bo tyle czasu od wymiany płynu to się stało.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: pt 28 kwie 2017, 22:04
autor: śliniak290
Mogło tak być, przy odpowietrzaniu trzeba pamiętać aby zbiorniczek był w najwyższym położeniu, czyli kiera do końca w lewo

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: pt 28 kwie 2017, 22:46
autor: Klarkson
mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: sob 29 kwie 2017, 10:47
autor: mictom
Klarkson pisze:
mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.
Kiedyś miałem +1 obrót klamkę dalej, bo hamulec łapał później, ale od pół roku jak jest wyższy to mam skręcone na minimum, klamka najbliżej manetki. Bliżej się już nie da. Ale ta odległość chyba nie ma nic do luzu jałowego klamki?

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: sob 29 kwie 2017, 14:16
autor: Klarkson
Nie do końca mogę rozszyfrować o czym piszesz, że "jest od pół roku wyższy"...
Regulacja w klamkach nie służy, wbrew obiegowym opiniom, do poprawy samopoczucia motorniczego z długimi lub krótkimi paluchami u rąk.
Tylko do korekty punktu w którym zaczyna "łapać" hamulec lub sprzęgło hydr.

Przetestuj korektę +/- na sprzęgle. Zrozumiesz o czym mówię.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: wt 02 maja 2017, 13:12
autor: mictom
Ok. przetestuję. Hamulec mam skręcony na minimum a pasowałoby mi jeszcze skręcić na minus a regulacji już brak.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: śr 25 kwie 2018, 22:56
autor: seven9
Witam,

Czy da się zamówić te prowadnice/trzpienie odkręcane od zacisku (nr 14 i 15) na rysunku? Rozebrałem zacisk i szczególnie jeden z tych trzpienia prosi o wymiane, z powodu braku gumki cały jest pordzewiały i nie wiem czy same oczyszczenie go z rdzy i nasmarowanie pomoże.

Pozdro.

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

: śr 25 kwie 2018, 23:17
autor: mictom
Przeczyść go papierem 1000, 1500, 2000 nowe gumki z zestawu naprawczego smar i sprawdź czy działa płynnie. Tylko nie wykręcaj tego trzpienia niepotrzebnie.