CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 10:32

Na bogato. :)) :ok
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pn 19 wrz 2016, 10:49

Bo w sumie nie znalazłem winowajcy jeszcze , dzisiaj będę rozbierał. Po objawach i wszelakich konsultacjach wychodzi mi, że albo przewód oryginalny się rozwarstwia i blokuje powrót płynu pozostawiając tłoczki w lekko dociśniętej pozycji, albo zapieczone tłoczki. Twarda klamka i podstawiony hamulec, stało się to od razu, zjeżdżałem z górki, jedno dohamowanie, drugie i pyk- klama urosła, potem objawiy się pogarszały, czyli po odpuszczeniu hamulca koło na końcu robiło ledwo jeden obrót.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 18:29

Raczej tłoczki ale tarota nie warto ustawiać:D To dobry moment na zrobienie wszystkiego na bogato. Zaciski nowe? Jeżeli używki to uszczelki do wymiany, nieważne że latały czy chodziły. Twoje są aż tak zniszczone? Czy po prostu wstawiasz całość kompletną żeby się nie bawić?
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pn 19 wrz 2016, 19:06

Dmuchałem sprężonym powietrzem, przewody drożne, w lewym zacisku jeden tłoczek ciężko wychodził, ale wszystkie wyjąłem rękami.Sworzeń pompy hamulcowej ma lekkie luzy(tłoczki ok.). Mocze zaciski, wieczorem będę czyścił.

Zaciski, tarcze, korpus pompy zostają. Wstawię zestaw naprawczy pompy, stalowy oplot, zestaw naprawczy zacisków i nowe klocki

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 19:49

Hehe i to wystarczy w zupełności. Sworznie- czyli sruby na klamce? Jak wyczyscisz wszystko po prostu dokręć trochę mocniej ale na tyle żeby swobodnie klamka się zginała, kontra od dołu i powinno latać. Ja niestety nie mam tej śruby oryginalnej za to patent futurystyczny:D
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pn 19 wrz 2016, 20:39

Przeglądam te zestawy naprawcze i zastanawiam się po co jest ta pokładka koło segera, fabrycznie nie ma takiego czegoś http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pomp ... 81228.html

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 22:47

Za podkładką zakładasz pierścień. Czyli sprezyna, tłoczek,podkladka-pierścień i pierścień zegera
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 22:56

Jeśli rozebrałeś pompę to pewnie stary wyleci. Zwróć uwagę czy obydwa zestawy naprawcze sa takie same w RC 36 I różnią się. O ile pamiętam, zestaw z podkładka jest od sprzęgła. Ale na bank nie wiem jak jest w manualu. W lumi jak szukasz to prędzej się człowiek domyśli
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pn 19 wrz 2016, 23:02

Mam rozebrane wszystko na stole, tłoczki w pompie są w bardzo dobrym stanie, o ironio! w zacisku tak samo. Masz rację, zajrzałem do serwisówki i faktycznie od strony sprzęgła przed segerem wchodzi właśnie "ta" podkładka. Co ciekawe, niektóre zestawy naprawcze takie jak all balls, mają w zestawie, tylko nowy seger, tłoczki i gumkę przeciwpyłową.

Oryginalnie seger jest dość obszerny, a te zestawu naprawczego to jakaś cienizna i może dlatego przed niego trzeba dawać podkładkę?

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 23:57

Tłoczki będą w dobrym stanie, jak najbardziej. Nawet w bardzo dobrym po wyczyszczeniu. Przyjrzyj się o-ring om pyłowym. Cienkie pewnie mają wyszczerbione ranty dwóch naciec. Nie wiem czy to piszę po polsku, bardziej hebrajskim podlatuje. Może się domyslisz ;) pierwszy oring masz na 90% już do wymiany, to on powoduje takie numery. Nowe są sprężyste spełniają rolę co ważne swobodnie pracuje w nich cylinderek. Pamiętaj o dobrze ułozonym kole jak będzie finisch. Jest jeszcze mały myk który może doprowadzać do odpowietrzania przez całą noc, mianowicie niedokrecone koncowki przewodów klucz pt12. Niedokrecenie objawia się malutkimi pecherzykami powietrza. Raz tak odpowietrzalem i sen mnie złapał. Aha ja przetarłem podkladki na drobnym plaskim pilniku. Pocierając lekko podkladke o pilnik cos jak palc...:D; ) trzym się:)):D
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 23:59

Tłoczki będą w dobrym stanie, jak najbardziej. Nawet w bardzo dobrym po wyczyszczeniu. Przyjrzyj się o-ring om pyłowym. Cienkie pewnie mają wyszczerbione ranty dwóch naciec. Nie wiem czy to piszę po polsku, bardziej hebrajskim podlatuje. Może się domyslisz ;) pierwszy oring masz na 90% już do wymiany, to on powoduje takie numery. Nowe są sprężyste spełniają rolę co ważne swobodnie pracuje w nich cylinderek. Pamiętaj o dobrze ułozonym kole jak będzie finisch. Jest jeszcze mały myk który może doprowadzać do odpowietrzania przez całą noc, mianowicie niedokrecone koncowki przewodów klucz pt12. Niedokrecenie objawia się malutkimi pecherzykami powietrza. Raz tak odpowietrzalem i sen mnie złapał. Aha ja przetarłem podkladki na drobnym plaskim pilniku. Pocierając lekko podkladke o pilnik cos jak palc...:D; ) trzym się:)):D
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » wt 20 wrz 2016, 02:04

Tak jak mówisz, wizualnie uszczelki/tłoczki i inne elementy gumowe są w dobrym stanie, ale technicznym już nie bardzo, bo tłoczki ( zwłaszcza w lewym zacisku) jednak mają lekkie oznaki przytarć/zatarć. W pompie hamulca też widać czarny nalot z wytartej gumy, tam gdzie tłoczek zawraca.

Co do dokręcania oczek, klucza dyno się jeszcze nie dorobiłem, ale w zimie jest w planach, bo mam tendencje do wkręcania za mocno. Z nowymi przewodami Hela powinny być podkładki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » wt 20 wrz 2016, 02:27

Co do tłoczków, kiedy nie mają wyraznych uszkodzeń można je przetrzeć, gabka do garów ma drugą stronę owłosioną, może tym...? Ja tarłem delikatnie papierem 3000. Dokładnie nie widzę na foto ale kwalifikują się do montażu ponownie. Jeżeli masz nowe sprawa prosta...:) popatrz raz jeszcze na rowki w które umieszczasz gumki. Tam zwykle syf siedzi w zaparte.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » wt 20 wrz 2016, 11:27

W rowkach wyczyściłem ładnie, szczoteczka, wykałaczkami i patyczkami higienicznymi. Właśnie tą gąbką przecierałem tłoczki i fajnie wszystko poschodziło.

Awatar użytkownika
M4NI3K
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 wrz 2016, 21:40
Model VFR: brak
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: M4NI3K » ndz 09 paź 2016, 11:05

Mozesz opisać sposob w jaki bezpieczny sposob wyciagnac tloczek z pompy?
Maniek
GPZ500S '98 >> XJ900 DIVERSION '01

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości