CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
To jeździj bez
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Czy tłoczki nie będą za dużo wysunięte? Jedna taka przekładka ma 2mm, czyli 4mm na zacisk więcej wysunięty tłoczek. Tzn chodzi mi o to czy tłoczka przy większym zużyciu klocków nie będzie kantować?Fakir pisze:To jeździj bez
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Pozdrawiam Tomek
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Tłoczek ma wysokość 31mm,
na nowych klockach wystaje 4mm z zacisku,
na nowych klockach ze zdemontowaną okładziną termiczną i blaszką zabezpieczającą wystaje 8mm
Klocek ma jakieś 3mm użytkowej okładziny ciernej, czyli w miarę zużywania klocków tłoczek wysunie się jeszcze <6mm co da wartość wysunięcia tłoczka 14mm czyli 45% swojej długości, a licząc od tego szerokiego uszczelniacza to pewnie z 50% I stąd moje pytanko właśnie czy się tam nic nie podzieje.
Nissin 2P202 NS (niebieskie) mają przy tej samej grubości samo blaszysko i materiał cierny. Trzeba następnym razem takie zanabyć.
na nowych klockach wystaje 4mm z zacisku,
na nowych klockach ze zdemontowaną okładziną termiczną i blaszką zabezpieczającą wystaje 8mm
Klocek ma jakieś 3mm użytkowej okładziny ciernej, czyli w miarę zużywania klocków tłoczek wysunie się jeszcze <6mm co da wartość wysunięcia tłoczka 14mm czyli 45% swojej długości, a licząc od tego szerokiego uszczelniacza to pewnie z 50% I stąd moje pytanko właśnie czy się tam nic nie podzieje.
Nissin 2P202 NS (niebieskie) mają przy tej samej grubości samo blaszysko i materiał cierny. Trzeba następnym razem takie zanabyć.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Dziękuje za info Zdjąłem ten biały izolator i tą cieniutką blaszkę co go trzymała też (bo bez izolatora ta blaszka będzie miała luz). Została sama lacha i okładzina cierna.śliniak290 pisze:Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Tarcze ok. Sprawdzałem w kilku motocyklach ze stalowym oplotem lub fabrycznym, klamka zachowuję się tak samo jak moja z jednym wyjątkiem. Moja ma przez pół mniej luzu jałowego. Wszystkie sprawdzane moto mają tak mniej więcej przed połową(całego skoku klamki) Moja ma jakieś 1,5cm luzu. Reszta wszystko ok. Dźwignia się trochę utwardziła po tej regeneracji pompy(albo się układ trochę odpowietrzył), hamowanie dobre. Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Jeżeli był większy skok to możliwe ze miałeś mały pęcherz powietrza w pompie
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Jest to bardzo możliwe Wojtku nawet o tym też myślałem tylko jedno mi tą myśl zabijało - czy np. taki pęcherz mógł się utrzymywać tam 1.5 roku? Bo tyle czasu od wymiany płynu to się stało.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Mogło tak być, przy odpowietrzaniu trzeba pamiętać aby zbiorniczek był w najwyższym położeniu, czyli kiera do końca w lewo
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.
Klarkson
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Kiedyś miałem +1 obrót klamkę dalej, bo hamulec łapał później, ale od pół roku jak jest wyższy to mam skręcone na minimum, klamka najbliżej manetki. Bliżej się już nie da. Ale ta odległość chyba nie ma nic do luzu jałowego klamki?Klarkson pisze:Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Nie do końca mogę rozszyfrować o czym piszesz, że "jest od pół roku wyższy"...
Regulacja w klamkach nie służy, wbrew obiegowym opiniom, do poprawy samopoczucia motorniczego z długimi lub krótkimi paluchami u rąk.
Tylko do korekty punktu w którym zaczyna "łapać" hamulec lub sprzęgło hydr.
Przetestuj korektę +/- na sprzęgle. Zrozumiesz o czym mówię.
Regulacja w klamkach nie służy, wbrew obiegowym opiniom, do poprawy samopoczucia motorniczego z długimi lub krótkimi paluchami u rąk.
Tylko do korekty punktu w którym zaczyna "łapać" hamulec lub sprzęgło hydr.
Przetestuj korektę +/- na sprzęgle. Zrozumiesz o czym mówię.
Klarkson
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Ok. przetestuję. Hamulec mam skręcony na minimum a pasowałoby mi jeszcze skręcić na minus a regulacji już brak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Witam,
Czy da się zamówić te prowadnice/trzpienie odkręcane od zacisku (nr 14 i 15) na rysunku? Rozebrałem zacisk i szczególnie jeden z tych trzpienia prosi o wymiane, z powodu braku gumki cały jest pordzewiały i nie wiem czy same oczyszczenie go z rdzy i nasmarowanie pomoże.
Pozdro.
Czy da się zamówić te prowadnice/trzpienie odkręcane od zacisku (nr 14 i 15) na rysunku? Rozebrałem zacisk i szczególnie jeden z tych trzpienia prosi o wymiane, z powodu braku gumki cały jest pordzewiały i nie wiem czy same oczyszczenie go z rdzy i nasmarowanie pomoże.
Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Przeczyść go papierem 1000, 1500, 2000 nowe gumki z zestawu naprawczego smar i sprawdź czy działa płynnie. Tylko nie wykręcaj tego trzpienia niepotrzebnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości