CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Demus
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: Demus » sob 01 kwie 2017, 18:09

To chyba starość ;) U mnie jeden klocek był bardziej zużyty ale równo. Teraz, po serwisie, naciskając ręką na zacisk w kierunku felgi bez problemu powoduję wciskanie tłoczków. Mimo to po zatrzymaniu się wyraźnie czuję, ze hamulec "trzymie".

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: figaro » sob 01 kwie 2017, 18:11

Demus, może zamieniłeś miejscami uszczelniacze?
mictom, sprawdź uszczelniacze na pompie hamulcowej. Być może płyn wraca podczas hamowania z powrotem do zbiornika?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » sob 01 kwie 2017, 18:17

figaro pisze:Demus, może zamieniłeś miejscami uszczelniacze?
mictom, sprawdź uszczelniacze na pompie hamulcowej. Być może płyn wraca podczas hamowania z powrotem do zbiornika?
Figaro, na wygląd są w porządku, miałem zestaw naprawczy pompy, ale nie nadawał się, bo już przy napełnianiu układu tłok główny obcierał o cylinderek pompy zdjąłem go i założyłem oryginalny. Chyba, że zostawić tłok oryginalny a zamówić i założyć nowe uszczelniacze?

Przy napełnianiu i odpowietrzaniu układu na oryginalnych częściach nie zauważyłem nic niepokojącego. Wciągało dużym otworem przy naciskaniu i wypluwało małym otworem, wycieków brak.

Demus
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: Demus » sob 01 kwie 2017, 18:29

A jest możliwość zamiany uszczelniaczy?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » sob 01 kwie 2017, 18:37

Demus pisze:A jest możliwość zamiany uszczelniaczy?

Nie bo przeciwpyłowy jest węższy od uszczelniającego.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » wt 04 kwie 2017, 21:58

Moim zdaniem wina może być prowadnicy, (sworzeń który przykręcony jest do obudowy zacisku pod zaslepką). Spróbuj mniej dać smaru. ktoś już borykał się z takowym problemem.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » wt 04 kwie 2017, 22:54

orzeł pisze:Moim zdaniem wina może być prowadnicy, (sworzeń który przykręcony jest do obudowy zacisku pod zaslepką). Spróbuj mniej dać smaru. ktoś już borykał się z takowym problemem.
Orzeł piszesz do kolegi Demus? Rozwiń trochę tą myśl proszę. Mi po regeneracji zacisków tarcz nie grzeje, koło obraca się lekko.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » śr 05 kwie 2017, 00:43

Mictom, tak lata dobrze ponieważ zostały poprawnie zregenerowane. O ile można to nazwać w ten sposób. Snuje takie rzeczy ponieważ zżarło mu wewnętrzny klocek, wewnątrz klocek popychany jest przez cylinderek, z tej właśnie strony zacisk jest nieruchomy. Cylinderki pracują poprawnie i dociskają klocek który sciera się szybciej. Zas strona zewnetrzna pracuje na dwóch prowadnicach. Jeżeli coś z nimi jest nie tak występuje takowy problem. Dwutloczkowe heble takie właśnie są (do bani)
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » śr 05 kwie 2017, 11:47

Heble cbr 954 zaciski 4tłoczkowe tarcza dociskana jest z dwóch stron, po dwa tłoczki na stronę. Żadnych prowadnic czopków i innych sworzni. Nie mniej jednak sprawne hamulce są wystarczające w moim motorze, ostatnio się przekonałem o mały włos szczęście że nie na własnej skórze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » czw 13 kwie 2017, 18:48

W sprawie tego wysokiego hamulca za poradą Gregorego sprawdziłem ostatnio czy tarcze są proste. Prościutkie, Grubość 4,2mm Przebieg motocykla 70tyś.km tłoczki oddają, po kilkukrotnym naciśnięciu hamulca koło obraca się swobodnie, zaciski na prowadnicach chodzą lekko, płyn świeży- układ odpowietrzony.
Pozostała tylko pompa, ale nie przychodzi mi żaden pomysł co z nią może być nie tak. Przed wystąpieniem tego zjawiska klamkę miałem wyregulowaną na nakrętce +1 obrót, po wystąpieniu tego zrobiłem -1 obrót i hamuje na tej samej wysokości lub wyżej...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: kiki » czw 13 kwie 2017, 20:58

Tłoczka w pompie nie zmieniałś ?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » czw 13 kwie 2017, 21:27

Miałem zestaw naprawczy pompy, ale jak go włożyłem to strasznie ślimak tarł o cylinderek i założyłem z powrotem fabryczny, bo nie chciałem żeby tam coś uszkodziło. Zamówię najwyżej jeszcze raz od Grzesia i przełożę same uszczelniacze, tylko pytanie czy to może być to skoro pompa działa, nie ma żadnych skoków ani nie puszcza płynu. Zazwyczaj pompa się rozszczelnia i klamka podczas hamowania wpada do oporu a tu jest na odwrót.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » śr 26 kwie 2017, 16:23

kiki pisze:Tłoczka w pompie nie zmieniałś ?
Założyłem dzisiaj zestaw naprawczy pompy Tourmaxa, ale bez zmian, czyli pompa była ok.

Natomiast to ustrojstwo co trzyma koło, to przekładki termiczne w okładzinach hamulcowych, jak je wyjąłem to koło kręciło się swobodnie 10obrotów.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: orzeł » śr 26 kwie 2017, 17:40

Tomi o czym piszesz bo nie kojarzę tych przekładek:(
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » śr 26 kwie 2017, 18:27

Przy moich nissin 202ST klocek składa się z:
Patrząc od tarczy:
-materiał cierny
-płytka nośna
-2mm izolator ceramiczny (taki biały)
- blaszka podtrzymująca izolator

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości