Strona 1 z 2

Klocki hamulcowe NISSIN, pokrzywione polki :/

: pt 22 cze 2007, 13:25
autor: wheelman
No hej. jako ,ze "obrobilem" praktycznie motocykl (olej, opony Pilot Road, naped DID VM + PBR) to teraz powolutku mysle o klockach hamulcowych, ale to tak naprawde w mozolnym tepie. Znaczy sie, z chce NISSIN i basta. I teraz jaki model ? Bo na stronie producenta jakos nei widze, no i znalezc nie moge. Domyslam, sie, ze sa modele o roznej twardosci. Nei szaleje wiec wystarcza mi "sportowo -turystyczne". No wlasnie, jaki model polecacie ?

Druga sprawa, to krzywa kierownica :( Najprawdopodobniej od gumowania (nauki gumowania...) przestawily sie polki wzgledem siebie. I teraz, ktore sroby poluzowac i co dalej ? Zeby to wyprostowac oczywiscie, a nie bardziej krzywic :) Zrobie to z kumplem bo on ma conieco pojecia, ale pije chlopak i czasem mu sie cos zapomina wiec wole trzymac reke na pulsie :)

: pt 22 cze 2007, 13:36
autor: Shoov
chyba do rowu wygumowałeś skoro się połki pokrzywiły :lol:
zdjąć półki, wyjąć lagi z goleni, sprawdzić lagi na jakiejś szybie czy proste jak proste to oddać półki do prostowania, serwisówka gdzieś tu była na stronie, tam jest wszystko po kolei opisane jak zdejmować a co do wyjmowania lag z goleni ewentualnie to był temat na forum gdzieś.

[ Dodano: 2007-06-22, 13:41 ]
a co do tego filmiku to imho od tego sie polki nie miały prawa pokrzywić chyba że miałeś zawieszenie rozkręcone i na takim jezdziłeś ale w to tez wątpie.

: pt 22 cze 2007, 13:46
autor: wheelman
Wydaje mi sie, ze lagi i polki proste sa, tylko, skrecily sie wzgledem siebie (dolna z gorna), czesto sie to zdarza jak motocykl sie przewraca. Mialem tak w SF i impreza taka kosztuej u mechanika 70 zl, to pomyslalem, ze sam bym to sobie zrobil.

: pt 22 cze 2007, 13:52
autor: shoov
to wystarczy te sruby poluzować na polkach te ktore odpowiadają za scisniecie lag, 4 sztuki ich powinny być :biggrin i pasowało by też odkręcić tą srube która trzyma półki w ramie czyli ta na środku górnej półki, poukładać ładnie i dokręcić :biggrin

: pt 22 cze 2007, 13:55
autor: Pepe VFR
Ja mysle że 70 zł to możesz poświęcić ,bo nie jestem pewien czy sam dasz rade tak dobrze je ustawić pozatym to przedni zawias więc ja bym nie rezykował, co do klocków nie polecam twardych bo niszczą tarcze pozdro :bye

: pt 22 cze 2007, 13:55
autor: wheelman
No i to to mi chodzi wlasnie :) Poukladac, "na oko" czy przylozyc tam jakis prosty kijek ?

: pt 22 cze 2007, 14:01
autor: shoov
jak na mój gust jak wszystko jest proste to powinno się ładnie poskładać bez kijka żadnego, ja składałem bez mierzenia i było prosto, ale to czy półka jest krzywa poczujesz jakbyś z niej lage całkiem wytargał, to jedna i druga powina wejść w półki które sa już przykręcone do ramy bez wiekszych oporów.

: pt 22 cze 2007, 14:24
autor: musieli
shoov pisze:jak na mój gust jak wszystko jest proste to powinno się ładnie poskładać bez kijka żadnego, ja składałem bez mierzenia i było prosto, ale to czy półka jest krzywa poczujesz jakbyś z niej lage całkiem wytargał, to jedna i druga powina wejść w półki które sa już przykręcone do ramy bez wiekszych oporów.
Dokładnie tak. Jeśli wszystko jest proste (lagi, półki, ośka) to po rozłożeniu i ponownum złożeniu wszystko powinno być prosto. A jeśli nie to należy co następuje. Nie luzujmy centralnej śruby na trzpieniu między półkami. Jesli już to należy poluzować: półki (delikatnie, co by nam moto nie zanurkowało jak lagi "wjadą" pod ciężarem motocykla), ośkę i błotnik (ważne bo jak nie to może popękać przy mocowaniach) a następnie zapierając przednim kołem o jakiś murek (albo wysoki krawężnik albo inną odpowiednią przeszkodę) metodą rowerową prostujemy "kierownicę" (ukłądamy na oko). Co ważne - przednie zawieszenie (jak mamy coś krzywo i po rozłożeniu się nie wyprostowało) da się ustawić na wprost "na siłę". Tylko potrzebna jest druga osoba, która w momencie naprostowania dokręci śruby na półkach, górnej i dolnej, dopiero możemy puścić kierownicę.

: pt 22 cze 2007, 14:25
autor: rommi
wheelman pisze:Znaczy sie, z chce NISSIN i basta. I teraz jaki model ?
kiedyś pisałem do gościa sprzedającego na allegro nissiny, nie wiem jaki model dokładnie, wiem tylko, że na pewno tzw. złote o podwyższonej twardości (ale nie mega twarde, bo tak jak pisał Pepe VFR - "zjedzą" ci tarcze)
Gość z allegro chciał około 120-130 zł za tarcze - tak więc za około 260 zł masz kpl na przód. Odezwij się do NIEGO

: pt 22 cze 2007, 14:45
autor: musieli
Klocki hamulcowe nissin są OEMowo wkładane do motocykli Honda, niestety dostanie ich w tzw aftermarkecie jest dosyć kłopotliwe...

Jako zamiennik polecał bym Tobie EBC serii HH (miedziaki) nie niszczą tarcz a sprawność jest rewelacyjna. Osobiście wolę częściej wymieniać klocki ale za to mam super hamulec i nie niszczę tarczy, które jak wiadomo mało nie kosztują.

Zapraszam do naszego sklepu www.rpmotorsport.pl , tam Łuki dobierze dla Ciebie aplikację i zrobi dobrą cenę :mrgreen:



Poprawiłem link - bo nie działał (rommi)

: pt 22 cze 2007, 15:18
autor: wheelman
No to jeszcze dzis sie moze za te kierownice zabiore, cos czuje, ze uda sie ;)
Dziek iza oferte klockow, sprawdze :)

[ Dodano: 2007-06-22, 18:49 ]
Chyba naprostowalem z wojkiem. Powoli teraz polatam coby mi sie nagle nie rozpadlo wszystko ;)

: pn 25 cze 2007, 11:50
autor: rzoov
Swego czasu byly OEMowe zlote Nissiny na allegro u Boguslawskiego. Zakupilem 2 komplety po 100 pln. Teraz juz ich chyba nie ma ale nie zaszkodzi zapytac.

: pn 02 lip 2007, 09:23
autor: musieli
Jak by ktoś koniecznie chciał nissiny to

http://moto.allegro.pl/item211507139_sc ... _cbr_.html

: pt 13 lip 2007, 13:40
autor: wasyl
Kupiłem dzis klocki FERODO HH za 200 kpl na przód.

: ndz 15 lip 2007, 22:03
autor: wheelman
Klocki jeszcze sa, teraz mi leje sie jedna laga :/ zobacze ile da sie na tym pojezdzic bo juz troche oleju ucieklo, teraz sie tylko poci, glupie gowno :(