Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
SirAdam
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 23:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mannheim (Germany)

Post autor: SirAdam » ndz 02 kwie 2006, 01:23

M?ody pisze:jezeli tam beda super ekstra klocki, to gdy dotkniemy klamke z przodu, uruchomia sie 2x2 tloczki przod i 1 tyl. moze dojsc do sytuacji blokowania tylu, przy znikomym hamowaniu przodu.
Brawo @Mlody

widze ze zrozumiales co mialem na mysli.
Dlatego preferuje (bynajmniej w modelach z CBS) uzywania oryginalnych klockow Hondy/Nissin.
Dla info; klocki przednie i tylne roznia sie troszke (maja tez inny numer katalogowy), i inna sprawa czy czasem aby zapobiec temu co opisales (blokowanie tylu) nie jest w tyle okladzina z inna wartoscia cierna :roll:
Nie wim dokladnie czy tak jest , ale kto wie co sobie fachowcy w Hondzie wymyslili...........?
Ja tam wole z hamulcami nie experymentowac, oryginalne sa swietne, a do CBS idzie sie przyzwyczaic, ja nie chcialbym juz motocykla bez CBS.





SirAdam
Była VFR, ale się zeszlifowała, była CBR 1100 XX - sprzedana, a teraz jest FZ1 - sprzedana. Motocykla brak. :P

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » ndz 02 kwie 2006, 09:10

Panowie! przekonali?cie mnie, nie ma co kombinowa? - jak wymienia? to na orygina?y!
Jak b?d? kupowa? to kupi? NISSIN'y.
Pozdrawiam.
P.S. SirAdam - nie ?pisz nocami ? :mrgreen:

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pn 03 kwie 2006, 00:00

Ch?opaki dowiedzia?em sie cos apro po Duala, w systemie dual mog? by? klocki o innej sile tarcia. Czemu? Na przyk??dzie Duala z CBR 1000F. System dzia?a tak ?e przy wci?ni?ciu klamki od przedniego hebla chamuj? wszystkie t?oczki z przodu i tylko jeden na tyle i analogicznie z hamulcem tylnim wciskaj?c go nog? prz?d jest u?ywany tylko po jednym t?oczku na jedn? tarcze. Ca?y system ma taki fajny bajer kt?ry reguluje si?e hamowania i je?eli komus blokuje tyle ko?o przy chamowaniu przednim heblem to znacyz ze ma cos .j.b.n.. Dowiem sie dok?adnie co i jak gdy? m?j wujek mechanik rozbiera? juz taki bajer w?asnie w CBR 1000F i ma o nim troche wi?ksze poj?cia ni? ja :)

Co do tego czy da sie pali? gume M?ody da sie ale trzeba jak to m?wi m?j wujek "zrozumiec jak to dzia?a" widzia?em na w?asne oczy ?e sie da tak?e potwierdzam :P Ale ?atwo nie jest.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 04 kwie 2006, 10:55

UxY pisze:Ch?opaki dowiedzia?em sie cos apro po Duala, w systemie dual mog? by? klocki o innej sile tarcia. Czemu? Na przyk??dzie Duala z CBR 1000F. System dzia?a tak ?e przy wci?ni?ciu klamki od przedniego hebla chamuj? wszystkie t?oczki z przodu i tylko jeden na tyle i analogicznie z hamulcem tylnim wciskaj?c go nog? prz?d jest u?ywany tylko po jednym t?oczku na jedn? tarcze. Ca?y system ma taki fajny bajer kt?ry reguluje si?e hamowania i je?eli komus blokuje tyle ko?o przy chamowaniu przednim heblem to znacyz ze ma cos .j.b.n.. Dowiem sie dok?adnie co i jak gdy? m?j wujek mechanik rozbiera? juz taki bajer w?asnie w CBR 1000F i ma o nim troche wi?ksze poj?cia ni? ja :)

Co do tego czy da sie pali? gume M?ody da sie ale trzeba jak to m?wi m?j wujek "zrozumiec jak to dzia?a" widzia?em na w?asne oczy ?e sie da tak?e potwierdzam :P Ale ?atwo nie jest.
Tak, ale wszystko to przy za?o?eniu, ?e stosujesz tylko oryginalne cz??ci :D W samochodach te? jest co? w stylu dualnych hampli, a nawet poczw?rnych. Zmie? sobie kiedy? klocki w katamaranie tylko na jednym kole i polataj zim?. Mo?e si? myl?, ale moim zdaniem przy systemach typu CBS nale?a?oby wymieniac za ka?dm razem ca?y komplet klock?w (szczeg?lnie przy zjechanych tarczach). Kto zmienia? klocki przy starych tarczach wie, ?e wymagaj? one dotarcia zanim hamowanie b?dzie skuteczne. Problemu praktycznie nie ma w motocyklach z ABS.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pt 12 maja 2006, 11:43

Klocki na tyle i na przodzie sie roznia
tym ze na tyl zaklada sie inne okladziny ktore
wytrzymuja wieksze temperatury
bo z tylu jest gorsze chlodzenie tarczy.
Dlatego tez klocki na tyl orginalne nissyny sa drozsze
wlasnie przez to ze sa tam inne elementy cierne
zastosowane.

pozdrowka
zbyl

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 12 maja 2006, 15:03

Ka?dy pretekst jest dobry aby w?udzi? troche wiecej kasy od klient?w. Ty?em nie hamuje si? tak mocno jak przodem to i temperatury ni?sze...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 14 maja 2006, 20:52

M?ody pisze:osobiscie uwazam, ze stosowanie takiego systemu w motocyklach jest bzdura, wrecz podwaza bezpieczenstwo jazdy, np w deszczowe dni. musniecie pedalu hamulca na mokrym u mnie powoduje ostra jazde bez trzymanki a co, gdy jest to niekontrolowane, ze wzgledu na wcisniecie klamki z przodu?
M?ody, mnie tez nie za bardzo pasuje CBS. Jako? w motocyklu wol? mie? przedni i tylny hamulec osobno, choc mia?em okazje poje?dzi? CBR-k? z dualem i przyznam ?e na suchym hamowa?a rewelacyjnie to moje w?tpliwo?ci dotycz? u?ycia hebli w "trudniejszych" sytuacjach - mysl? ?e elektroniczne systemy poprawiaj?ce prac? hamulc?w s? tworzone g??wnie z mysl? o mniej do?wiadczonych kierowcach (w trosce o ich bezpiecze?stwo).
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 15 maja 2006, 00:07

Znajomy uje?d?a? przez pewien czas XX-a i twierdzi?, ?e hample s? niesamowite, pono? moto staje d?ba. Dodam, ?e kumpel nie jest "ma?o do?wiadczonym" motocyklist? i uje?d?a? sporo motocoykli o r??nych przeznaczeniach.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pn 15 maja 2006, 07:54

tak samo m?j wujek ;] ?miga? na CBR 1000F i tez sobei chwali?, a z blokowaniem tylnego ko?a na mokrym, to moim skromnym zdnaiem masz cos "zjepsute" popytaj poczytaj moze gdzies (moze w serwisie)

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pn 15 maja 2006, 08:55

Yaco pisze:Ka?dy pretekst jest dobry aby w?udzi? troche wiecej kasy od klient?w. Ty?em nie hamuje si? tak mocno jak przodem to i temperatury ni?sze...
Pogladaj sobie kiedys wyscigi 24h w nocy to zoabczysz
ze tarcze hamulcowe z tylu nigdy nie stygna.. caly czas sa czerwone ...
wiec mnie nie przekonasz a ze ktos nie hamuje wogole tylem
to mozna pojsc dalej po co mu klocki ?
Ale jak ktos ma CBS to hamuje nawet o tym nie wie :-)

zbyl

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » czw 25 paź 2007, 08:17

"... A jaka jest różnica może powiedzieć Pepe, któremu wymieniłem klocki (wystarczyło tylko na przodzie) na takie jakie uważam za właściwe dla dobrego hamowania. Wheelman-owi wysłałem też taki zestaw klocuchów (przód i tył), ale nie wiem, czy już założył na moto. ..."

To napisal "Musieli". Jakbym byl Toba to bym zapytal sie o jego sugestie dotyczace klockow a nastepnie zakupil u niego i poprosil o wysylke.

Pzdr.
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » czw 25 paź 2007, 09:05

Bite bardzo.

Pierwsza sprawa - EBC Black-i (te, które oglądałeś) odradzam - mają tendencję do przegrzewania i są dosyć twarde. Polecam miedziaki EBC HH - nie niszczą tarcz a hamulce stają się bardzo przyjemnie mocne.

Przód: FA142HH x 2kpl = 2x 90zł = 180zł
Tył: FA196HH x 1kpl = 90zł

Komplet za 270zł + jakieś drobne na przesyłkę (w zależności od metody, max 20zł).

Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 25 paź 2007, 15:28

witam,a to dziwne :neutral: ,bo facet w sklepie powiedział ze to wlasnie takie klocki jak Ty mi poleciłes szybciej zniszcza tarcze niz te EBC,a te które mi koles w sklepie proponuje to tez FA-142 tylko bez tych liter HH,teraz to juz sam nie wiem.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » czw 25 paź 2007, 16:12

Jak to mawiają najstarci bułgarzy - czojs is jors :mrgreen:

Generalnie kiedyś miałem bardzo złą opinie o EBC, a to na podstawie tego, co mówili inni. Używałem wtedy klocków FERRODO sintermetal. I generalnie dobrze działają, poza tym, ze tarcze po chwili są fioletowe. A to świadczy o dużym odzziaływaniu klocka na tarczę - a nie tarczy na klocek. Moje zdanie na temat EBC zmieniło się na duży + od momentu kiedy pierwszy raz zetknąłem się właśnie z miedziakami serii HH. Niby też są sintermetalowe, ale są naprawdę miękkie. Niech się nikt nie spodziewa, ze przelata na takowych niewiadomo ile dziesiątek tysięcy km. Bo to tak jak z oponami - dobre to te miękkie, ale niestety schodzą.

Powiem tak - jak kupisz EBC black (te, które oglądałeś) też będzie OK. Nie zjedzą Ci tarczy, zaoszczędzisz kilka złotych, a hamulce też będą dobre. Poprostu stwierdziłem organoleptycznie, że one niestety przy bardziej intensywnym używaniu hamulców mają tendencję do "puszczania".
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 25 paź 2007, 16:20

widzisz,nie oczekuje po klockach ze bede niewiadomo jak długo na nich jezdził,wole zmienic dwa razy w sezonie klocki niz pozniej tarcze,mam troche zamet w głowie z tym wszytskim bo mam oprocz tego do wymiany opony naped i pare innych rzeczy.dzieki za odpowiedz.pozdro.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości