Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 13 maja 2008, 22:57

KolczyK pisze:eż ważene jest czy ktoś szuka klocka, który jest twardy
dokladnie, sa rozne rodzaje klockow, ferodo robi niezle klocuszki - troche chlopakow upodobalo je sobie na tor, ostatnio testowali sobie rozne klocki zeby dobrac najlepsze na czwartkowe wyscigi no i wrocili do mnie po wiecej, bardzo sobie chwalili ferodo

jesli chodzi o nisiny to nie sa tanie ale nie wiem czy maja jakies specjalne przeznaczenie, zreszta ciezko z dostepnoscia, jesli chodzi o olsztyn to trzeba czekac 3 tyg
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » śr 14 maja 2008, 08:40

Fabiq pisze:jesli chodzi o nisiny to nie sa tanie ale nie wiem czy maja jakies specjalne przeznaczenie, zreszta ciezko z dostepnoscia, jesli chodzi o olsztyn to trzeba czekac 3 tyg
witam,ja kupiłem Nisiny na alegro od kolesia o nicku DCM.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
czarny
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: czw 10 sie 2006, 17:37
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: czarny » sob 17 maja 2008, 19:12

Może to będzie głupie pytanie (i wcale tak nie zamierzam robić ) ale czy w przypadku kiedy jeszcze na jednej tarczy klocki są ok można zmienić tylko jedną stronę na nową?
I ogólnie to wie ktoś z Was czy we wszystkich klockach (chodzi o różnych producentów) jest ta sama grubość okładziny? I ile ona wynosi?

I jeszcze jedno... :) Bo mam w fabrycznym zastawie narzędzi szczelinomierz 0.7 mm - rozumiem, że to jest do pomiaru grubości okładziny i jeśli nie wchodzi między blachę klocka a tarczę to te klocki do śmietnika?

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 18 maja 2008, 00:09

hmmmm 0.7 mm to moze byc do ustawienia przerwy na elektrodach swiecy, chociaz przewaznie jest to 0.9 a nie 0.7

generalnie klocki wymienia sie parami, chociaz ja w kawie wymienialem tylko jedna strone i zadnych anomali nie odnotowalem... tylko ze kawa to rzeznicki motocykl do pałowania
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 18 maja 2008, 00:32

a czy w aucie wymieniasz komplet czy jak tzw. fachowiec jakich wielu liczysz na polepszenie hamowania :-) ? siłą hamowania jest wg mnie wtedy najlepsza gdy równomiernie hamuję jedno koło i drugie, a tymczasem czekasz pareset kilometró na dotrarcie się klocków, jasne dociska je tłoczek, ale nierównomiernie, tznw dawać nowe, wg mnie. nie stosowałbym wymiany jednego kompletu
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
czarny
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: czw 10 sie 2006, 17:37
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: czarny » pn 19 maja 2008, 00:14

KolczyK pisze:a czy w aucie wymieniasz komplet czy jak tzw. fachowiec jakich wielu liczysz na polepszenie hamowania :-) ? siłą hamowania jest wg mnie wtedy najlepsza gdy równomiernie hamuję jedno koło i drugie
To akurat złe porównanie, bo jeśli chodzi o auto, to masz rację ale przecież w motocyklu masz jedno koło. W samochodzie będziesz czuł jak jedno koło bedzie hamowało mocniej a drugie słabiej (chyba 30% różnicy to dopuszczalna norma z tego co pamiętam)
Tak na mój gust w motocyklu, to że jedna tarcza ma klocki z cieńsza okładziną nie powinno mieć najmniejszego znaczenia (taka jest konstrukcja zacisku).
A nawet jeśli już jedna strona będzie hamowała mocniej, to i tak nie będzie to odczuwalne. No chyba, że w ogóle zlikwidujesz jeden zacisk np zaślepiając przewód (tak się robi w awaryjnej sytuacji jak np w trasie ci peknie przewod albo skoncza klocki - miałem kiedyś taką potrzebę w samochodzie) - wtedy z jednym zaciskiem powinieneś jedynie odczuc różnicę w sile hamowania. Tak na marginesie, to sporo jest sprzetow z jedna tarcza ;)

Dobra, bo sie rozpisalem :)
Ogolnie to wydaje mi sie ze roznica w grubosci okladzin nie bedzie miala znaczenia :)

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » pn 19 maja 2008, 20:56

Ja zmieniałem klocki w CBR na jednej tarczy i było ok. Płyn hamulcowy równo "dociska" tłoczki a te z taką samą siłą dociskają klocki.

Awatar użytkownika
czarny
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: czw 10 sie 2006, 17:37
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: czarny » pn 19 maja 2008, 22:49

Fred pisze:Ja zmieniałem klocki w CBR na jednej tarczy i było ok. Płyn hamulcowy równo "dociska" tłoczki a te z taką samą siłą dociskają klocki.

Zwracałeś uwagę na to żey były od tego samego producenta?

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » wt 20 maja 2008, 15:24

Klocki tej samej firmy na obu tarczach

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » śr 06 sie 2008, 13:24

Czy moze ktos potwierdzic ze RC 46 ma takie same klocki z przodu i z tylu???
Kupuje przez neta a moto daleko i nie moge sprawdzic a nie jestem pewien.
Dzieki
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
pAF
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: ndz 13 kwie 2008, 17:26
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Warszawa
Kontakt:

Post autor: pAF » śr 06 sie 2008, 14:49

potwierdzam na 99,9999% :mrgreen:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 06 sie 2008, 17:42

Wymiana tylko jednej strony to dla mnie dziwne i nie chodzi o silę hamowania choć ta sie napewno zmniejszy ,pytanie czemu zużyte tylko na jednej tarczy ,jeśli w moto czy w samochodzie jest wszystko ok to klocki hamulcowe powinny zużywać sie równomiernie , co do motocykli z jedną tarcza taki układ występował w sprzętach małej mocy lub bardzo leciwych w porównaniu do bębnów to był i tak sukces , czemu się od tego odchodzi pomyślcie jakie siły skręcające działają na przednie zawieszenie jeżeli hamuje tylko jedna strona lub siły hamowania są różne na tarczach wszystko jest dobrze przy normalnej eksploatacji ale w wypadku hamowania awaryjnego połączonego z pofałdowana nawierzchnią może być różnie zalecam wymianę na obu tarczach
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
piotrekgeg
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: pn 29 wrz 2008, 21:40
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekgeg » wt 30 wrz 2008, 20:34

dokladnie mimo tego ze sa dwie tarcze to bedzie czuc jak beda inne klocki itp itd...
jezeli na jednej tarczy sciaraly sie bardziej to pewnie ktorys zacisk mial przytarte tloczki.
przy zmienie trzeba je uruchomic...

a wogole to chyba zycie wam nie mile skoro szkoda wam 100zl na kupno drugiej pary klockow i zlozenie tego tak jak ma byc.
ja proponuje dla oszczednych przynitowac nowe okladziny do starych klockow i tez sie troche pojezdzi ;]
www.gazujemy.pl - montaż instalacji gazowych LPG Kraków - www.geg.vel.pl
wspieramy akcje:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 02 paź 2008, 22:01

mozna kupic nakładke hamulcowa od stara to wyjdzie z dziesięć "klocków"
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 05 lis 2008, 19:37

czas przyszedl i na mnie aby mienic klocki - waham sie pomiedzy nissin a malo jeszcze znaną marką galfer-wiecie cos o nich??. Ogólnie chodzi o to aby klocki hamowały - nie jezdze strasznie sportowo a raczej turytycznie i zeby nie niszczyly tarcz :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości