wymiana klocków krok po kroku ?
- Marsel
- pisarz
- Posty: 418
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
- Imię: Marceli
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
dzieki PETER, wydawało mi się to być logicznym tokiem rozumowania, lecz czasem człowiek może za bardzo przededukowac i wtedy duuuupppaaa, czyli nie jest ze mna tak źle, dzięki
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/
http://babelkowy-swiat.pl/
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Podkładka na zdjęciu strasznie gruba , w klockach do witka jest cieniutka i do tego dochodzi Blaszka dziurkowana . I wszystko razem wydaje się cieńsze . Szkoda że nie mierzyłem przy montażu , gdy montowałem odkręciłem odpowietrznik cofnąłem tłoczki i wszystko się zmieściło na styk .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- Pendziorro
- bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: śr 20 lip 2011, 19:31
- Imię: Bart
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Ostatnio też wymieniałem klocki no i problem podobny do powyższych . Nie miałem tych białych podkładek do klocków ale na przodzie nie potrafiłem założyć zacisków na tarcze przez te cienkie dziurkowane blaszki, co prawda są one bardzo cienkie ale jednak z nimi miałem problem . Nie siłowałem się jakoś specjalnie z tym bo uznałem że jak na siłe włoże zaciski to i tak koło będzie zablokowane . Narazie poskałdałem wszystko bez blaszek myśle że porobie troszkę kilometrów i wrzucę je na swoje miejsce gdy klocki się troszke dotrą
Właściwie to chciałem zapytać tylko czy wie ktoś jakie zadanie konkretnie mają te blaszki
Właściwie to chciałem zapytać tylko czy wie ktoś jakie zadanie konkretnie mają te blaszki
Jedna droga jeden cel nowy sezon z VFR
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Pendziorro Poczytaj posty wyżej wszystko było wyjaśnione. A blaszki metalowe muszą być i z przodu i z tyłu nie wiem z czym miałeś problem?. Mowa tutaj jest o blaszkach plastikowych do tylnych klocków.
Czerwone najszybsze !
- Pendziorro
- bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: śr 20 lip 2011, 19:31
- Imię: Bart
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
No poprostu nie da się włożyć zacisku na tarcze mimo cofniętych tłoczków do końca . Ale tak jak mówie zrobie troszke kilometrów dotrą się to założe jak trzeba
A tak nawiasem to nie ma plastikowych blaszek :P
A tak nawiasem to nie ma plastikowych blaszek :P
Jedna droga jeden cel nowy sezon z VFR
- Marsel
- pisarz
- Posty: 418
- Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
- Imię: Marceli
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Chłopaki nie wiem w czym problem, robiłem zmiane u siebie i bez najmniejszych problemów poszło, oczywiście razem z blaszkami dziurkowanymi
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/
http://babelkowy-swiat.pl/
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
troszke odkopię
Mam pytanie co do czyszczenia i smarowania
1. Podobno motul ma coś do czyszczenia zacisków. Czy można uzywać tylko takich rzeczy, czy może jest jakiś zamiennik?
2. Czym smarować klocki przed włożeniem? Wystarczy zwykły smar, czy też musi być jakis specjalny?
3. Ile płynu kupić? Potrzebuje wymienić cały układ hamulcowy oraz sprzęgłowy. 2L będzie ok?
Mam pytanie co do czyszczenia i smarowania
1. Podobno motul ma coś do czyszczenia zacisków. Czy można uzywać tylko takich rzeczy, czy może jest jakiś zamiennik?
2. Czym smarować klocki przed włożeniem? Wystarczy zwykły smar, czy też musi być jakis specjalny?
3. Ile płynu kupić? Potrzebuje wymienić cały układ hamulcowy oraz sprzęgłowy. 2L będzie ok?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
1. Zwyczajny brake cleaner starczy - moze też być sucha szmata i pucowanko
2. Smar miedziany, albo pasta hamulcowa - do kupienia w tubkach w sklepach motoryzacyjnych (oczywiście jesli mówimy o smarowaniu zewnętrznej strony klocka), chociaż ja osobiście go nie smaruje
3. 1 litr spokojnie starczy, przy odrobinie szczęścia uda Ci się zużyć tylko 0,5l
2. Smar miedziany, albo pasta hamulcowa - do kupienia w tubkach w sklepach motoryzacyjnych (oczywiście jesli mówimy o smarowaniu zewnętrznej strony klocka), chociaż ja osobiście go nie smaruje
3. 1 litr spokojnie starczy, przy odrobinie szczęścia uda Ci się zużyć tylko 0,5l
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Dzięki za info. Będzie szmatka i pucowanko, bez smaru i litr płynu.
Mam nadzieje, że uda mi się odkręcić tylny zacisk bez zdejmowania koła, a przy okazji wszystko pójdzie gładko (chociaz jak zwykle pewnie będą problemy )
Mam nadzieje, że uda mi się odkręcić tylny zacisk bez zdejmowania koła, a przy okazji wszystko pójdzie gładko (chociaz jak zwykle pewnie będą problemy )
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Da się wymienić bez ściągania koła. Jest troche zabawy, ale da się.
Też miałem problem z tymi nissinami, musiałem wyciągnąć te białe plastiki i dopiero jest ok. Wcześniej bardzo ciężko się wciskały.
Też miałem problem z tymi nissinami, musiałem wyciągnąć te białe plastiki i dopiero jest ok. Wcześniej bardzo ciężko się wciskały.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- gregors79
- teksciarz
- Posty: 122
- Rejestracja: pt 24 wrz 2010, 23:02
- Imię: Grzegorz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: okolice CIESZYNA
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Hej.Witajcie.
Ja tez w swojej Rc46 wymieniałem dzis klocki z tyłu ,udało sie wymienic bez sciągania zacisku, podkładki metalowe też założone (tych białych nie było). Koło obraca się z lekkim oporem a jak dojechałem do domu to dosc mocno nagrzała sie tarcza hamulcowa. powinna sie tak grzać ? dopasuje się to podczas jazdy?
Ja tez w swojej Rc46 wymieniałem dzis klocki z tyłu ,udało sie wymienic bez sciągania zacisku, podkładki metalowe też założone (tych białych nie było). Koło obraca się z lekkim oporem a jak dojechałem do domu to dosc mocno nagrzała sie tarcza hamulcowa. powinna sie tak grzać ? dopasuje się to podczas jazdy?
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
wymiana klocków bez ściągania zacisku oznacza wciśnięcie tłoczków w otwory i uszczelnienia z całym syfem którym są oblepione. Dziwne by było gdyby po takim pomysłowym zabiegu hamulec się NIE grzał...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
olo ma racje. Prawda jest taka i nie dam sobie wmówić inaczej- każda kontrola/wymiana klocków hamulcowych jest równoznaczna z kontrolą/sprawdzeniem płynności działania tłoczków w zacisku. Jak one nie chodzą płynnie i równo to trzeba to naprawić. Pewnie napiszę banalnie- ale w motocyklu dobry hebel może uratować Ci życie. Jak sam tego nie zrobisz to zapłać komuś te 300 zł i Ci to ogarnie.
Wracając do tematu- może i się dopasuje ale na pewno nie będzie miało swojej sprawności.
Wracając do tematu- może i się dopasuje ale na pewno nie będzie miało swojej sprawności.
- gregors79
- teksciarz
- Posty: 122
- Rejestracja: pt 24 wrz 2010, 23:02
- Imię: Grzegorz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: okolice CIESZYNA
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
od tej wymiany do domu przejechałem ok 1 km,... na dniach czyszcze tylni zacisk i dam nowy płyn. Poczytam troche o tym i z pomoca kolegi to zrobimy.
dzieki olo i kiki
dzieki olo i kiki
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
- smurek
- teksciarz
- Posty: 137
- Rejestracja: pn 27 maja 2013, 12:12
- Imię: Andrzej
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana klocków krok po kroku ?
Troche z innej beczki...
Jak powinien sie zachowywać tylny hamulec po wymianie klocków? Wiem ze musi sie on odpowiednio dotrzec i bedzie slabszy ale u mnie po wyczyszczeniu calego zacisku, zalozeniu nowych klocków trw, wymianie płynu hamulcowego i wielokrotnym odpowietrzeniu ukladu hamulec tylni jest słaby. Przód mam na starych klockach i jest ok a z tylem wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Dodam ze od niedawna mam vfr i nie wiem czy to normalne a nie mam u kogo porównac hebli:/ Pomoze ktos?
Jak powinien sie zachowywać tylny hamulec po wymianie klocków? Wiem ze musi sie on odpowiednio dotrzec i bedzie slabszy ale u mnie po wyczyszczeniu calego zacisku, zalozeniu nowych klocków trw, wymianie płynu hamulcowego i wielokrotnym odpowietrzeniu ukladu hamulec tylni jest słaby. Przód mam na starych klockach i jest ok a z tylem wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Dodam ze od niedawna mam vfr i nie wiem czy to normalne a nie mam u kogo porównac hebli:/ Pomoze ktos?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości