wymiana klocków krok po kroku ?

Awatar użytkownika
Marsel
pisarz
pisarz
Posty: 418
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
Imię: Marceli
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Marsel » pt 13 lip 2012, 10:01

dzieki PETER, wydawało mi się to być logicznym tokiem rozumowania, lecz czasem człowiek może za bardzo przededukowac i wtedy duuuupppaaa, czyli nie jest ze mna tak źle, dzięki
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Damo 88 » pt 13 lip 2012, 19:18

Podkładka na zdjęciu strasznie gruba , w klockach do witka jest cieniutka i do tego dochodzi Blaszka dziurkowana . I wszystko razem wydaje się cieńsze . Szkoda że nie mierzyłem przy montażu , gdy montowałem odkręciłem odpowietrznik cofnąłem tłoczki i wszystko się zmieściło na styk .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Pendziorro
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: śr 20 lip 2011, 19:31
Imię: Bart
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Pendziorro » pn 16 lip 2012, 07:21

Ostatnio też wymieniałem klocki no i problem podobny do powyższych . Nie miałem tych białych podkładek do klocków ale na przodzie nie potrafiłem założyć zacisków na tarcze przez te cienkie dziurkowane blaszki, co prawda są one bardzo cienkie ale jednak z nimi miałem problem . Nie siłowałem się jakoś specjalnie z tym bo uznałem że jak na siłe włoże zaciski to i tak koło będzie zablokowane . Narazie poskałdałem wszystko bez blaszek myśle że porobie troszkę kilometrów i wrzucę je na swoje miejsce gdy klocki się troszke dotrą :)
Właściwie to chciałem zapytać tylko czy wie ktoś jakie zadanie konkretnie mają te blaszki :)
Jedna droga jeden cel nowy sezon z VFR

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: michał RC 46 » pn 16 lip 2012, 08:02

Pendziorro Poczytaj posty wyżej wszystko było wyjaśnione. A blaszki metalowe muszą być i z przodu i z tyłu nie wiem z czym miałeś problem?. Mowa tutaj jest o blaszkach plastikowych do tylnych klocków.
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Pendziorro
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: śr 20 lip 2011, 19:31
Imię: Bart
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Pendziorro » wt 17 lip 2012, 13:20

No poprostu nie da się włożyć zacisku na tarcze mimo cofniętych tłoczków do końca . Ale tak jak mówie zrobie troszke kilometrów dotrą się to założe jak trzeba :bye
A tak nawiasem to nie ma plastikowych blaszek ;):P
Jedna droga jeden cel nowy sezon z VFR

Awatar użytkownika
Marsel
pisarz
pisarz
Posty: 418
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
Imię: Marceli
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Marsel » wt 21 sie 2012, 13:31

Chłopaki nie wiem w czym problem, robiłem zmiane u siebie i bez najmniejszych problemów poszło, oczywiście razem z blaszkami dziurkowanymi
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: emils » pn 08 kwie 2013, 16:41

troszke odkopię

Mam pytanie co do czyszczenia i smarowania

1. Podobno motul ma coś do czyszczenia zacisków. Czy można uzywać tylko takich rzeczy, czy może jest jakiś zamiennik?

2. Czym smarować klocki przed włożeniem? Wystarczy zwykły smar, czy też musi być jakis specjalny?

3. Ile płynu kupić? Potrzebuje wymienić cały układ hamulcowy oraz sprzęgłowy. 2L będzie ok?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: kiki » pn 08 kwie 2013, 17:55

1. Zwyczajny brake cleaner starczy - moze też być sucha szmata i pucowanko :D
2. Smar miedziany, albo pasta hamulcowa - do kupienia w tubkach w sklepach motoryzacyjnych (oczywiście jesli mówimy o smarowaniu zewnętrznej strony klocka), chociaż ja osobiście go nie smaruje
3. 1 litr spokojnie starczy, przy odrobinie szczęścia uda Ci się zużyć tylko 0,5l

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: emils » pn 08 kwie 2013, 18:29

Dzięki za info. Będzie szmatka i pucowanko, bez smaru i litr płynu.

Mam nadzieje, że uda mi się odkręcić tylny zacisk bez zdejmowania koła, a przy okazji wszystko pójdzie gładko (chociaz jak zwykle pewnie będą problemy :P )
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: emils » śr 10 kwie 2013, 23:04

Da się wymienić bez ściągania koła. Jest troche zabawy, ale da się.

Też miałem problem z tymi nissinami, musiałem wyciągnąć te białe plastiki i dopiero jest ok. Wcześniej bardzo ciężko się wciskały.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
gregors79
teksciarz
teksciarz
Posty: 122
Rejestracja: pt 24 wrz 2010, 23:02
Imię: Grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: okolice CIESZYNA

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: gregors79 » śr 31 lip 2013, 20:16

Hej.Witajcie.
Ja tez w swojej Rc46 wymieniałem dzis klocki z tyłu ,udało sie wymienic bez sciągania zacisku, podkładki metalowe też założone (tych białych nie było). Koło obraca się z lekkim oporem a jak dojechałem do domu to dosc mocno nagrzała sie tarcza hamulcowa. powinna sie tak grzać ? dopasuje się to podczas jazdy?
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: olo » śr 31 lip 2013, 20:23

wymiana klocków bez ściągania zacisku oznacza wciśnięcie tłoczków w otwory i uszczelnienia z całym syfem którym są oblepione. Dziwne by było gdyby po takim pomysłowym zabiegu hamulec się NIE grzał...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: kiki » śr 31 lip 2013, 20:56

olo ma racje. Prawda jest taka i nie dam sobie wmówić inaczej- każda kontrola/wymiana klocków hamulcowych jest równoznaczna z kontrolą/sprawdzeniem płynności działania tłoczków w zacisku. Jak one nie chodzą płynnie i równo to trzeba to naprawić. Pewnie napiszę banalnie- ale w motocyklu dobry hebel może uratować Ci życie. Jak sam tego nie zrobisz to zapłać komuś te 300 zł i Ci to ogarnie.


Wracając do tematu- może i się dopasuje ale na pewno nie będzie miało swojej sprawności.

Awatar użytkownika
gregors79
teksciarz
teksciarz
Posty: 122
Rejestracja: pt 24 wrz 2010, 23:02
Imię: Grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: okolice CIESZYNA

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: gregors79 » śr 31 lip 2013, 21:15

od tej wymiany do domu przejechałem ok 1 km,... na dniach czyszcze tylni zacisk i dam nowy płyn. Poczytam troche o tym i z pomoca kolegi to zrobimy.
dzieki olo i kiki
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest

Awatar użytkownika
smurek
teksciarz
teksciarz
Posty: 137
Rejestracja: pn 27 maja 2013, 12:12
Imię: Andrzej
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: smurek » pt 02 sie 2013, 10:59

Troche z innej beczki...
Jak powinien sie zachowywać tylny hamulec po wymianie klocków? Wiem ze musi sie on odpowiednio dotrzec i bedzie slabszy ale u mnie po wyczyszczeniu calego zacisku, zalozeniu nowych klocków trw, wymianie płynu hamulcowego i wielokrotnym odpowietrzeniu ukladu hamulec tylni jest słaby. Przód mam na starych klockach i jest ok a z tylem wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Dodam ze od niedawna mam vfr i nie wiem czy to normalne a nie mam u kogo porównac hebli:/ Pomoze ktos?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości