wymiana klocków krok po kroku ?

Awatar użytkownika
Oncki
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 58
Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 17:38
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk Moto3Miasto
Kontakt:

wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Oncki » czw 03 mar 2011, 14:27

Czy może ktoś opisać wymiane klocków krok po kroku razem z odpowietrzaniem duala itd chciałbym podstawowe wymiany robić sam ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac
z góry dzieki

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » czw 03 mar 2011, 16:08

O odpowietrzaniu juz było między innymi tu
viewtopic.php?t=706&start=0
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 03 mar 2011, 16:57

ale co ma odpowietrzenie do wymiany klocków? Chyba, że wymieniasz płyn...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: 8Bodzio8 » czw 03 mar 2011, 17:24

Tak odpowietrzenie najlepiej robić we dwóch chociaż ja zrobiłem sam :biggrin ale samemu to trzeba się trochę po gimnastykować.

Ja przy wymianie płynu na samym początku wyciągnąłem stary płyn ze zbiorniczka strzykawką wyczyściłem zbiorniczek i zalałem świeżym. Zacząłem wypompowywać stary płyn dolewając świeżego do momentu, aż w rurce nie pojawił się czysty płyn. Na koniec na wciśniętej klamce zakręcamy odpowietrznik i gotowe.

Co do wymiany samych klocków to żadna filozofia odkręcasz cały zacisk od lagi potem wykręcasz taką długą śrubę która przechodzi przez oczka od klocków. Śruba jest najczęściej zaślepiona gumową zatyczką. Po wykręceniu tej śruby klocki same wypadną. Przed założeniem przeczyść zacisk, potem wciśnij tłoczki bo nowe klocki są grubsze i złóż całość w odwrotnej kolejności i gotowe. :mrgreen:

Oczywiście przy wymianie płynu w układzie hamulcowym wymień sobie w sprzęgle. Ten sam płyn co hamulcowy i roboty 5 x mniej.
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 03 mar 2011, 18:17

ja tam dodam, że przy wymianie płynu wart mieć pod reką wiadro wody i gabkę- łatwiej pozbyć się płynu z lakieru gdy chlapnie lub pocieknie :twisted:

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 03 mar 2011, 18:55

Przed zmianą Klock. zaopatrz się w klucz Niutometryczny nasadki imbusowe smar do wysokich Temp. ( zapobiegający zatarciom Zapiekaniu ) płyn no czyszczenia klocków Tłoczków .

Zdejmujesz gumowa osłonę ( 1 ) luzujesz śrubę nie wykręcaj ! jeszcze nie łapiesz za klocek :grin: , od strony tłoczków i trzymając palcami z obudowę przyduś aby tłoczki się schowały . Ta czynność pomoże obie w założeniu nowych które są grubsze . Podtrzymując jedną ręką Klocki i druga wykręcając trzpień ( 1 ) . Po wykręceniu trzpienia zdejmij Klocki uważaj aby się nie spadły na felgę :oops: , Teraz wyczyść płynem przeznaczonym do tego . Nie benzyną !
sprawdź czy są gniazda - ( Blaszka nr. ( 2 ) ) w której osadza się Klocek :grin: .

Teraz nowe Nakładaj tak samo , to znaczy aby był prawidłowo osadzone w gnieździe ( 2 ) jedną ręką przytrzymujesz a następnie trzpień, wpierw jeden dosuń nie zakładaj obydwu naraz bo ciągle będą się zsuwały na felgę :oops: . Trzpień przesmaruj małą warstwą smaru oraz gwint , Skręć z siła podaną w serwisuwce .

Po zakończeniu pracy Wypij Barszczyk za nasze zdrowie :bye
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » ndz 20 mar 2011, 20:41

Panowie czy klocki hamulcowe w VFR RC36A z roczników 94-97 są zamienne w sensie przód/tył?
czy uszczelniacze zacisków też są takie same - przód/tył ?

w katalogu larsona wyczytałem że tylne są grubsze o 0,8 mm i tylko tym sie rożnią.
czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 20 mar 2011, 21:58

Sprawdź po numerze W serwisówce EPC Jak dobrze pamiętam w V-Tecu przednie różnią się lewe i Prawe .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » ndz 20 mar 2011, 22:20

Różnią się tylko grubością.Mi jeszcze zostały nowiutkie po mojej ex jak byś potrzebował ;-)
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » pn 21 mar 2011, 07:38

kiciol, spoko, na razie mam zapas klocków na cały sezon.
ale jakby co to dzięki za wiadomość ;-)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
marecki00
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: czw 13 mar 2008, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żory

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: marecki00 » wt 06 wrz 2011, 18:17

ja wymieniłem u siebie klocki hamulcowe na brembo cały komplet, klocki maja juz przejechane ok 5000 km wiec sa juz dotarte jak by nie bylo, zauważyłem ze podczas dłuższej jazdy kiedy klocki i płyn pewnie tez sie nagrzewaja, klamka hamulca robi sie miekka, jakby gumowata, no i bardzo powoli klocki wracaja do pozycji otwarcia, co skutkuje tym ze klamke mam juz puszczoną a świeci mi jeszcze stop bo tłoczek pompki nie do końca wyszedł, po zatrzymaniu i kilkukrotnym naciskaniu klamki hamulce twardnieja i prawidłowo odbijają, zanim wymieniłem klocki wymieniałem płyn, potem jezdziłem troche jeszcze na starych klockach i nie zauważyłem takiejn przypadłości

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Fakir » wt 06 wrz 2011, 18:20

marecki00 pisze:ja wymieniłem u siebie klocki hamulcowe na brembo cały komplet, klocki maja juz przejechane ok 5000 km wiec sa juz dotarte jak by nie bylo, zauważyłem ze podczas dłuższej jazdy kiedy klocki i płyn pewnie tez sie nagrzewaja, klamka hamulca robi sie miekka, jakby gumowata, no i bardzo powoli klocki wracaja do pozycji otwarcia, co skutkuje tym ze klamke mam juz puszczoną a świeci mi jeszcze stop bo tłoczek pompki nie do końca wyszedł, po zatrzymaniu i kilkukrotnym naciskaniu klamki hamulce twardnieja i prawidłowo odbijają, zanim wymieniłem klocki wymieniałem płyn, potem jezdziłem troche jeszcze na starych klockach i nie zauważyłem takiejn przypadłości
Panie, wyczyść Pan tłoczki w zaciskach :?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Damo 88 » śr 07 wrz 2011, 01:59

TAK Bo do uszczelniaczy i tłoczków Dojdą jeszcze tarcze . jeżeli już nie są swoją drogą ładne temperatury się tam pojawiają jak klocki tak trzymają :oops:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: Kudlaty » śr 07 gru 2011, 12:48

kiki pisze:ja tam dodam, że przy wymianie płynu wart mieć pod reką wiadro wody i gabkę- łatwiej pozbyć się płynu z lakieru gdy chlapnie lub pocieknie :twisted:
Lepiej od razu zakryć szmatami lakierowane powierzchnie bo jak płyn kapnie na lakier to już po ptokach... Przy okazji wymiany klocków zawsze dobrze przemyć płynem hamulcowym tłoczki. Lepiej nie wciskać ich brudnych bo można uszkodzić sobie uszczelniacze a zestawy naprawcze ciężko dostać i trochę to kosztuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: wymiana klocków krok po kroku ?

Post autor: zalew » sob 31 gru 2011, 19:19

Oblukałem juz jakiś czas temu przednie zaciski,co tam jak tam itp.Z odkręceniem zacisków i wymianą klocków z przodu sprawa załatwiona.Dzisiejsze przymiarkowe oględziny tylnego zacisku,w dośc niekomfortowych warunkach bo na bocznej stopce jednak wprowadzają w mym łbie lekki zamęt :cry.Jak go odkręcić???Jedną śrubę raczej zlokalizowałem,lecz jednak nie sądzę zeby to było wszystko w tym temacie...Mam nadzieję ze nie trzeba bawić się w wyciąganie nazwę to `blachy` na której zacisk jest mocowany??Trochę jednak nurtuje mnie ten temat,więc póki nie wymacam samodzielnie,byłbym wdzieczny gdyby ktoś z Ownersów mnie oświecił :wink:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości