Tarcze.

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Tarcze.

Post autor: jm31 » śr 15 gru 2010, 21:51

Wyczytałem kiedyś, że kilku z nas w vfr 800Fi miało bardziej zużytą prawą tarczę hamulcową od lewej. Osobiście mam podobnie, zauważyłem to również u kolegi w cbr 600F4. Tłoczki chodzą lekko. Jaka może być przyczyna ?

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 15 gru 2010, 22:20

Najprostsza to taka, że motek przydzwonił i wymieniono na inną, z większym przebiegiem.

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » śr 15 gru 2010, 22:58

SOWA pisze:Najprostsza to taka, że motek przydzwonił i wymieniono na inną, z większym przebiegiem.
A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 16 gru 2010, 00:20

Jakiś czas temu przy ściągniętym przednik kole sprawdzałem stan ogólny zacisków , przyłożyłem rękę aby sprawdzić czy tłoczki działają . Jedną ręką na klamce a drugą na klockach , Pamiętam że lewa strona ( siedząc ) jakby mniej reagowała na klamkę . Może to jest przyczyną :roll:

Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła .. :idea:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 16 gru 2010, 09:19

Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła .. :idea:
Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.
jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » czw 16 gru 2010, 09:27

jm31 pisze:Jaka może być przyczyna ?
a czy wyczuwasz jakies nieprawidłowosci podczas jazdy?

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » czw 16 gru 2010, 10:09

Polecam coś o DUAL CBS http://www.varaderoclub.pl/new/articles.php?id=29
Co prawda to na przykładzie varadero ale myślę, że zasada i system identyczny.

Piotrek.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » czw 16 gru 2010, 10:23

Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".

Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 16 gru 2010, 15:50

eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".

Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
Jak wymienialem pod koniec sezonu klocki hamulcowe, to wyciagnete z prawego zacisku charakteryzowaly sie nieco wiekszym zuzyciem. To samo mial kolega w V-tecu. Wiec jest to jakies uzasadnienie tego stwierdzenia.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 16 gru 2010, 16:19

eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
To prawda. Tak samo jest w samochodzie. Pompa jest zazwyczaj nad nogami i ma bliżej do lewego hamulca. I zazwyczaj lewa tarcza jest bardziej zużyta. U nas we wszystkich samochodach tak było, jest i pewnie będzie. Mimo że to płyn który jest PRAWIE nieściśliwy i powinien przenosić siłę praktycznie w każdym położeniu w przewodzie, zacisku, rozgałęzieniu itp. tak samo, to jednak to prawie robi różnicę. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » czw 16 gru 2010, 17:56

SOWA pisze:
Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła .. :idea:
Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.
jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?
Licznikowy przelot to 44.000. Lewa tarcza ma 4,5mm, ale prawa 4,3 . Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.

[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 18:00 ]
WiktorVFR pisze:
jm31 pisze:Jaka może być przyczyna ?
a czy wyczuwasz jakies nieprawidłowosci podczas jazdy?
Żadnych nieprawidłowości. Prowadzenie jak najbardziej pozytywne.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 16 gru 2010, 19:55

eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Niestety eaterku podobnie jak inni koledzy idący tym samym torem jesteś w błędzie. Żaden z zacisków nie jest pierwszy po drodze od pompy. A żeby być bardziej precyzyjnym żaden nie jest przed innym. Pomiędzy pompą a zaciskami znajduje się magistrala hamulcowa elementem której zawsze jest trójnik (rozdzielacz), który gwarantuje że tak na lewy jak i prawy zacisk emitowany jest płyn ham. w identycznej ilości. (I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".) Przy jednakowych średnicach cylindrów ham. po obu stronach (a w Hondach na ogół są przynajmniej podobne :-) ) ciśnienie na tłokach powinno mieścić się przynajmniej na tej samej skali. A już poważnie mówiąc musi być identyczne. Kto ma inaczej nie przechodzi przeglądu okresowego.
Nieco inna sytuacja ma miejsce, gdy zacisk h. wyposażony jest w tłoki po jednej stronie tarczy. Wówczas klocek od strony tłoka rzeczywiście jest wyzyskiwany i pracuje dłużej (ale nie ciężej). Jednak ta sytuacja dotyczy klocków tej samej tarczy, a nie różnych tarcz.

[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 20:01 ]
jm31 pisze:Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.
Tu może być przyczyna. Zależy jak lekki/ciężki jest ten opór. Jeśli jest cięższy niż bardzo lekki to świadczyć może o skrzywieniu tarczy. Prawdopodobieństwo że to jest przyczyną jest zależne od siły tego oporu. Tarcza prosta nie powinna ocierać o klocki przy zwolnionej klamce hamulca.
Ostatnio zmieniony czw 16 gru 2010, 23:05 przez SOWA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » czw 16 gru 2010, 22:50

Przekonałeś mnie Pierzasty Macieju... to ma sens.

W takiej sytuacji jm31, powinieneś przekonserwować zaciski... bo to wskazuje na fakt, że prawy po prostu do końca nie odbija.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 16 gru 2010, 23:16

SOWA pisze:I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".
Nie zgadzam się. Jest różnica.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 16 gru 2010, 23:56

A'rtino pisze:
SOWA pisze:I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".
Nie zgadzam się. Jest różnica.
Zatem doprecyzuj swą niezgodę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości