Tarcze.
-
- pisarz
- Posty: 398
- Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jeruzal
Tarcze.
Wyczytałem kiedyś, że kilku z nas w vfr 800Fi miało bardziej zużytą prawą tarczę hamulcową od lewej. Osobiście mam podobnie, zauważyłem to również u kolegi w cbr 600F4. Tłoczki chodzą lekko. Jaka może być przyczyna ?
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Jakiś czas temu przy ściągniętym przednik kole sprawdzałem stan ogólny zacisków , przyłożyłem rękę aby sprawdzić czy tłoczki działają . Jedną ręką na klamce a drugą na klockach , Pamiętam że lewa strona ( siedząc ) jakby mniej reagowała na klamkę . Może to jest przyczyną
Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..
Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..
Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?
- Piotrek82
- teksciarz
- Posty: 151
- Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szastarka
Polecam coś o DUAL CBS http://www.varaderoclub.pl/new/articles.php?id=29
Co prawda to na przykładzie varadero ale myślę, że zasada i system identyczny.
Piotrek.
Co prawda to na przykładzie varadero ale myślę, że zasada i system identyczny.
Piotrek.
- eater
- pisarz
- Posty: 326
- Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
- Kontakt:
Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Jak wymienialem pod koniec sezonu klocki hamulcowe, to wyciagnete z prawego zacisku charakteryzowaly sie nieco wiekszym zuzyciem. To samo mial kolega w V-tecu. Wiec jest to jakies uzasadnienie tego stwierdzenia.eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
To prawda. Tak samo jest w samochodzie. Pompa jest zazwyczaj nad nogami i ma bliżej do lewego hamulca. I zazwyczaj lewa tarcza jest bardziej zużyta. U nas we wszystkich samochodach tak było, jest i pewnie będzie. Mimo że to płyn który jest PRAWIE nieściśliwy i powinien przenosić siłę praktycznie w każdym położeniu w przewodzie, zacisku, rozgałęzieniu itp. tak samo, to jednak to prawie robi różnicę.eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
-
- pisarz
- Posty: 398
- Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jeruzal
Licznikowy przelot to 44.000. Lewa tarcza ma 4,5mm, ale prawa 4,3 . Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.SOWA pisze:Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?
[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 18:00 ]
Żadnych nieprawidłowości. Prowadzenie jak najbardziej pozytywne.WiktorVFR pisze:a czy wyczuwasz jakies nieprawidłowosci podczas jazdy?jm31 pisze:Jaka może być przyczyna ?
Niestety eaterku podobnie jak inni koledzy idący tym samym torem jesteś w błędzie. Żaden z zacisków nie jest pierwszy po drodze od pompy. A żeby być bardziej precyzyjnym żaden nie jest przed innym. Pomiędzy pompą a zaciskami znajduje się magistrala hamulcowa elementem której zawsze jest trójnik (rozdzielacz), który gwarantuje że tak na lewy jak i prawy zacisk emitowany jest płyn ham. w identycznej ilości. (I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".) Przy jednakowych średnicach cylindrów ham. po obu stronach (a w Hondach na ogół są przynajmniej podobne ) ciśnienie na tłokach powinno mieścić się przynajmniej na tej samej skali. A już poważnie mówiąc musi być identyczne. Kto ma inaczej nie przechodzi przeglądu okresowego.eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Nieco inna sytuacja ma miejsce, gdy zacisk h. wyposażony jest w tłoki po jednej stronie tarczy. Wówczas klocek od strony tłoka rzeczywiście jest wyzyskiwany i pracuje dłużej (ale nie ciężej). Jednak ta sytuacja dotyczy klocków tej samej tarczy, a nie różnych tarcz.
[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 20:01 ]
Tu może być przyczyna. Zależy jak lekki/ciężki jest ten opór. Jeśli jest cięższy niż bardzo lekki to świadczyć może o skrzywieniu tarczy. Prawdopodobieństwo że to jest przyczyną jest zależne od siły tego oporu. Tarcza prosta nie powinna ocierać o klocki przy zwolnionej klamce hamulca.jm31 pisze:Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.
Ostatnio zmieniony czw 16 gru 2010, 23:05 przez SOWA, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości