Strona 1 z 2
Hamulce - System Dual w VFR RC46...
: wt 30 sty 2007, 14:49
autor: Beny
Witam,
Mam pytanko, mianowicie jak sprawdzić i na czym dokładnie polega owy System Dual.
Czy podczas nacikania przedniego hamulca powinno hamować koło tylne?
U mnei bowiem gdy postawiłem motorek na stopkę takie zjawisko nie wystepuje.
Mozliwe, że ktos po prostu ten system w jakiś sposób "obszedł"?
Z góry dzięki za wszelkie info,
Pozdrawiam,
Beny
Re: Hamulce - System Dual w VFR RC46...
: wt 30 sty 2007, 16:51
autor: Klarkson
Beny pisze:czym dokładnie polega owy System Dual.
naciskasz klamke przedniego hampla i z przodu w obu zaciskach pracują po dwa
skrajne tłoczki, ktore są 2x większe od srodkowego (zacisk 3 tłoczkowy,
plywajacy, nissin)
W czasie jazdy naciskając przednią klamkę, lewy zacisk, ktory jest na
ruchomym ramieniu z dodatkową pompą na jego szczycie, dociska tłoczek pompy
do goleni co powoduje wytworzenie cisnienia, ktore wypycha w tylnym zacisku
srodkowy tłoczek - na odwrot z przednimi zaciskami, srodkowy tloczek jest
najwiekszy (zacisk plywajacy, 3 tloczkowy, nissin)
Wiec jak sprawdzasz dual na postoju to sie nie zdziw, ze Ci nie dziala.
Naciskając dzwignię nożnego hampla: wysuwają się w obu przednich zaciskach
środkowe tłoczki oraz z tyłu dwa skrajne tłoczki. (bez wzgledu na to czy
jedziesz, czy sprawdzasz na postoju).
: wt 30 sty 2007, 18:12
autor: seba_VF750FR
a tak poza tym to byłooo
: wt 30 sty 2007, 18:16
autor: Vlaad
: wt 30 sty 2007, 21:25
autor: Klarkson
Wiem chlopaki, ze moje cycki was nieusatysfakcjonują,
ale zamysł był taki zeby zrobic konkurencje Siostrze Wielokrotnie Przełozonej i Madzix`owi, ktorej nie znam, a bede w jej okolicach juz za tydzien

: wt 30 sty 2007, 23:15
autor: beny
dzieki wielkie za info...:)
Pozdrawiam!
: śr 31 sty 2007, 12:04
autor: beny
Zatem chcąc 'spalić gumiaka' i naciskając przedni hamulec, uruchomię tym samym zacisk tylny?
Pozdrówka!
: śr 31 sty 2007, 13:18
autor: beny
moje zapytanie powyżej...odnośnie spalenia....było bezsensowne:)
gdyz logicznie, uruchomie górny tłoczek na zacisku lewym..
Dzieki raz jeszcze za info, pozdrawiam
: śr 14 mar 2007, 21:19
autor: Pawel
Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY. Do tego musi sie poruszać lewe tarcza, a jak sie ma poruszac, skoro prawy zacisk trzyma koło?
Pawel
: śr 14 mar 2007, 23:42
autor: UxY
dobra panowie bo mne to juz lekko irytuje :> jak możecie wyślijcie mi na maila jakies schematy i wszystko co mcie o dualu - napisze o tym artykuł a link przykleje na góre pokoju bo sporo osób nie ma pojęcia jak to działa i jakies herezje sieje

: czw 15 mar 2007, 09:24
autor: ResoR
Pawel pisze:Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY.
Kurde tak se kiedyś o tym myślałem ... i nie wpadłem na to ... że drugi zacisk blokuje koło ...
... o ja głupiutki .....
Czyli trzeba mocno hamulca zacisnąć
... do tego chyba jednak wprawy trzeba aby jednocześnie nieźle gazu dodać .... bo aby dało sie spalić kapcia nie można ani na chwilkę zmniejszyć nacisku na przednie hamulec ...., bo inaczej tłoczek w lewym zadziała.... nie jest tak ?
: ndz 18 paź 2009, 11:13
autor: Mike
Odświeżę nieco temat ... zastanawia mnie jeden problem.
O ile przy użyciu klamki moto mi hamuje całkiem sprawnie (aczkolwiek przyznaję, że klamka jest dość miękka- ale przed zakupem VFR liczyłem się że hamulce nie będą "żyletki") to nożny w trakcie jazdy prawie nie działa (motocykl trochę nurkuje, ale skuteczność zerowa). W czasie postoju naciśnięcie nożnego blokuje również przednie koło.
Na przyszły sezon chciałbym trochę poprawić heble, bo powoli oswajam się z mocą motorka i przydałby się mocniejszy hamulec.
Czy to normalne zachowanie przy naciśnięciu nożnego?
Oglądałem klocki - grubość w normie, wycieków ani jakiś przeróbek nie stwierdziłem, szykuję się do rozebrania baku i owiewek i dokładnego obejrzenia Duala. Na co zwrócić uwagę?
: ndz 18 paź 2009, 20:38
autor: elco
A kiedy ostatni raz wymieniales plyn ?
: ndz 18 paź 2009, 21:07
autor: kris2k
Szukajac dla siebie VFR tez zauwazylem ze genralnie malo ktora "ma tyl". W sensie w wiekszosci egzemplarzy tyla dzwignia dziala zero-jedynkowo.
W sumie to po calym sezonie smigania rozruszalem tyl na tyle ze jest calkiem spoko, trzeba duzo, nawet bardzo duzo noznego uzywac.
Co do poprawnosci dzialania DUALA, to tak jak piszesz, nozny powinien tez blokowac przod... a reczne scisniecie pompy przy lewej goleni przedniego zacisku powinno blokowac tyl. Jesli tak jest, to wszystko jest okej.
Kwestia plynu, klockow, rozebrania/wyczyszczenia tej tylnej pompki gdyby sie nie chciala rozruszac.
: pn 19 paź 2009, 19:42
autor: Mike
Płynu jeszcze nie wymieniałem bo się trochę boję odpowietrzania tego duala.
Ale teraz nie ma pogody do jeżdżenia więc bez stresu mogę się za to zabrać (tak to mi było szkoda, że jak coś spitolę to będe uziemiony w sezonie).
Przy okazji przyjrzę się też pompie.
Co do używania tyłu to jakoś się nauczyłem prawie z niego nie korzystać (za wyjątkiem awaryjnego hamowania lub jazdy z pasażerem), a w VFRce to już wogóle się rozleniwiłem, bo bo przecież mam duala
Ale widać bład.