Hamulce - System Dual w VFR RC46...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wt 12 gru 2006, 21:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków/Stalowa Wola
- Kontakt:
Hamulce - System Dual w VFR RC46...
Witam,
Mam pytanko, mianowicie jak sprawdzić i na czym dokładnie polega owy System Dual.
Czy podczas nacikania przedniego hamulca powinno hamować koło tylne?
U mnei bowiem gdy postawiłem motorek na stopkę takie zjawisko nie wystepuje.
Mozliwe, że ktos po prostu ten system w jakiś sposób "obszedł"?
Z góry dzięki za wszelkie info,
Pozdrawiam,
Beny
Mam pytanko, mianowicie jak sprawdzić i na czym dokładnie polega owy System Dual.
Czy podczas nacikania przedniego hamulca powinno hamować koło tylne?
U mnei bowiem gdy postawiłem motorek na stopkę takie zjawisko nie wystepuje.
Mozliwe, że ktos po prostu ten system w jakiś sposób "obszedł"?
Z góry dzięki za wszelkie info,
Pozdrawiam,
Beny
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Hamulce - System Dual w VFR RC46...
naciskasz klamke przedniego hampla i z przodu w obu zaciskach pracują po dwaBeny pisze:czym dokładnie polega owy System Dual.
skrajne tłoczki, ktore są 2x większe od srodkowego (zacisk 3 tłoczkowy,
plywajacy, nissin)
W czasie jazdy naciskając przednią klamkę, lewy zacisk, ktory jest na
ruchomym ramieniu z dodatkową pompą na jego szczycie, dociska tłoczek pompy
do goleni co powoduje wytworzenie cisnienia, ktore wypycha w tylnym zacisku
srodkowy tłoczek - na odwrot z przednimi zaciskami, srodkowy tloczek jest
najwiekszy (zacisk plywajacy, 3 tloczkowy, nissin)
Wiec jak sprawdzasz dual na postoju to sie nie zdziw, ze Ci nie dziala.
Naciskając dzwignię nożnego hampla: wysuwają się w obu przednich zaciskach
środkowe tłoczki oraz z tyłu dwa skrajne tłoczki. (bez wzgledu na to czy
jedziesz, czy sprawdzasz na postoju).
Klarkson
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY. Do tego musi sie poruszać lewe tarcza, a jak sie ma poruszac, skoro prawy zacisk trzyma koło?
Pawel
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- ResoR
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: pt 09 cze 2006, 10:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rusiec - k/Nadarzyna
- Kontakt:
Kurde tak se kiedyś o tym myślałem ... i nie wpadłem na to ... że drugi zacisk blokuje koło ...Pawel pisze:Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY.
... o ja głupiutki .....
Czyli trzeba mocno hamulca zacisnąć
... do tego chyba jednak wprawy trzeba aby jednocześnie nieźle gazu dodać .... bo aby dało sie spalić kapcia nie można ani na chwilkę zmniejszyć nacisku na przednie hamulec ...., bo inaczej tłoczek w lewym zadziała.... nie jest tak ?
ResoR
VFR800 98' Black Edition
VFR800 98' Black Edition
Odświeżę nieco temat ... zastanawia mnie jeden problem.
O ile przy użyciu klamki moto mi hamuje całkiem sprawnie (aczkolwiek przyznaję, że klamka jest dość miękka- ale przed zakupem VFR liczyłem się że hamulce nie będą "żyletki") to nożny w trakcie jazdy prawie nie działa (motocykl trochę nurkuje, ale skuteczność zerowa). W czasie postoju naciśnięcie nożnego blokuje również przednie koło.
Na przyszły sezon chciałbym trochę poprawić heble, bo powoli oswajam się z mocą motorka i przydałby się mocniejszy hamulec.
Czy to normalne zachowanie przy naciśnięciu nożnego?
Oglądałem klocki - grubość w normie, wycieków ani jakiś przeróbek nie stwierdziłem, szykuję się do rozebrania baku i owiewek i dokładnego obejrzenia Duala. Na co zwrócić uwagę?
O ile przy użyciu klamki moto mi hamuje całkiem sprawnie (aczkolwiek przyznaję, że klamka jest dość miękka- ale przed zakupem VFR liczyłem się że hamulce nie będą "żyletki") to nożny w trakcie jazdy prawie nie działa (motocykl trochę nurkuje, ale skuteczność zerowa). W czasie postoju naciśnięcie nożnego blokuje również przednie koło.
Na przyszły sezon chciałbym trochę poprawić heble, bo powoli oswajam się z mocą motorka i przydałby się mocniejszy hamulec.
Czy to normalne zachowanie przy naciśnięciu nożnego?
Oglądałem klocki - grubość w normie, wycieków ani jakiś przeróbek nie stwierdziłem, szykuję się do rozebrania baku i owiewek i dokładnego obejrzenia Duala. Na co zwrócić uwagę?
VFR 800I
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Szukajac dla siebie VFR tez zauwazylem ze genralnie malo ktora "ma tyl". W sensie w wiekszosci egzemplarzy tyla dzwignia dziala zero-jedynkowo.
W sumie to po calym sezonie smigania rozruszalem tyl na tyle ze jest calkiem spoko, trzeba duzo, nawet bardzo duzo noznego uzywac.
Co do poprawnosci dzialania DUALA, to tak jak piszesz, nozny powinien tez blokowac przod... a reczne scisniecie pompy przy lewej goleni przedniego zacisku powinno blokowac tyl. Jesli tak jest, to wszystko jest okej.
Kwestia plynu, klockow, rozebrania/wyczyszczenia tej tylnej pompki gdyby sie nie chciala rozruszac.
W sumie to po calym sezonie smigania rozruszalem tyl na tyle ze jest calkiem spoko, trzeba duzo, nawet bardzo duzo noznego uzywac.
Co do poprawnosci dzialania DUALA, to tak jak piszesz, nozny powinien tez blokowac przod... a reczne scisniecie pompy przy lewej goleni przedniego zacisku powinno blokowac tyl. Jesli tak jest, to wszystko jest okej.
Kwestia plynu, klockow, rozebrania/wyczyszczenia tej tylnej pompki gdyby sie nie chciala rozruszac.
Płynu jeszcze nie wymieniałem bo się trochę boję odpowietrzania tego duala.
Ale teraz nie ma pogody do jeżdżenia więc bez stresu mogę się za to zabrać (tak to mi było szkoda, że jak coś spitolę to będe uziemiony w sezonie).
Przy okazji przyjrzę się też pompie.
Co do używania tyłu to jakoś się nauczyłem prawie z niego nie korzystać (za wyjątkiem awaryjnego hamowania lub jazdy z pasażerem), a w VFRce to już wogóle się rozleniwiłem, bo bo przecież mam duala
Ale widać bład.
Ale teraz nie ma pogody do jeżdżenia więc bez stresu mogę się za to zabrać (tak to mi było szkoda, że jak coś spitolę to będe uziemiony w sezonie).
Przy okazji przyjrzę się też pompie.
Co do używania tyłu to jakoś się nauczyłem prawie z niego nie korzystać (za wyjątkiem awaryjnego hamowania lub jazdy z pasażerem), a w VFRce to już wogóle się rozleniwiłem, bo bo przecież mam duala
Ale widać bład.
VFR 800I
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości