Hamulce - System Dual w VFR RC46...

Beny
Posty: 6
Rejestracja: wt 12 gru 2006, 21:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków/Stalowa Wola
Kontakt:

Hamulce - System Dual w VFR RC46...

Post autor: Beny » wt 30 sty 2007, 14:49

Witam,
Mam pytanko, mianowicie jak sprawdzić i na czym dokładnie polega owy System Dual.
Czy podczas nacikania przedniego hamulca powinno hamować koło tylne?
U mnei bowiem gdy postawiłem motorek na stopkę takie zjawisko nie wystepuje.
Mozliwe, że ktos po prostu ten system w jakiś sposób "obszedł"?
Z góry dzięki za wszelkie info,
Pozdrawiam,
Beny

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Hamulce - System Dual w VFR RC46...

Post autor: Klarkson » wt 30 sty 2007, 16:51

Beny pisze:czym dokładnie polega owy System Dual.
naciskasz klamke przedniego hampla i z przodu w obu zaciskach pracują po dwa
skrajne tłoczki, ktore są 2x większe od srodkowego (zacisk 3 tłoczkowy,
plywajacy, nissin)

W czasie jazdy naciskając przednią klamkę, lewy zacisk, ktory jest na
ruchomym ramieniu z dodatkową pompą na jego szczycie, dociska tłoczek pompy
do goleni co powoduje wytworzenie cisnienia, ktore wypycha w tylnym zacisku
srodkowy tłoczek - na odwrot z przednimi zaciskami, srodkowy tloczek jest
najwiekszy (zacisk plywajacy, 3 tloczkowy, nissin)

Wiec jak sprawdzasz dual na postoju to sie nie zdziw, ze Ci nie dziala.

Naciskając dzwignię nożnego hampla: wysuwają się w obu przednich zaciskach
środkowe tłoczki oraz z tyłu dwa skrajne tłoczki. (bez wzgledu na to czy
jedziesz, czy sprawdzasz na postoju).
Klarkson

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 30 sty 2007, 18:12

a tak poza tym to byłooo

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 30 sty 2007, 18:16

Skoro było (a było!) to ja OFF TOPA walnę:
Klarkson, od kiedy ty laska jesteś??? :mrgreen: :biggrin :biggrin :biggrin

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » wt 30 sty 2007, 21:25

Vlaad pisze:Klarkson, od kiedy ty laska jesteś??? :mrgreen: :biggrin :biggrin :biggrin
Wiem chlopaki, ze moje cycki was nieusatysfakcjonują, :lol:
ale zamysł był taki zeby zrobic konkurencje Siostrze Wielokrotnie Przełozonej i Madzix`owi, ktorej nie znam, a bede w jej okolicach juz za tydzien :lol:
Klarkson

beny

Post autor: beny » wt 30 sty 2007, 23:15

dzieki wielkie za info...:)
Pozdrawiam!

beny

Post autor: beny » śr 31 sty 2007, 12:04

Zatem chcąc 'spalić gumiaka' i naciskając przedni hamulec, uruchomię tym samym zacisk tylny?
Pozdrówka!

beny

Post autor: beny » śr 31 sty 2007, 13:18

moje zapytanie powyżej...odnośnie spalenia....było bezsensowne:)
gdyz logicznie, uruchomie górny tłoczek na zacisku lewym..
Dzieki raz jeszcze za info, pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 14 mar 2007, 21:19

Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY. Do tego musi sie poruszać lewe tarcza, a jak sie ma poruszac, skoro prawy zacisk trzyma koło?

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » śr 14 mar 2007, 23:42

dobra panowie bo mne to juz lekko irytuje :> jak możecie wyślijcie mi na maila jakies schematy i wszystko co mcie o dualu - napisze o tym artykuł a link przykleje na góre pokoju bo sporo osób nie ma pojęcia jak to działa i jakies herezje sieje :P

Awatar użytkownika
ResoR
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 09 cze 2006, 10:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rusiec - k/Nadarzyna
Kontakt:

Post autor: ResoR » czw 15 mar 2007, 09:24

Pawel pisze:Nie uruchomisz !!! Gadałem o tym z MLA nawet ostatnio. Palenie kapcia w 800 jest wiec mozliwe, bo prawy zacisk blokuje koło na stałe i tłoczek w lewym sie NIE RUSZY.
Kurde tak se kiedyś o tym myślałem ... i nie wpadłem na to ... że drugi zacisk blokuje koło ...
... o ja głupiutki ..... :???:

Czyli trzeba mocno hamulca zacisnąć
... do tego chyba jednak wprawy trzeba aby jednocześnie nieźle gazu dodać .... bo aby dało sie spalić kapcia nie można ani na chwilkę zmniejszyć nacisku na przednie hamulec ...., bo inaczej tłoczek w lewym zadziała.... nie jest tak ?
ResoR
VFR800 98' Black Edition

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » ndz 18 paź 2009, 11:13

Odświeżę nieco temat ... zastanawia mnie jeden problem.
O ile przy użyciu klamki moto mi hamuje całkiem sprawnie (aczkolwiek przyznaję, że klamka jest dość miękka- ale przed zakupem VFR liczyłem się że hamulce nie będą "żyletki") to nożny w trakcie jazdy prawie nie działa (motocykl trochę nurkuje, ale skuteczność zerowa). W czasie postoju naciśnięcie nożnego blokuje również przednie koło.

Na przyszły sezon chciałbym trochę poprawić heble, bo powoli oswajam się z mocą motorka i przydałby się mocniejszy hamulec.

Czy to normalne zachowanie przy naciśnięciu nożnego?
Oglądałem klocki - grubość w normie, wycieków ani jakiś przeróbek nie stwierdziłem, szykuję się do rozebrania baku i owiewek i dokładnego obejrzenia Duala. Na co zwrócić uwagę?
VFR 800I

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 18 paź 2009, 20:38

A kiedy ostatni raz wymieniales plyn ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 18 paź 2009, 21:07

Szukajac dla siebie VFR tez zauwazylem ze genralnie malo ktora "ma tyl". W sensie w wiekszosci egzemplarzy tyla dzwignia dziala zero-jedynkowo.
W sumie to po calym sezonie smigania rozruszalem tyl na tyle ze jest calkiem spoko, trzeba duzo, nawet bardzo duzo noznego uzywac.

Co do poprawnosci dzialania DUALA, to tak jak piszesz, nozny powinien tez blokowac przod... a reczne scisniecie pompy przy lewej goleni przedniego zacisku powinno blokowac tyl. Jesli tak jest, to wszystko jest okej.

Kwestia plynu, klockow, rozebrania/wyczyszczenia tej tylnej pompki gdyby sie nie chciala rozruszac.

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » pn 19 paź 2009, 19:42

Płynu jeszcze nie wymieniałem bo się trochę boję odpowietrzania tego duala.
Ale teraz nie ma pogody do jeżdżenia więc bez stresu mogę się za to zabrać (tak to mi było szkoda, że jak coś spitolę to będe uziemiony w sezonie).
Przy okazji przyjrzę się też pompie.

Co do używania tyłu to jakoś się nauczyłem prawie z niego nie korzystać (za wyjątkiem awaryjnego hamowania lub jazdy z pasażerem), a w VFRce to już wogóle się rozleniwiłem, bo bo przecież mam duala ;-)

Ale widać bład.
VFR 800I

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości