przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 11 mar 2009, 09:01

MICHUU29 pisze:Witam wszystkich
zastanawiam się nad zmianą przewodów hamulcowych i w związku z tym mam pytanie dotyczące przewodów w oplocie stalowym. Czy jest tak duża różnica w skuteczności i gdzie takie kupić - vfr 800 v-tec
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » śr 11 mar 2009, 21:11

Kupowalem tutaj: www.przewodywoplocie.pl w zeszlym roku zaplacilem 1500 PLN wraz z przewodem sprzegla jako gratis. Jakosc tak jak i cena - wysoka :mrgreen: Ale polecam!
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » sob 24 paź 2009, 13:02

Hmmm... temat z dorobieniem przewodów dziwnie ucichł.. albo Pany się pochowały po kątach ze swoimi oplotami ;)

jak tam sprawa wyglada ? Bo ja jestem grubo zainteresowany ;):)

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 24 paź 2009, 21:42

Pewnie i mnie czeka wymiana org. są drogie aczkolwiek w instrukcji "Hel " przeczytałem że jeżeli :

Konstrukcja przewodów w oplocie HEL Performance sprawia, Ŝe moŜliwe jest obrócenie końcówki zaciśniętej na
przewodzie bez Ŝadnego wpływu na szczelność i wytrzymałość przewodu. Pomimo, Ŝe dostarczony komplet został
przygotowany specjalnie do Twojego motocykla to moŜe zajść sytuacja, Ŝe konieczne będzie obrócenie końcówki w celu
lepszego poprowadzenia przewodu. W takiej sytuacji wystarczy chwycić kombinerkami tulejkę zaciśniętą na przewodzie i
końcówce i obrócić końcówkę o wymagany kąt przy pomocy śrubokręta przełoŜonego przez oczko.

Przypatrzyłem się org. i tam jest cały odlewany a nie sztukowany , czy znacie firmy co robią właśnie tak :???:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 27 paź 2009, 14:47

Wychodzi na to, że za około 350zł do RC36 mam cały komplet przewodów. Tam są napisane, że do modelu RC36I w zestawie są 3 przewody. Tylko jak wtedy wygląda sprawa z przednimi zaciskami? Oryg. mamy 1 wąż do lewego zacisku od z zacisku do zacisku idzie metalową rurką. A tutaj osobno każdy wąż do zacisku? Widziałem już takie rozwiązania nie raz przy moto modyfikowanych. A może ten 3 wąż to do sprzęgła w zestawie jest? Ale w sumie po co w sprzęgle oplot?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 27 paź 2009, 14:53

masz dwa do przodu i przewód do tylnego zacisku powinna być w stawie jeszcze przedłużana śruba do montażu dwóch przewodów ,do pompy hamulcowej :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 27 paź 2009, 17:27

Vermilion pisze:Wychodzi na to, że za około 350zł do RC36 mam cały komplet przewodów. Tam są napisane, że do modelu RC36I w zestawie są 3 przewody. Tylko jak wtedy wygląda sprawa z przednimi zaciskami? Oryg. mamy 1 wąż do lewego zacisku od z zacisku do zacisku idzie metalową rurką. A tutaj osobno każdy wąż do zacisku? Widziałem już takie rozwiązania nie raz przy moto modyfikowanych. A może ten 3 wąż to do sprzęgła w zestawie jest? Ale w sumie po co w sprzęgle oplot?
Witam,jeśli chodzi o Hel to ten trzeci przewód jest na tył,do sprzęgła jest osobny,i masz dodatkowo dłuższą śrube do pompy aby dokręcić dwa przewody z pominięciem orginalnego trójnika.Ja mam tak zrobione i jest ok.A przewód do sprzęgła jest po to żebys miał lepsze wyczucie na klamce,tak samo jak na hamulcu.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 27 paź 2009, 21:15

A jaki jest sens omijania oryginalnego trójnika? Przecież on tak czy siak jest metalowy. Nie jest to zwykłe naciąganie?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 28 paź 2009, 00:48

sens ekonomiczny dlaczego ?- pomyśl
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » ndz 01 lis 2009, 20:46

Tak sobie poczytałem o zakładaniu oplotu:

http://www.scigacz.pl/Przewody,hamulcow ... ,2279.html

i nurtuje mnie jedno pytanie. Czy to czasem nie jest tak jak ze sportowymi klockami i tarczami w samochodzie - wykorzystuje się je głównie na torze.

Oczywiście poprawiają bezpieczeństwo przy ostrej jeździe, tylko trochę się boję że dla jeźdźca o przeciętnych umiejętnościach (a za takiego się uważam) mogą oznaczać kłopoty - no bo zablokowanie przedniego koła to murowany ślizg.

Z drugiej strony miałem już sytuację, w której modliłem się o mocniejsze heble....ale gdybym je miał...kto wie czy bym nie leżał na boku (a tak skończyło się szczęśliwie).

No i świadomość ograniczonej skuteczności hamowania zmusza do myślenia :lol:
VFR 800I

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » pn 02 lis 2009, 19:04

Pozwalają lepiej wyczuć hamulce, natomiast nie zwiększają siły hamowania. :smile:
Dość szybko znajdziesz moment największej siły hamującej, tuż przed zablokowaniem koła. :mrgreen:
Polecam, sam założyłem po kolizji i dzisiaj jestem bardzo zadowolony. 8)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » czw 05 lis 2009, 09:24

Witam
ja do VFR zalozylem przewody kupione w tej firmie:
http://www.venhill.co.uk/Home
zmierzylem dlugosci , katy koncowek it.
i online zamowilem kpl przewodow (ze sprzeglem) 4 szt +sruby ,podkladki
jak doszlo - wymienilem - tyle ze w trakcie wymiany zrobilem :
-rozebranie pompy hamulcowej -czyszczenie i zlozenie na smarze specjalnym
-rozebranie zaciskow,czyszczenie tłokow,gumek ,rowkow pod gumkami
zlozenie na smarze ( ATE -lub inna) czyszczenie prowadnic klockow i zacisku
skladanie po smarowaniu ( klocki -smar miedziowy, gumowe prowadnice
smar silikonowy )po tych operacjach wlalem Motul RBF600
i po odpowietrzeniu poczulem nowa jakosc dzialania hamulcow i sprzegla
Przod - idealne dozowanie-mozliwosc utrzymania kola na granicy poslizgu
wyczuwalne i kontrolowane
Tyl przestal byc "drewniany" i stal sie wyczuwalny - uzywam czesciej
Sprzeglo - mile w dzialaniu krotszy skok "brania"
zalozylem zestaw " POWERHOSE PLUS"-polecam
piekne wykonanie - zamowilem koncowki chromowane -
jest tez opcja - stal nierdzewna -drozsze
ta operacja wyraznie ozywila moja VFR - stare przewody mialy 12 lat
i wyraznie tracily sztywnosc , a w zaciskach i silowniku sprzegla
duuzo galarety i brudu -pomimo tego ze kilka miesiecy wczesniej poprzedni wlasciciel
zlecil w serwisie wymiane plynow
pozdrawiam
tel 0601 49 49 00

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » śr 11 lis 2009, 12:11

Ile wyszła Cię całość?
Masz gdzieś szczegóły techniczne przewodów i końcówek?
VFR 800I

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » śr 11 lis 2009, 21:16

Witaj , o ile pamietam: przewody + banjo+uszczelki+sruby+przesylka
kupione na E-bay u kogos z Anglii - nie kupowalem on-line w wytworni
ale teraz tak bym zrobil .(za 4 szt Powerhose plus- ok 450 zl z przesylka)
nie pamietam dokladnie dlugosci przewodow , ale katy na banjo sa takie:
przod - 3x20 deg+1x 0 deg (przewody 800 + 880 mm )
tyl -20 deg + 0 deg (800 mm)
sprzeglo 2x20 deg ( 1000 mm )
podane dlugosci byly dobre dla mnie ( RC 36 II 96r) i traktuj jako orientacyjne
cala praca - robilem sam -jestem mechanikiem
smary sa ogolnie dostepne i plyn hamulcowy wg uznania
mnie to zajelo wszystko ok 8 godzin - odpowietrzenie - bez problemu
efekt ---- bezcenny --nowa jakosc hamulca
tel 0601 49 49 00

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » wt 16 lis 2010, 15:51

Mam takie pytanie. Co myślicie o założeniu stalowych przewodów do RC 46 tylko na przód? Tzn. pomiędzy klamką a przednimi zaciskami. Ktoś z forum chyba ma tak zrobione. Widziałem w Sulejowie :grin: Co o tym myślicie?
Try before you die!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość