Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » wt 20 lip 2010, 22:30

oki przepopowalem przod , bez zakrecania , jutro zajme sie tylnim zaciskiem , tylko nie rozumiem jak przetoczyc plyn w przedniej pompce tylnie zacisku i wszystkich wezykac od niej idacych , czy w 800 fi bez abs tez jest jaki odpowietrznik kolo baku ?

p.s jak zdjac tylny plasitokowy zadupek ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 20 lip 2010, 23:05

Rychu pisze:800 fi bez abs
Po pierwsze nie było 800 FI z ABSem jak i bez CBSu (nie licząc af kors tuningów). Dopiero V-Tec-i mają ABS. Ale to już nie moja działka więc po więcej informacji pytaj fałtekowców.
Rychu pisze:tylko nie rozumiem jak przetoczyc plyn w przedniej pompce tylnie zacisku i wszystkich wezykac od niej idacych
Jeśli Ci chodzi o pompę przy przednim lewym zacisku to musisz nią pompować. ALE, jak będziesz pompował do tego tylnym hamulcem to płyn będzie przechodził duużo szybciej.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » wt 20 lip 2010, 23:14

ale plyn bedzie ubywal w przednim czy tylnym zbiorniczku ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 20 lip 2010, 23:38

W tylnym.
Zadupek ściągasz ciągnąć go do tyłu.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 06 sie 2010, 22:27

A'rtino pisze:Po pierwsze nie było 800 FI z ABSem
były :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 07 sie 2010, 00:58

PETER pisze:
A'rtino pisze:Po pierwsze nie było 800 FI z ABSem
były :grin:

VFR F 800FI 1998-2001 nie ma ABS

VFR F 800A 2002-2008 ma ABS


Fi w Japonii lub w stanach miało???Nie wiem.

Peter któren w zębatej VFRce ma ABS???????

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 07 sie 2010, 07:03

ostatnie modele była cześć z abs
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 12 sie 2010, 16:23

RC46 (bez A), z tych co ja mam miały ABS?? :shock: :?: :roll:
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
tayayay
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
Imię: panie daj
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: tayayay » śr 01 wrz 2010, 16:30

z innej beczki trochę, ale pytanie drobne więc nie ma co wątku zakładać specjalnie - mniej więcej po ilu kilometrach zużywały wam się klocki hamulcowe, zarówno przednie jak i tylne, w V-tekach? Albo inaczej - po jakim dystansie ROZSĄDNIE byłoby je wymienić? (tak, żeby łysy placek przy tarczy nie zwiększał ryzyka skomponowania się z np. brzozą ;-) ). Z góry dzięki za odpowiedź, bo planuję sobie wycieczkę właśnie, a wredna rzeczywistość nagle zadała mi pytanie: "A piniondze to Ty masz? Może są pilniejsze wydatki, co cieciu?". No, to tyle. Czekam na odp :-*

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 01 wrz 2010, 19:26

tayayay pisze:ale pytanie drobne więc nie ma co wątku zakładać specjalnie - mniej więcej po ilu kilometrach zużywały wam się klocki hamulcowe, zarówno przednie jak i tylne, w V-tekach?
A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???
Co do pytania jest niesamowicie trudno na nie w jednoznaczny sposób odpowiedzieć.
Więc wszystko zależy jak jeździsz i to chyba wyczerpująca odpowiedź.

PS. Podpowiem jedynie, że nie udało mi się szybciej skończyć klocków niż 4k km, a obecnie ze względów "innego sposobu" jazdy od założenia nowych mam 9k km i jeszcze sporo ich jest ;-)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 01 wrz 2010, 19:38

MC_Hammer pisze:A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???
myślę, że jest, ABS może jednak ma znaczenie ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 01 wrz 2010, 19:45

KolczyK pisze:
MC_Hammer pisze:A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???
myślę, że jest, ABS może jednak ma znaczenie ?
Nie tylko V-tec miał abs ;)

No ale niech będzie, ale po za tym ???

I bez wzgledu czy z abs'em czy bez to i tak nie odpowiesz precyzyjnie na zadane pytanie :P

PS. jesli już ten v-tec to też trzeba by było doprecyzować pytanie, bo wychodziły z abs'em i bez :evil

Awatar użytkownika
tayayay
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
Imię: panie daj
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: tayayay » czw 02 wrz 2010, 09:47

Dobra, dzięki za odpowiedź - takie info mi wystarczy :-) Jeżdżę bardzo spokojnie, więc zakładam że do 15 tysięcy wytrzymają klocki, czyli niebawem wymiana. Gorzej, że przy 18K km w Haynesie zalecają wymianę płynu hamulcowego, a taka operacja w abs-ie z cbs-em zrobi mi krater wulkaniczny w budżecie... Się zachciało motóra to teraz się ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 02 wrz 2010, 17:21

Kolega ostatnio zmienial klocki w V-tecu. Byly zalozone fabryczne Nissiny. Przebieg 24 tys. km. Mnie takze niedlugo czeka wymiana w RC 46. Ile wytrzymaly tego nie wiem. Sa zalozone Nissiny, ale motocykl sprowadzilem z Belgii, gdzie podobnie jak w Holandii Nissiny mozna dostac w kazdym mniejszym sklepie motocyklowym. Ja sam zrobilem na nich 17 tys. km. Niestety jak MC napisal tutaj nie ma zadnej reguly. Wiele zalezy od techniki jazdy, a wlasciwie hamowania. Duzy wplyw maja takze same klocki.
Z wymiana plynu hamulcowego nie jest tak zle. Dobry plyn kosztuje raptem 40zl. Wymiana 200-250 zl, ale jak masz troche checi to samemu sobie to zrobisz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
zomb
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomb » pn 07 mar 2011, 07:52

Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.
Mógłby ktoś ten opis uzupełnić do wersji z ABS'em z zachowaniem odpowiedniej kolejności. Tam przy aku są dwa odpowietrzniki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości