Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
- Arnold
 - ostry klepacz

 - Posty: 2432
 - Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 - Imię: Arnold
 - województwo: opolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Po pierwsze nie było 800 FI z ABSem jak i bez CBSu (nie licząc af kors tuningów). Dopiero V-Tec-i mają ABS. Ale to już nie moja działka więc po więcej informacji pytaj fałtekowców.Rychu pisze:800 fi bez abs
Jeśli Ci chodzi o pompę przy przednim lewym zacisku to musisz nią pompować. ALE, jak będziesz pompował do tego tylnym hamulcem to płyn będzie przechodził duużo szybciej.Rychu pisze:tylko nie rozumiem jak przetoczyc plyn w przedniej pompce tylnie zacisku i wszystkich wezykac od niej idacych
- tayayay
 - teksciarz

 - Posty: 157
 - Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
 - Imię: panie daj
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: wrocław
 - Kontakt:
 
z innej beczki trochę, ale pytanie drobne więc nie ma co wątku zakładać specjalnie - mniej więcej po ilu kilometrach zużywały wam się klocki hamulcowe, zarówno przednie jak i tylne, w V-tekach? Albo inaczej - po jakim dystansie ROZSĄDNIE byłoby je wymienić? (tak, żeby łysy placek przy tarczy nie zwiększał ryzyka skomponowania się z np. brzozą 
 ). Z góry dzięki za odpowiedź, bo planuję sobie wycieczkę właśnie, a wredna rzeczywistość nagle zadała mi pytanie: "A piniondze to Ty masz? Może są pilniejsze wydatki, co cieciu?". No, to tyle. Czekam na odp :-*
			
									
									
						- MC_Hammer
 - ostry klepacz

 - Posty: 2124
 - Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
 - Imię: Maciej
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pruszków
 
A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???tayayay pisze:ale pytanie drobne więc nie ma co wątku zakładać specjalnie - mniej więcej po ilu kilometrach zużywały wam się klocki hamulcowe, zarówno przednie jak i tylne, w V-tekach?
Co do pytania jest niesamowicie trudno na nie w jednoznaczny sposób odpowiedzieć.
Więc wszystko zależy jak jeździsz i to chyba wyczerpująca odpowiedź.
PS. Podpowiem jedynie, że nie udało mi się szybciej skończyć klocków niż 4k km, a obecnie ze względów "innego sposobu" jazdy od założenia nowych mam 9k km i jeszcze sporo ich jest
- KolczyK
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4199
 - Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
 - Imię: Przemysław
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
 - Kontakt:
 
myślę, że jest, ABS może jednak ma znaczenie ?MC_Hammer pisze:A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
						VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- MC_Hammer
 - ostry klepacz

 - Posty: 2124
 - Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
 - Imię: Maciej
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Nie tylko V-tec miał absKolczyK pisze:myślę, że jest, ABS może jednak ma znaczenie ?MC_Hammer pisze:A co za różnica, że akurat w V-tec'ach ???
No ale niech będzie, ale po za tym ???
I bez wzgledu czy z abs'em czy bez to i tak nie odpowiesz precyzyjnie na zadane pytanie
PS. jesli już ten v-tec to też trzeba by było doprecyzować pytanie, bo wychodziły z abs'em i bez
- tayayay
 - teksciarz

 - Posty: 157
 - Rejestracja: wt 04 maja 2010, 11:16
 - Imię: panie daj
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: wrocław
 - Kontakt:
 
Dobra, dzięki za odpowiedź - takie info mi wystarczy 
 Jeżdżę bardzo spokojnie, więc zakładam że do 15 tysięcy wytrzymają klocki, czyli niebawem wymiana. Gorzej, że przy 18K km w Haynesie zalecają wymianę płynu hamulcowego, a taka operacja w abs-ie z cbs-em zrobi mi krater wulkaniczny w budżecie... Się zachciało motóra to teraz się ma  
			
									
									
						- elco
 - klepacz

 - Posty: 911
 - Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
 - Imię: Tomek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
 - Kontakt:
 
Kolega ostatnio zmienial klocki w V-tecu. Byly zalozone fabryczne Nissiny. Przebieg 24 tys. km. Mnie takze niedlugo czeka wymiana w RC 46. Ile wytrzymaly tego nie wiem. Sa zalozone Nissiny, ale motocykl sprowadzilem z Belgii, gdzie podobnie jak w Holandii Nissiny mozna dostac w kazdym mniejszym sklepie motocyklowym. Ja sam zrobilem na nich 17 tys. km. Niestety jak MC napisal tutaj nie ma zadnej reguly. Wiele zalezy od techniki jazdy, a wlasciwie hamowania. Duzy wplyw maja takze same klocki.
Z wymiana plynu hamulcowego nie jest tak zle. Dobry plyn kosztuje raptem 40zl. Wymiana 200-250 zl, ale jak masz troche checi to samemu sobie to zrobisz.
			
									
									Z wymiana plynu hamulcowego nie jest tak zle. Dobry plyn kosztuje raptem 40zl. Wymiana 200-250 zl, ale jak masz troche checi to samemu sobie to zrobisz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
						- zomb
 - bywalec

 - Posty: 32
 - Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 08:26
 - Imię: Wojtek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Kraków
 
Mógłby ktoś ten opis uzupełnić do wersji z ABS'em z zachowaniem odpowiedniej kolejności. Tam przy aku są dwa odpowietrzniki.Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
