Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: wt 19 maja 2009, 18:47
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia.
Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.

PS. Opis znaleziony na forum
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia.

Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.


PS. Opis znaleziony na forum
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Jest specjalny smar do tłoczków w saszetkach po 3zł 

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
- Imię: jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żary
Wczoraj po 3 godzinach i przepompowaniu ponad pół litra płynu mam jaśniutki DOT 5.1 w układzie. Jedna uwaga co do odpowietrzania tylnego zacisku. U mnie żeby zdjąć koło trzeba było odkręcić tłumik. Oczywiście nie podarowaliśmy sobie z kumplem połaskotania naszych uszu hałasem pewnie ponad 100 dB. Ogólnie wymiana płynu jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku tradycyjnego układu, ale zdobywa się dodatkowe doświadczenie.
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Zeby zdjac zacisk wystarczy opuscic i lekko odchylic kolo. U mnie tez tlumik przeszkadzal, ale obylo sie bez sciagania wszystkiego.jacki12345 pisze:Wczoraj po 3 godzinach i przepompowaniu ponad pół litra płynu mam jaśniutki DOT 5.1 w układzie. Jedna uwaga co do odpowietrzania tylnego zacisku. U mnie żeby zdjąć koło trzeba było odkręcić tłumik. Oczywiście nie podarowaliśmy sobie z kumplem połaskotania naszych uszu hałasem pewnie ponad 100 dB. Ogólnie wymiana płynu jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku tradycyjnego układu, ale zdobywa się dodatkowe doświadczenie.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Jeżeli jeździsz spokojnie to nawet DOT 4 firmy K2 za 8zł 0,5l ci starczy. Jak ciśniesz ostro na torze, albo non stop odkręcasz do oporu w mieście to lej Motula RBF600, bo wtedy K2 może się zagotować. Ja go mam na przodzie, a na tyle i w sprzęgle zwykły tani K2.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości