przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Johann » wt 17 lip 2012, 10:27

Cze

Gdyby ktoś chciał zobaczyć instrukcję instalacji w dualu:
http://www.galferusa.com/brake-line-ins ... s-3-h2.pdf

Przewody co prawda u nas niepopularne, ale można się zorientować w stopniu trudności operacji i obejrzeć jak wygląda komplet przewodów. Nie mniej cena 1500zł nadal powala.

W załączonym pliku poglądowa fotka kompletnej instalacji do V-teca.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: maliq85 » czw 26 lip 2012, 16:41

Mam okazję kupić oplot od VTR 97' teraz pytanie czy podejdzie do RC36II i jaką długość mają przednie przewody w RC36II ? Dzięki z góry za info ;)
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: emil » czw 26 lip 2012, 17:50

wejdz na hela:
http://www.przewodywoplocie.pl/
pobierz katalog w excelu i sprawdz, tam podawali dlugosc ;)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Arnold » czw 26 lip 2012, 17:56

Miareczka krawiecka albo darmówka z lerła merlę i lecisz wzdłuż przewodów. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: maliq85 » pt 27 lip 2012, 09:23

W katalogu nie znalazłem żadnych wymiarów. Ciężko to samemu wymierzyć dlatego pytam kogoś kto ma już oplot jaka dł jest optymalna. Wymierzyłem i wychodzi coś ok 65 cm krótszy przewód...
Chyba że się mylę
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Fakir » pt 27 lip 2012, 21:45

przód po 75cm :wink:
ew 75 i 80cm
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Groszek » pt 01 mar 2013, 20:35

http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcow ... 51592.html
a takie? Ktoś miał z takimi kontakt, jest jakaś opinia?
Pzdr

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Fakir » sob 02 mar 2013, 01:08

Groszek pisze:http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcow ... 51592.html
a takie? Ktoś miał z takimi kontakt, jest jakaś opinia?
Pzdr
mam je, w porównaniu do Hel'a (miałem w poprzednim motku) to nie ma różnicy :lol:
chyba że estetyczna, mianowicie końcówki nie są tak ładnie wykończone jak w Hel'u i czasem nachodzą rdzawym nalotem który można usunąć
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Groszek » sob 02 mar 2013, 11:29

Dzięki wielkie! o taką opinię mi chodzi :) Gdzieś na forach czytałem, jak ktoś pisał, że "jego koledze taki przewód rozszczelnił się przy końcówce", ale zawsze mam wątpliwości czy należy w takie przypowieści wierzyć.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Fakir » sob 02 mar 2013, 13:08

kiedyś znajomy też od nich kupił, jeden przewód nie był drożny to przysłali mu kolejny a tamtego nie musiał zwracać.
zrobiłem na nich 12tyś km i wszystko okay, za tą cenę jestem zadowolony,jedynie zwróć uwagę jak będą poprowadzone, bo są sztywne i gdy ocierają o coś ostrego to przeźroczysta otulina schodzi i jest oplot stalowy.

a dozowalność w porównaniu do starych gumowych to przepaść 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: marlin » czw 17 paź 2013, 10:22

Odnośnie wymiany przewodów w dualu.

Rozmawiałem ostatnio na ten temat w ASO Hondy i potwierdzili moje przypuszczenia, że obwody hydrauliczne przedni i tylny są niezależne. Tak więc śmiało można wymieniać tylko przewody prowadzące od pompy hamulcowej przy klamce do zacisków przednich.
Jedyny problem który widzę, to te króciutkie przewody do zacisków - pewnie trzeba by je dorabiać na zamówienie.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: emils » czw 17 paź 2013, 12:23

Mechanikiem nie jestem, ale dual cbs działa tak, że po naciśnięciu przedniej klamki aktywuja się po dwa tłoczki w każdym zacisku a po naciśnięciu nożnego-po jednym tłoczku w każdym zacisku. Wychodzi na to, że owszem-są niezależne, ale tak czy inaczej musisz wymienić cały układ (przedni bądź tylny) żeby miało to sens. Jak dobrze rozumiem przedni steruje dwoma tłoczkami w każdym zacisku a tylny-jednym tłoczkiem. Jak wymienisz tylko z samego przodu to oplot będzie na 4 tłoczkach a tylny (piąty) już pominiesz.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: jaroslawp » czw 17 paź 2013, 14:08

emils pisze:Mechanikiem nie jestem, ale dual cbs działa tak, że po naciśnięciu przedniej klamki aktywuja się po dwa tłoczki w każdym zacisku
tylko w przednim lewym. W prawym uruchamiają się trzy.
Na tyle zaciska się jeden tłoczek uruchamiany pompką CBS przy przednim lewym zacisku.
emils pisze:a po naciśnięciu nożnego-po jednym tłoczku w każdym zacisku
uruchamiają się dwa tłoczki z tyłu i jeden w przednim lewym.

Jak zaślepisz przewód z pompki CBS i przewód wychodzący z pompy tylnej do przedniego zacisku to pozbędziesz się CBSu.

A przynajmniej tak jest w V-tecu

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: PETER » czw 17 paź 2013, 14:18

I dobze ze dodales w v-tecu w fi jest troche inaczej
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: marlin » czw 17 paź 2013, 14:44

emils pisze:Mechanikiem nie jestem, ale dual cbs działa tak, że po naciśnięciu przedniej klamki aktywuja się po dwa tłoczki w każdym zacisku a po naciśnięciu nożnego-po jednym tłoczku w każdym zacisku. Wychodzi na to, że owszem-są niezależne, ale tak czy inaczej musisz wymienić cały układ (przedni bądź tylny) żeby miało to sens. Jak dobrze rozumiem przedni steruje dwoma tłoczkami w każdym zacisku a tylny-jednym tłoczkiem. Jak wymienisz tylko z samego przodu to oplot będzie na 4 tłoczkach a tylny (piąty) już pominiesz.
Jak sam zauważyłeś, dzięki oplotowi raptem 3 przewodów idących od klamki, uzyskujemy poprawę w obu przednich zaciskach przy niezmienionej sytuacji w zacisku z tyłu (pompka przy lewym przednim zacisku odpala 2 z 3 tłoczków w tylnym zacisku). Źródło: http://world.honda.com/motorcycle-techn ... ke/p5.html
Dla mnie to duża poprawa małym kosztem, porównując do kompletu przewodów za ponad 1000 zł.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości