Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Witam Kolegów.Mam duży problem po wymianie klocków w dualu a w zasadzie klocków i płynu hamulcowego.Wszystko rozebrane ,wymienione i złożone od zera.Problem polega na odpowietrzeniu-tak mi się wydaje-zero reakcji na klamce i dolnym.Przed wymianą płynu wszystko grało.Czytałem troche wypowiedzi na ten temat ale są dla mnie nie jasne może ktoś z was mógłby jasno opisać kolejność i sposób na zalanie płynem-(odpowietrzenie) i zrobienie tego tematu w moto.Będę bardzo wdzięczny.W zasadzie po paru godzinach się poddałem.Liczę na waszą fachową poradę.PozdroVFR 800 FI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Zerknij sobie na ten temat:
viewtopic.php?t=706
Moim zdaniem jest tam wszystko wyjasnione... Przy odpowietrzaniu tego systemu trza troche cierpliwosci, powodzenia
viewtopic.php?t=706
Moim zdaniem jest tam wszystko wyjasnione... Przy odpowietrzaniu tego systemu trza troche cierpliwosci, powodzenia

Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
no niby tak ale próbowałem wedłóg tego i niestety ....ale któryś z kolegów pisał ż może opisać to bardziej dokładnie a nawet ma fotki instruktażowe-może ktoś będzie miał jaśniejszy sposób-tak na marginesie od samego początku-czyli pusty zbiorniczek na płyn itd...jest co prawda tam opis ale zbyt ogólnikowy-a wielu znajomych mi podpowiadało a karzdy z nich mówił co innego.otrzeba mi dokładnego opisu za który będę wdzięczny:)-zapraszam w zamian na browarek:)-bo poległem po 5 goodzinacz bez rezultatu -bez hamulców-vefra cierpi:)))).serio-prosze o pomoc
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Tak jest napisane w serwisowce. Wymienialem wszystkie przewody hamulcowe, wiec sila rzeczy caly uklad byl zupelnie pusty i dalo sie go odpowietrzyc tak jak podaje serwisowka. Latwiej jest jak sie to robi we dwoch, u mnie ppamula malo klamki nie urwal jak pompowal plyn
Piotrze pozdrawiam
takze walcz, bo jest to do zrobienia...



takze walcz, bo jest to do zrobienia...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Jak siedzimy na motoexel72 pisze:to lewa jak siedzimy na moto czy stoimy przed moto

Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
exel72, , Mundek, dał Ci najlepszy link do tego co trzeba zrobić i w jakiej kolejności. Tylko MUSISZ mieć drugą osobę do pomocy, bo inaczej to nawet za tydzień tego nie zrobisz. Powinno ci to zająć ok 15-30 min. ( przynajmniej u mnie tak było).
Ps. Nie wiem, czy to będzie działało, bo jeszcze tego nie próbowałem, ale możesz odkręcić odpowietrznik ( po kolei według instrukcji) i na otwartym pompować płyn, pilnując czy jest w zbiorniczku. Jak da się tak napełnić, to najpierw napełnij wszystkie przewody, a później weź się za konkretne odpowietrzanie, bo tym sposobem może ci zostać jakieś powietrze w układzie.
I pamiętaj, sam nic nie zrobisz. Zatrudnij żone, dziewczynę, kochankę, kogokolwiek
Ps. Nie wiem, czy to będzie działało, bo jeszcze tego nie próbowałem, ale możesz odkręcić odpowietrznik ( po kolei według instrukcji) i na otwartym pompować płyn, pilnując czy jest w zbiorniczku. Jak da się tak napełnić, to najpierw napełnij wszystkie przewody, a później weź się za konkretne odpowietrzanie, bo tym sposobem może ci zostać jakieś powietrze w układzie.
I pamiętaj, sam nic nie zrobisz. Zatrudnij żone, dziewczynę, kochankę, kogokolwiek

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
przód
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0609760898
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 5228583650
lewy i prawy górny odpowietrznik na przednich zaciskach, klamką hamulca ręcznego. ( rurka na odpowietrznik, wkłądasz ją w płyn....do słoiczka....przepompowujesz dolewając do zbiorniczka by nie zassać powietrza.....z tyłu zakłądasz odwrotnie na tarcze zacisk....i też górny przednim pompujesz.....zrobione. pewnie zapowietrzyłeś....
tył
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0868845266
potem nożny hamulec i dolne odpowietrzniki na przednich zaciskach, potem niższy odpowietrznik na tylnym zacisku i zrobione......niby jeszcze tą centralę się odpowietrza ? nie wiem robię w ten sposób i hamuje miodzio...
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0609760898
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 5228583650
lewy i prawy górny odpowietrznik na przednich zaciskach, klamką hamulca ręcznego. ( rurka na odpowietrznik, wkłądasz ją w płyn....do słoiczka....przepompowujesz dolewając do zbiorniczka by nie zassać powietrza.....z tyłu zakłądasz odwrotnie na tarcze zacisk....i też górny przednim pompujesz.....zrobione. pewnie zapowietrzyłeś....
tył
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0868845266
potem nożny hamulec i dolne odpowietrzniki na przednich zaciskach, potem niższy odpowietrznik na tylnym zacisku i zrobione......niby jeszcze tą centralę się odpowietrza ? nie wiem robię w ten sposób i hamuje miodzio...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Witam Kolegów.Wielkie dzięki za pomoc -moto zalane i odpowietrzone.Problem był tylko z odpowietrzeniem pompy przy klamce reszta wedłóg opisu.Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy w dualu to przednia klamka hamuje tylnym zaciskiem też?czy nożny hamulec dohamowuje tył i przód?-jak to z tym jest?
koledzy pytanie o duala już nie aktualne-doczytałem wszystko-wielkie dzięki za pomoc w układzie hamulcowym-pozdro
koledzy pytanie o duala już nie aktualne-doczytałem wszystko-wielkie dzięki za pomoc w układzie hamulcowym-pozdro
Ostatnio zmieniony ndz 24 maja 2009, 13:03 przez exel72, łącznie zmieniany 1 raz.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
tak, jeden tłoczekexel72 pisze:czy w dualu to przednia klamka hamuje tylnym zaciskiem też?
tak, pod wpływem siły toczenia lewy zacisk hamuje dodatkowo przód, dlatego nurkujesz ładnie, gdy nacisniesz tylny hebelexel72 pisze:czy nożny hamulec dohamowuje tył i przód?-jak to z tym jest?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Wymienialem u siebie uszczelniacze pompy cbs, która jest przy lewej goleni. Przy okazji wyczyściłem wszystkie zaciski.
Odpowietrzylem 2 razy wszystko w kolejności jak podaje serwisowka, łącznie z tym zdejmowaniem i obracaniem zaciskow. Niby powietrza już nie ma.
Gdy nacisnę na pompę cbs to środkowy tloczek z tylnego zacisku trochę się wychyla i potem cofa. Gdy nacisnę drugi raz to za wielkiej zmiany nie ma. Z kolei jak w dusze noga tylna pompę i dopiero potem pompę cbs to ponownie tloczek środkowy się wysunie trochę i cofnie.
Palcami nie mogę cofnąć do końca srodkowego tloczka tak ok. 4mm., tak jakby duże cisnienie bylo w układzie. Dopiero jak po luzuje środkowy górny odpowietrznik (ten na środku) , to wtedy mogę wcisnąć tloczek do końca w zacisk.
Tak to powinno wyglądać? Czy jest gdzieś jeszcze powietrze i dlatego tak działa?
Czy tą pompą CBS tez trzeba tak pod pompować przytrzymać i dopiero luzowac ten odpowietrznik przy tylnym środkowym tloczku?
Odpowietrzylem 2 razy wszystko w kolejności jak podaje serwisowka, łącznie z tym zdejmowaniem i obracaniem zaciskow. Niby powietrza już nie ma.
Gdy nacisnę na pompę cbs to środkowy tloczek z tylnego zacisku trochę się wychyla i potem cofa. Gdy nacisnę drugi raz to za wielkiej zmiany nie ma. Z kolei jak w dusze noga tylna pompę i dopiero potem pompę cbs to ponownie tloczek środkowy się wysunie trochę i cofnie.
Palcami nie mogę cofnąć do końca srodkowego tloczka tak ok. 4mm., tak jakby duże cisnienie bylo w układzie. Dopiero jak po luzuje środkowy górny odpowietrznik (ten na środku) , to wtedy mogę wcisnąć tloczek do końca w zacisk.
Tak to powinno wyglądać? Czy jest gdzieś jeszcze powietrze i dlatego tak działa?
Czy tą pompą CBS tez trzeba tak pod pompować przytrzymać i dopiero luzowac ten odpowietrznik przy tylnym środkowym tloczku?
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Pompę CBS zaciskasz na stałe, np opaską, pasem klinowym, tyrtytka... opcji tyle ile wymyślisz by ją zacisnąć do goleni. Płyn uzupełniasz tylko w tylnym zbiorniku i robisz po kolei, zaczynając od najdalszego zacisku tylnej pompy - wychodzi że to lewy zacisk. Odpowietrzasz tylko dolnym odpowietrznikiem wciskając pedal tylnego hamulca, w ten sposób by zrobić ciśnienie w układzie, czyli cis cis cis, trzymasz pedal, luzujesz odpowietrznik, pedal schodzi w dół, płyn/powietrze wypływa, zakrecasz odpowietrznik i wtedy puszczasz hamulec i again, again, again. Robisz tak do momentu aż z węży odpowietrznikow leci sam płyn. Przy takiej kapitalce hamulcow myślę że lekko ok litra płynu musisz przepchac przez cały układ by było ok.
PS. Po dokładnej lekturze Twojego postu myślę że jesteś przewrażliwiony, tloczka palcem nie wcisniesz tak łatwo jeśli w ukladzie było ciśnienie, ono nie znika po tym jak już nie naciskasz. Zresztą podczas jazdy tłoczek chowa się z milimetr, może dwa dzięki sile odśrodkowej klocka nie wiem czemu Ci zależy na chowaniu tłoczka. Wysunięcie tylnego tłoczka kiedy pompa jest zdlawiona a naciskasz klamkę z przodu oznaczałoby dla mnie że wszystko działa. Tak samo na odwrót, pompa zdlawiona, wcisniesz tył a hamować ma tez przód. Ta pompa ma za zadanie otworzyć tylko układ dla tylnego/przedniego zacisku przy naciśnięciu hamulca - tak mi się wydaje.
PS. Po dokładnej lekturze Twojego postu myślę że jesteś przewrażliwiony, tloczka palcem nie wcisniesz tak łatwo jeśli w ukladzie było ciśnienie, ono nie znika po tym jak już nie naciskasz. Zresztą podczas jazdy tłoczek chowa się z milimetr, może dwa dzięki sile odśrodkowej klocka nie wiem czemu Ci zależy na chowaniu tłoczka. Wysunięcie tylnego tłoczka kiedy pompa jest zdlawiona a naciskasz klamkę z przodu oznaczałoby dla mnie że wszystko działa. Tak samo na odwrót, pompa zdlawiona, wcisniesz tył a hamować ma tez przód. Ta pompa ma za zadanie otworzyć tylko układ dla tylnego/przedniego zacisku przy naciśnięciu hamulca - tak mi się wydaje.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Ja u siebie wysysałem powietrze, strzykawka+wężyk luzujesz odpowietrznik i robisz podciśnienie i czekasz na powietrze, jak nie leci to robisz większe podciśnienie i znów czekasz, jak zrobisz za duże podciśnienie to będzie zasysało powietrze przy odpowietrzniku. Jak nie wylatuje powietrze z przewodów, to odkładam strzykawkę i profilaktycznie kilka razy ruszam nogą żeby przepchać trochę płynu i tyle. Poskładaj i zobacz jak się jeździ przy małej prędkości.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem
Dzięki za pomoc
sytuacja opanowana wszystko działa 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości