odpowietrzenie hamulcow

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
Model VFR: vfr fi -98
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

odpowietrzenie hamulcow

Post autor: arkadius9 » śr 22 paź 2014, 19:45

Hej wszystkim..w zwiazku z kilkoma przerobkami musialem odkrecic przewod hamulcowy od przedniego zbiorniczka na prawej manetce. W zwiazku z tym mam pytanie..czy teraz wystarczy jesli odpowietrze przednie hamulce tzn dwa odpowietrzniki na lewym kole i jeden na prawym? Oswieccie mnie prosze..

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Arnold » śr 22 paź 2014, 19:51

Po jednym odpowietrzniku na każdej stronie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
Model VFR: vfr fi -98
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: arkadius9 » śr 22 paź 2014, 19:52

Arnold mozesz zdradzic mi w takim razie ktory z lewej strony olac?☺

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: kiki » śr 22 paź 2014, 20:05

Tylko te górne odkręcasz.

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
Model VFR: vfr fi -98
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: arkadius9 » śr 22 paź 2014, 20:07

Dzieki Kiki.....☺☺☺.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Samson1983 » pt 24 paź 2014, 17:43

Poza tym o układzie hamulcowym tzw dualu/CBS jak zwał tak zwał - o serwisie, odpowietrzaniu, naprawie, wymiany przewodów z gumiaków na stalowe na naszym forum są już całe encyklopedie zapisane więc zapraszam do lektury. Dowiesz się dużooooo nowych i ciekawych rzeczy :D
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Niron » czw 26 lut 2015, 22:06

ja się podczepię do tematu cho mam inne pytanie, ten cały CBS znaczy że wciskam klamkę i hamują oba koła i jak wciskam dźwignie nogą to też hamują oba koła? a jak wciskam klamką i hamuję sam przód znaczy że źle to dziadostwo odpowietrzyłem :roll: ? ewentualnie można z tym jeździć nic się nie zepsuję? bo jakoś nie czaje tej instrukcji odpowietrzania CBS :confused
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Model VFR: TRIUMPH SPRINT 1050
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Tomek Grudziądz » czw 26 lut 2015, 22:38

Niron pisze: jak wciskam klamką i hamuję sam przód znaczy że źle to dziadostwo odpowietrzyłem
Nie koniecznie.Z tego co się orientuję to żeby zadziałał CBS przednie koło musi być w ruchu.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: ZioLek-82- » czw 26 lut 2015, 22:57

na lewej ladze masz małą pompę która się uruchamia gdy koło przód się obraca a ty naciśniesz klamkę hebla i dopiero wtedy hamuje tył...
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Niron » czw 26 lut 2015, 23:23

to rzuca całkiem inny pogląd na sprawę, jutro to sprawdzę zatem, dzięki :wink:
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Samson1983 » pt 27 lut 2015, 17:50

Niron jest tak jak napisali koledzy. Wiec pewnie CBS masz sprawny, choć o odpowietrzaniu też już poematy powstały. Wbrew pozorom wcale nie jest to trudne. A na postoju też możesz sprawdzić działanie CBS. Pompę przy lewej ladze nadduś/wciśnij mocniej ręką tylne koło powinno wtedy hamować - bo jest już wytworzone ciśnienie w układzie :bye
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: Niron » pt 27 lut 2015, 21:41

dzięki Pany za info bo już przez chwilę myślałem że albo ja już coś pomieszałem z tym działaniem CBS albo że jest zepsuty :) dziś zasiadłem jeszcze raz do hamulców okazało się że też gdzieś było trochę powietrza i teraz moto zatrzymuje się w miejscu. :)
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
BlackHunter
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: wt 07 sie 2012, 18:05
Model VFR: rc36II --> V tec
Imię: Michał
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suwałki/Sejny

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: BlackHunter » wt 10 mar 2015, 17:28

A co może być przyczyna (od czego zacząć szukać) że podczas naciskania tylnego hamulca nie wysuwa się środkowy tłoczek w przednim prawym zacisku? w lewym jest ok,gdy naciskam tylny hebel tloczek się wysuwa. Czy prawy przedni zacisk jest zależny od tego lewego przedniego podczas hamowania tylem?
Nie wiem czy ma to związek,ale zauważylem jeszcze że po zimie mam slabszy tylny hamulec oraz tylne koło obraca się z wyczuwalnym oporem( jakby nie odbijaly tłoczki)
Dla jednych to szaleństwo, dla innych całe życie...
Życie jest jak motocykl- to Ty nadajesz mu tępo i kierunek

Awatar użytkownika
BlackHunter
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: wt 07 sie 2012, 18:05
Model VFR: rc36II --> V tec
Imię: Michał
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suwałki/Sejny

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: BlackHunter » śr 11 mar 2015, 19:32

ponawiam pytanie.Czy srodkowy tłoczek w prawym zacisku podczas hamowania tylnym hamulcem jest zależny od lewego zacisku z cbs? próbowałem już różnych kombinacji i jedyna przy której owy tłoczek pracuje to gdy naciskam przedni hamulec ( najpierw wychodzą 2 skrajne i dopiero srodkowy) A może tak ma byc? (moto V tec bez abs)
Dla jednych to szaleństwo, dla innych całe życie...
Życie jest jak motocykl- to Ty nadajesz mu tępo i kierunek

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: odpowietrzenie hamulcow

Post autor: emil » śr 11 mar 2015, 19:56

zobacz w serwisówce dział hamulców, dział 15 - są schematy.
Prawy cały zacisk (3 tłoczki) pracuje w klamki, w lewym góra i dół (2 tłoczki). Jeśli środek w prawym nie wychodzi to jest zapieczony.
Tylny pedał pcha środkowy tłoczek lewego zacisku.
Jeśli jest inaczej, niech mnie ktoś skoryguje, swoją drogą to dziwne, że tył hamuje tylko jedną tarczę przednią.

W xx klamka pcha po dwa tłoczki przód (góra dół) i przez cbs dwa z tyłu (przód tył), noga pcha z przodu w obu tarczach środkowe tłoczki i środkowy z tyłu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości