wymiana tarcz ze śrubami czy bez

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 08 lut 2010, 13:39

Ja nie widzę potrzeby podgrzewania. Jakby nie chciała puścić śruba to można podgrzać, ale jakoś wątpię żeby tam nie chciały się odkręcić śruby.
Ten klej to Loctite. Tak samo przy przykręcaniu trzeba oczyścić gwint i na nowo posmarować Loctitem, przykręcić kluczem dynamometrycznym i gucio. Jak w serwisie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
enoel
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 12:04
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: wymiana tarcz ze śrubami czy bez

Post autor: enoel » pn 08 lut 2010, 16:15

su4beusz pisze:Jak w temacie. zamierzam wymienić tarcze w moim vtecu ...................................................................................
su4beusz
własnie robiłem przegladzik swojego vitka (rocznik jak twój) i zauwazyłem na tarczach mały rancik. Zmierzyłem grubośc i mam jeszcze zapas do wartosci minimalnej ale zastanawiam się na ile kilometrów mi starczy.

Stąd dwa pytania:
- przy jakim przebiegu wymieniasz tarcze w swoim vitku?
- gdzie je kupujesz?

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » wt 09 lut 2010, 15:28

Podłączę się do tematu z zapytaniem, jaki najlepiej kupic klucz dynamometryczny? Inaczej jakie momenty są najczęściej używane przy VFR.
Chodzi mi o zakres momentu, czy jeden wystarczy do zabawy z VFR czy muszę kupić dwa np. 5-30 i 30-210?

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 09 lut 2010, 16:20

Było na forum o Kluczach Dynamometrycznych , U ściśle Jest to zakup na długie lata . Polecam TengTools 5-20 , 20-130. :bye

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 09 lut 2010, 17:27

arczon, ja mam dynamometr z Aldika z Niemiec. Skala od 0 do 210 Nm. Powiem tak, nie widzę wielkiej różnicy w porównaniu z lepszymi firmami, a przynajmniej jeśli miałby służyć w domowych warunkach jest wystarczający. U mnie świetnie się sprawuje, koszt około 120 zł w Polsce. Naprawdę warto zainwestować w taki czy lepszy klucz.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » śr 10 lut 2010, 08:06

już wszystko wiem... poczytałem serwisówkę :mrgreen: ale tam są zakresy od dosłownie kilku Nm do 210 Nm :shock: więc jednak trzeba kupić 2 klucze (o ile chce się być w miarę precyzyjnym)
Dziękuję za info

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: wymiana tarcz ze śrubami czy bez

Post autor: su4beusz » czw 25 lut 2010, 12:41

enoel pisze:
su4beusz pisze:Jak w temacie. zamierzam wymienić tarcze w moim vtecu ...................................................................................
su4beusz
własnie robiłem przegladzik swojego vitka (rocznik jak twój) i zauwazyłem na tarczach mały rancik. Zmierzyłem grubośc i mam jeszcze zapas do wartosci minimalnej ale zastanawiam się na ile kilometrów mi starczy.

Stąd dwa pytania:
- przy jakim przebiegu wymieniasz tarcze w swoim vitku?
- gdzie je kupujesz?
no więc tak:

wymiana tarczy nie jest podyktowana przebiegiem.... a bezmyślnością. ruszyłem z blokadą na tarczy i ta poszła się j***ć.

tylko łut szczęścia sprawił, że strzemiono, któe także trzeba było wymienić, dostałem w gratisie z nowymi klockami (poprzedni właściciel ich nie zdemontował) sprawił, że część kosztów mi się zwróciła. więc de facto za wymianę i strzemiono nie płaciłem.

jeśli chodzi o kupno - sprowadziłem tarczę oryginalną z UK. koszt razem z transportem 804 zł (chinszczyzna u nas kosztuje od 850 w górę)

na allegro znalazłem ostatnio tarcze do vtec za 540 zł + transport (made in poland)

http://www.davidsilverspares.co.uk - strona sklepu, z którego skorzystałem. dodam że zarówno obsługa jak i przesyłak na bardzo wyskoim poziomie.


i jeszcze jedno pytanko: pisaliście na temat momentu z jakim powinny być dokręcone śruby. czy chodziło wam o śruby trzymające tarczę, czy całość. te (bodajże) sześć śrub trzymających tarczę z jakim momentem proponujecie dokręcić?
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości