Strona 1 z 1

jak poprawnie ustawić lagi

: czw 03 cze 2010, 22:56
autor: qbis0
Witam,
Pytanie jak w temacie. JAk poprawinie ustawic lagi? JAk może zachowywac się moto jesli jedna laga jest zamocowana w półce niżej od drugiej (bo przecie i tak oś koła je pozycjonuje).
Czy tak powinna wygladac kolejność skrecania lag?
1. Skręcenie lag na dolnej półce
2. Skręcenie na górnej półce
3. Montaż i skręcenie na osi koła

Bo choć nawet pierwsze włożę oś koła to i tak można przesunąć rury w półkach ze da się przykręćic je przesunięte względem siebie.
Czy to przesunięcie moze powodowac sciaganie motosa na którąś ze stron????

: czw 03 cze 2010, 23:05
autor: Damo 88
Sam jestem ciekaw myślę że poprzez zmierzenie wysunięcia na górnej półce Suwmiarką bo tak na oko to coś mi nie podchodzi :???:

: czw 03 cze 2010, 23:28
autor: emil
u nas są przecież te smieszne pierscionki na górze.

ja robie tak:
- zaczynając od łożyska główki, sztycy, założenia górnej półki na to, wsadzam do spodu lagi przez półki i kierownice i lekko skręcam je na dolnej półce. Góną półkę mogę dokręcić, zakładam sprężynki nad kierownicą i popuszczam dolną półkę, poruszam lagami i sie układają jak znalazł :). Ponoć w serwisach zakładają jakiś przymiar pomiędzy półki, żeby utrzymać odległość po lewej i prawej, ja sie w to nie bawiłem nigdy.

jak już lagi mam równo względem siebie, mozna skręcić górną półkę, potem kierownicę, i na końcu dolną (pierw górną bo ciężar ciągnie je do ziemi i nie zostanie luz pomiedzy półką a kierownicą np). Oczywiście lagi bez koła i ośki, błotnik też lepiej mieć zdjęty, jest wtedy łatwiej to wsadzić.

na końcu błotnik i koło, potem dociągam wszystkie śruby, zakładam zaciski i jest ok.

lagi nierówno ustawione ostatnio nawet spotkałem. Wydaje mi sie, że jedyne co sie moze dziać, to zawieszenie nierówno bedzie wybierac dziury, choć jeśli ta różnica wynosi 1-2mm to raczej tego nie odczujemy ;)

: pt 04 cze 2010, 01:17
autor: qbis0
czy ilość oleju w lagach może mieć wpływ na to ze motosa sciąga na którąś ze stron??

: pt 04 cze 2010, 05:55
autor: Arnold
Wątpię. W rowerach (wiem że to inna bajka ale tam to jest w ogóle duża różnica dlatego piszę) jest niekiedy tak że w jednej ladze masz sprężynę a w drugiej tłumienie. I rowerek jedzie prosto. Dlatego sama różnica w ilościach oleju tutaj będzie miała bardzo mało do gadania. Jak już to motek zacznie Ci w Shimmy wpadać prędzej. Przerabiałem brak oleju w jednej ladze w Yamaszce mojej kochanej byłej.

: pt 04 cze 2010, 08:12
autor: emil
no ale np. brak oleju w ladze, czy nierówne ich ustawienie napewno przyczyni się do szybszego targania gumy z danej strony, ząbkowania.