jak poprawnie ustawić lagi

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

jak poprawnie ustawić lagi

Post autor: qbis0 » czw 03 cze 2010, 22:56

Witam,
Pytanie jak w temacie. JAk poprawinie ustawic lagi? JAk może zachowywac się moto jesli jedna laga jest zamocowana w półce niżej od drugiej (bo przecie i tak oś koła je pozycjonuje).
Czy tak powinna wygladac kolejność skrecania lag?
1. Skręcenie lag na dolnej półce
2. Skręcenie na górnej półce
3. Montaż i skręcenie na osi koła

Bo choć nawet pierwsze włożę oś koła to i tak można przesunąć rury w półkach ze da się przykręćic je przesunięte względem siebie.
Czy to przesunięcie moze powodowac sciaganie motosa na którąś ze stron????

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 03 cze 2010, 23:05

Sam jestem ciekaw myślę że poprzez zmierzenie wysunięcia na górnej półce Suwmiarką bo tak na oko to coś mi nie podchodzi :???:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 03 cze 2010, 23:28

u nas są przecież te smieszne pierscionki na górze.

ja robie tak:
- zaczynając od łożyska główki, sztycy, założenia górnej półki na to, wsadzam do spodu lagi przez półki i kierownice i lekko skręcam je na dolnej półce. Góną półkę mogę dokręcić, zakładam sprężynki nad kierownicą i popuszczam dolną półkę, poruszam lagami i sie układają jak znalazł :). Ponoć w serwisach zakładają jakiś przymiar pomiędzy półki, żeby utrzymać odległość po lewej i prawej, ja sie w to nie bawiłem nigdy.

jak już lagi mam równo względem siebie, mozna skręcić górną półkę, potem kierownicę, i na końcu dolną (pierw górną bo ciężar ciągnie je do ziemi i nie zostanie luz pomiedzy półką a kierownicą np). Oczywiście lagi bez koła i ośki, błotnik też lepiej mieć zdjęty, jest wtedy łatwiej to wsadzić.

na końcu błotnik i koło, potem dociągam wszystkie śruby, zakładam zaciski i jest ok.

lagi nierówno ustawione ostatnio nawet spotkałem. Wydaje mi sie, że jedyne co sie moze dziać, to zawieszenie nierówno bedzie wybierac dziury, choć jeśli ta różnica wynosi 1-2mm to raczej tego nie odczujemy ;)

qbis0

Post autor: qbis0 » pt 04 cze 2010, 01:17

czy ilość oleju w lagach może mieć wpływ na to ze motosa sciąga na którąś ze stron??

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pt 04 cze 2010, 05:55

Wątpię. W rowerach (wiem że to inna bajka ale tam to jest w ogóle duża różnica dlatego piszę) jest niekiedy tak że w jednej ladze masz sprężynę a w drugiej tłumienie. I rowerek jedzie prosto. Dlatego sama różnica w ilościach oleju tutaj będzie miała bardzo mało do gadania. Jak już to motek zacznie Ci w Shimmy wpadać prędzej. Przerabiałem brak oleju w jednej ladze w Yamaszce mojej kochanej byłej.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pt 04 cze 2010, 08:12

no ale np. brak oleju w ladze, czy nierówne ich ustawienie napewno przyczyni się do szybszego targania gumy z danej strony, ząbkowania.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości