Witam,
Pytanie jak w temacie. JAk poprawinie ustawic lagi? JAk może zachowywac się moto jesli jedna laga jest zamocowana w półce niżej od drugiej (bo przecie i tak oś koła je pozycjonuje).
Czy tak powinna wygladac kolejność skrecania lag?
1. Skręcenie lag na dolnej półce
2. Skręcenie na górnej półce
3. Montaż i skręcenie na osi koła
Bo choć nawet pierwsze włożę oś koła to i tak można przesunąć rury w półkach ze da się przykręćic je przesunięte względem siebie.
Czy to przesunięcie moze powodowac sciaganie motosa na którąś ze stron????
jak poprawnie ustawić lagi
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
u nas są przecież te smieszne pierscionki na górze.
ja robie tak:
- zaczynając od łożyska główki, sztycy, założenia górnej półki na to, wsadzam do spodu lagi przez półki i kierownice i lekko skręcam je na dolnej półce. Góną półkę mogę dokręcić, zakładam sprężynki nad kierownicą i popuszczam dolną półkę, poruszam lagami i sie układają jak znalazł . Ponoć w serwisach zakładają jakiś przymiar pomiędzy półki, żeby utrzymać odległość po lewej i prawej, ja sie w to nie bawiłem nigdy.
jak już lagi mam równo względem siebie, mozna skręcić górną półkę, potem kierownicę, i na końcu dolną (pierw górną bo ciężar ciągnie je do ziemi i nie zostanie luz pomiedzy półką a kierownicą np). Oczywiście lagi bez koła i ośki, błotnik też lepiej mieć zdjęty, jest wtedy łatwiej to wsadzić.
na końcu błotnik i koło, potem dociągam wszystkie śruby, zakładam zaciski i jest ok.
lagi nierówno ustawione ostatnio nawet spotkałem. Wydaje mi sie, że jedyne co sie moze dziać, to zawieszenie nierówno bedzie wybierac dziury, choć jeśli ta różnica wynosi 1-2mm to raczej tego nie odczujemy
ja robie tak:
- zaczynając od łożyska główki, sztycy, założenia górnej półki na to, wsadzam do spodu lagi przez półki i kierownice i lekko skręcam je na dolnej półce. Góną półkę mogę dokręcić, zakładam sprężynki nad kierownicą i popuszczam dolną półkę, poruszam lagami i sie układają jak znalazł . Ponoć w serwisach zakładają jakiś przymiar pomiędzy półki, żeby utrzymać odległość po lewej i prawej, ja sie w to nie bawiłem nigdy.
jak już lagi mam równo względem siebie, mozna skręcić górną półkę, potem kierownicę, i na końcu dolną (pierw górną bo ciężar ciągnie je do ziemi i nie zostanie luz pomiedzy półką a kierownicą np). Oczywiście lagi bez koła i ośki, błotnik też lepiej mieć zdjęty, jest wtedy łatwiej to wsadzić.
na końcu błotnik i koło, potem dociągam wszystkie śruby, zakładam zaciski i jest ok.
lagi nierówno ustawione ostatnio nawet spotkałem. Wydaje mi sie, że jedyne co sie moze dziać, to zawieszenie nierówno bedzie wybierac dziury, choć jeśli ta różnica wynosi 1-2mm to raczej tego nie odczujemy
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Wątpię. W rowerach (wiem że to inna bajka ale tam to jest w ogóle duża różnica dlatego piszę) jest niekiedy tak że w jednej ladze masz sprężynę a w drugiej tłumienie. I rowerek jedzie prosto. Dlatego sama różnica w ilościach oleju tutaj będzie miała bardzo mało do gadania. Jak już to motek zacznie Ci w Shimmy wpadać prędzej. Przerabiałem brak oleju w jednej ladze w Yamaszce mojej kochanej byłej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości