Strona 1 z 1

regulacja tylnego zawieszenia

: wt 23 sty 2007, 08:13
autor: rzoov
Czolem, po wczorajszych ogledzinach urodzilo sie pare pytan, a nie znalazlem nic na ten temat.

Czym regulujecie preload tylnego amora? Tam pasuje ten sam klucz hakowy co do naciagu lancucha? Macie jakies inne patenty?

Jaki zakres ma sruba regulacji sily tlumienia? W serwisowce jest napisane zeby skrecic w prawo do oporu i odkrecac w lewo - ok. Konkretnie zastanawiam sie jakie jest standardowe polozenie. Nie wiem jak rozumiec:

Rebound adjuster standard position: 1 - 1/4 turns out from full hard.

To w koncu 1/4 czy 1 i 1/4 obrotu? Tym bardziej ze jest tam tez ostrzezenie ze przekroczenie zakresu moze spowodowac uszkodzenia.

pozdrawiam :!:

: wt 23 sty 2007, 13:17
autor: Pawel
Zakladam ze masz wersja bez ABS, wiec ustawienie napiecia wstepnego masz kluczem hakowym. A ustawienie odbicia to 1 i 1/4 obrotu. Ja u siebie mam wszystko poskrecane na maksa, ale .... inny model i spory przebieg, co na pewno ma wpływ. Jezdzisz sam, czy z bagazem? Jak sam to zacznij od regualcji tłumienia, jak z bagazem warto pomyslec o zwiekszeniu napiecia wstepnego sprezyny.

Pawel

: wt 23 sty 2007, 14:08
autor: rzoov
Tak, bez ABS.

Na razie chce przywrocic ustawienia "defaultowe" ;), pojezdzic i potem ew. dostrajac.

Ok, to jeszcze pozostaje pytanie czy to ten sam klucz co do lancucha (ktorego oczywiscie nie posiadam), czy inny?

: wt 23 sty 2007, 20:15
autor: Klarkson
rzoov pisze: Ok, to jeszcze pozostaje pytanie czy to ten sam klucz co do lancucha (ktorego oczywiscie nie posiadam), czy inny?
Inny, o polowe mniejszy.

Jak skrecisz tłumienie na max hard, to odkrec połtora obrotu tak, zeby znak na srubie regulacyjnej zszedł się ze znakiem na obudowie.

: czw 25 sty 2007, 23:37
autor: Pawel
To nie ten sam klucz, ale ... mozna łatwo go dorobic, lub dobrac cos w sklepach z narzedziami. Szkoda ze w wersji bez ABS nie ma pokrętła, lub tak jak my mamy w RC 36 miejsca pod zwykły klucz nasadowy. Ja sobie sam zrobiłem taki klucz hakowy do ustawiania zawieszenia w Yamaha XJ 600, która czesto gosci u mnie w warsztacie i klienci chcą dokonywać ustawienia napiecia wstepnego sprezyny.

Tak z ciekawosci? Jak masz teraz ustawiony zawias? Sporo zadziałasz samym tłumieniem!

Pawel

: sob 27 sty 2007, 12:07
autor: rzoov
Pawel pisze: Tak z ciekawosci? Jak masz teraz ustawiony zawias? Sporo zadziałasz samym tłumieniem!
Teraz mam mocno skrecone - drugi zabek od strony wiekszego napiecia wstepnego.

W sumie to przyszla zima, jest czas na skompletowanie narzedzi ;).