regulacja tylnego zawieszenia

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: rzoov » wt 23 sty 2007, 08:13

Czolem, po wczorajszych ogledzinach urodzilo sie pare pytan, a nie znalazlem nic na ten temat.

Czym regulujecie preload tylnego amora? Tam pasuje ten sam klucz hakowy co do naciagu lancucha? Macie jakies inne patenty?

Jaki zakres ma sruba regulacji sily tlumienia? W serwisowce jest napisane zeby skrecic w prawo do oporu i odkrecac w lewo - ok. Konkretnie zastanawiam sie jakie jest standardowe polozenie. Nie wiem jak rozumiec:

Rebound adjuster standard position: 1 - 1/4 turns out from full hard.

To w koncu 1/4 czy 1 i 1/4 obrotu? Tym bardziej ze jest tam tez ostrzezenie ze przekroczenie zakresu moze spowodowac uszkodzenia.

pozdrawiam :!:

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » wt 23 sty 2007, 13:17

Zakladam ze masz wersja bez ABS, wiec ustawienie napiecia wstepnego masz kluczem hakowym. A ustawienie odbicia to 1 i 1/4 obrotu. Ja u siebie mam wszystko poskrecane na maksa, ale .... inny model i spory przebieg, co na pewno ma wpływ. Jezdzisz sam, czy z bagazem? Jak sam to zacznij od regualcji tłumienia, jak z bagazem warto pomyslec o zwiekszeniu napiecia wstepnego sprezyny.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » wt 23 sty 2007, 14:08

Tak, bez ABS.

Na razie chce przywrocic ustawienia "defaultowe" ;), pojezdzic i potem ew. dostrajac.

Ok, to jeszcze pozostaje pytanie czy to ten sam klucz co do lancucha (ktorego oczywiscie nie posiadam), czy inny?

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » wt 23 sty 2007, 20:15

rzoov pisze: Ok, to jeszcze pozostaje pytanie czy to ten sam klucz co do lancucha (ktorego oczywiscie nie posiadam), czy inny?
Inny, o polowe mniejszy.

Jak skrecisz tłumienie na max hard, to odkrec połtora obrotu tak, zeby znak na srubie regulacyjnej zszedł się ze znakiem na obudowie.
Klarkson

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » czw 25 sty 2007, 23:37

To nie ten sam klucz, ale ... mozna łatwo go dorobic, lub dobrac cos w sklepach z narzedziami. Szkoda ze w wersji bez ABS nie ma pokrętła, lub tak jak my mamy w RC 36 miejsca pod zwykły klucz nasadowy. Ja sobie sam zrobiłem taki klucz hakowy do ustawiania zawieszenia w Yamaha XJ 600, która czesto gosci u mnie w warsztacie i klienci chcą dokonywać ustawienia napiecia wstepnego sprezyny.

Tak z ciekawosci? Jak masz teraz ustawiony zawias? Sporo zadziałasz samym tłumieniem!

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » sob 27 sty 2007, 12:07

Pawel pisze: Tak z ciekawosci? Jak masz teraz ustawiony zawias? Sporo zadziałasz samym tłumieniem!
Teraz mam mocno skrecone - drugi zabek od strony wiekszego napiecia wstepnego.

W sumie to przyszla zima, jest czas na skompletowanie narzedzi ;).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości