CO jest nie tak???? łożysko główki czy łożysko p.koła????

olonoga
Posty: 9
Rejestracja: pn 01 mar 2010, 13:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wawa

CO jest nie tak???? łożysko główki czy łożysko p.koła????

Post autor: olonoga » sob 03 kwie 2010, 22:16

Witajcie,
Zmieniłem sobie właśnie łożysko główki ramy na stożkowe. Wszystko poskładane ok.
Jednak przy 70-80 km/h v-ka wpada w shimmę jak puszczam kierownice.
Żadnych luzów na łożysku nie ma kierownica chodzi też lekutko. Czy jest możliwe ze łożysko jest dokręcone za mocno lub za słabo???
No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
Dodam jeszcze ze klocki też są nówki i jak dzwignę przód do góry to troche trą o tarczę, podczas obracania kołem, ale skąd te shimmy????
czy dociągnąć jeszcze mocniej łożysko główki czy je polóźnić czy zmienić łożysko w kole???
Ostatnio zmieniony sob 03 kwie 2010, 23:05 przez olonoga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 03 kwie 2010, 22:20

a guma nóweczka czy z przebiegiem...?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

olonoga
Posty: 9
Rejestracja: pn 01 mar 2010, 13:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wawa

Post autor: olonoga » sob 03 kwie 2010, 23:04

guma nówka w prawdzie paroletnia ale nóweczka niejeżdżona.
DOdam ze jak poskręcałem przedni zawias do kupy to gdzies wyczytałem że kierownica powinna swobodnie opadać w lewo lub w prawo. U mnie tak się nie dzieje tzn. mogę ją skręcić o dowolny kąt i ona w tym miejscu pozostaje...

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 03 kwie 2010, 23:16

czyli za mocno dokręciłeś łożyska - sam sobie kolego odpowiadasz. najlepiej moto postawić na bocznej stopce i przechylic w lewo, żeby przednie koło sie podniosło, wtedy sobie skręcasz w prawo i puszczasz - kierownica powinna skręcić w lewo, ale nie pierdolnąć w lewo, tylko powoli skręcić.

Łożysko w przednim kole - skręć sobie kierownice np w lewo, idz do przodu moto, i trzymając kierownice skręconą, spróbuj poruszać kołem lewo - prawo. Jak poczujesz luz, usłyszysz stuknięcie, łożysko do wymiany.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 03 kwie 2010, 23:20

często takie szimi powoduje przednia opona albo dobór opon przechodzi dopiero po wymianie opony lub kpl ale wystarczy ze trzymasz palcem kiere i znika :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 03 kwie 2010, 23:28

raczej na pewno nie chodzi o zbyt słabe albo mocne dociągnięcie łożysk główki, może łożyska koła jednak...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 03 kwie 2010, 23:34

przeczytajcie chłopaki drugi post:
olonoga pisze:guma nówka w prawdzie paroletnia ale nóweczka niejeżdżona.
DOdam ze jak poskręcałem przedni zawias do kupy to gdzies wyczytałem że kierownica powinna swobodnie opadać w lewo lub w prawo. U mnie tak się nie dzieje tzn. mogę ją skręcić o dowolny kąt i ona w tym miejscu pozostaje...
jak kierownica może w miejscu zostawać? opona twarda też może mieć na to wpływ, ale z tym zostawaniem w danej pozycji to coś nie tak :???:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 03 kwie 2010, 23:41

nie wiem z jaką siłą dokręcił i jak mocno trzeba chwycić za kiere żeby skręcić ale często stożkowe dokręca się trochę mocniej a i tak po krótkiej jeździe sa luźne ale nie wyluzowane tzn bez luzu pozostaje albo poluzować albo udać się do kogoś obeznanego w temacie żeby sprawdził organoleptycznie czy nie są za mocno skręcone
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 03 kwie 2010, 23:42

Kierownica nie może w miejscu zostawać , masz wszystko napisane poluzuj , sprawdz Napisz ...

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 03 kwie 2010, 23:59

Panowie! od zbyt mocno dokręconej kiery nie ma szimy! Moto dziwnie sie prowadzi i ma tendencje do zataczania i...tyle! Jak kierownica swobodnie opada do krańcowego położenia to prawdopodobnie łożysko ma juz minimalny luz.... uważam że kiera powinna sie obracać z LEKKIM oporem - to jest kwestia wyczucia subtelnego złotego środka :mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 04 kwie 2010, 10:06

olonoga pisze:No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
A tak swoją drogą to ciśnienie w oponach sprawdziłeś ?? ;)

Krupski
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 11:55
Model VFR: Rc46 50th
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krupski » ndz 04 kwie 2010, 11:16

wg. mnie wpływ może mieć przednia opona niby nowa a leżakowana nie wiadomo w jakich warunkach

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 04 kwie 2010, 11:44

PETER pisze:często takie szimi powoduje przednia opona albo dobór opon przechodzi dopiero po wymianie opony lub kpl ale wystarczy ze trzymasz palcem kiere i znika :roll:
Mialem wlasnie taki przypadek jezdzac na CBR. Motocykl wpadal w shimmy przy predkosci 90km/h po zmiane opony na calkiem nowego Michelina pilota. Wczesniej zalozone byly Pirelli Strada i taki problem sie nie pojawial. Dla sprawdzenia zalozylem jeszcze na kilka km zuzyta Pirelli i o dziwo problem zniknal. Oczywiscie wszystko bylo poprawnie wywazone i skrecone. Nie wiedzac dlaczego motocykl nie chcial wspolpracowac z nowa opona. Jako, ze kierownica wpadala w drgania tylko po jej puszczeniu przy okreslonej predkosci (a tak sie przeciez nie jezdzi :P) i nie przeszkadzalo to w prowadzeniu maszyny spokojnie jezdzilem dalej na michelinach i nie zaobserwowalem niczego niepokojacego.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Skuciok
teksciarz
teksciarz
Posty: 179
Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z gór

Post autor: Skuciok » ndz 04 kwie 2010, 21:02

Jeździsz z kufrem centralnym? spróbuj go zdjąć i się przejechać.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 05 kwie 2010, 16:51

po założeniu nowego łożyska i zrobieniu paru km - powinno się sprawdzić - dokręcić znów łożysko odpowiednim momentem - STOŻKOWE DOKRĘCA SIĘ Z SIŁĄ 11Nm

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości