Strona 1 z 3

CO jest nie tak???? łożysko główki czy łożysko p.koła????

: sob 03 kwie 2010, 22:16
autor: olonoga
Witajcie,
Zmieniłem sobie właśnie łożysko główki ramy na stożkowe. Wszystko poskładane ok.
Jednak przy 70-80 km/h v-ka wpada w shimmę jak puszczam kierownice.
Żadnych luzów na łożysku nie ma kierownica chodzi też lekutko. Czy jest możliwe ze łożysko jest dokręcone za mocno lub za słabo???
No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
Dodam jeszcze ze klocki też są nówki i jak dzwignę przód do góry to troche trą o tarczę, podczas obracania kołem, ale skąd te shimmy????
czy dociągnąć jeszcze mocniej łożysko główki czy je polóźnić czy zmienić łożysko w kole???

: sob 03 kwie 2010, 22:20
autor: olo
a guma nóweczka czy z przebiegiem...?

: sob 03 kwie 2010, 23:04
autor: olonoga
guma nówka w prawdzie paroletnia ale nóweczka niejeżdżona.
DOdam ze jak poskręcałem przedni zawias do kupy to gdzies wyczytałem że kierownica powinna swobodnie opadać w lewo lub w prawo. U mnie tak się nie dzieje tzn. mogę ją skręcić o dowolny kąt i ona w tym miejscu pozostaje...

: sob 03 kwie 2010, 23:16
autor: emil
czyli za mocno dokręciłeś łożyska - sam sobie kolego odpowiadasz. najlepiej moto postawić na bocznej stopce i przechylic w lewo, żeby przednie koło sie podniosło, wtedy sobie skręcasz w prawo i puszczasz - kierownica powinna skręcić w lewo, ale nie pierdolnąć w lewo, tylko powoli skręcić.

Łożysko w przednim kole - skręć sobie kierownice np w lewo, idz do przodu moto, i trzymając kierownice skręconą, spróbuj poruszać kołem lewo - prawo. Jak poczujesz luz, usłyszysz stuknięcie, łożysko do wymiany.

: sob 03 kwie 2010, 23:20
autor: PETER
często takie szimi powoduje przednia opona albo dobór opon przechodzi dopiero po wymianie opony lub kpl ale wystarczy ze trzymasz palcem kiere i znika :roll:

: sob 03 kwie 2010, 23:28
autor: olo
raczej na pewno nie chodzi o zbyt słabe albo mocne dociągnięcie łożysk główki, może łożyska koła jednak...

: sob 03 kwie 2010, 23:34
autor: emil
przeczytajcie chłopaki drugi post:
olonoga pisze:guma nówka w prawdzie paroletnia ale nóweczka niejeżdżona.
DOdam ze jak poskręcałem przedni zawias do kupy to gdzies wyczytałem że kierownica powinna swobodnie opadać w lewo lub w prawo. U mnie tak się nie dzieje tzn. mogę ją skręcić o dowolny kąt i ona w tym miejscu pozostaje...
jak kierownica może w miejscu zostawać? opona twarda też może mieć na to wpływ, ale z tym zostawaniem w danej pozycji to coś nie tak :???:

: sob 03 kwie 2010, 23:41
autor: PETER
nie wiem z jaką siłą dokręcił i jak mocno trzeba chwycić za kiere żeby skręcić ale często stożkowe dokręca się trochę mocniej a i tak po krótkiej jeździe sa luźne ale nie wyluzowane tzn bez luzu pozostaje albo poluzować albo udać się do kogoś obeznanego w temacie żeby sprawdził organoleptycznie czy nie są za mocno skręcone

: sob 03 kwie 2010, 23:42
autor: Damo 88
Kierownica nie może w miejscu zostawać , masz wszystko napisane poluzuj , sprawdz Napisz ...

: sob 03 kwie 2010, 23:59
autor: olo
Panowie! od zbyt mocno dokręconej kiery nie ma szimy! Moto dziwnie sie prowadzi i ma tendencje do zataczania i...tyle! Jak kierownica swobodnie opada do krańcowego położenia to prawdopodobnie łożysko ma juz minimalny luz.... uważam że kiera powinna sie obracać z LEKKIM oporem - to jest kwestia wyczucia subtelnego złotego środka :mrgreen:

: ndz 04 kwie 2010, 10:06
autor: MC_Hammer
olonoga pisze:No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
A tak swoją drogą to ciśnienie w oponach sprawdziłeś ?? ;)

: ndz 04 kwie 2010, 11:16
autor: Krupski
wg. mnie wpływ może mieć przednia opona niby nowa a leżakowana nie wiadomo w jakich warunkach

: ndz 04 kwie 2010, 11:44
autor: elco
PETER pisze:często takie szimi powoduje przednia opona albo dobór opon przechodzi dopiero po wymianie opony lub kpl ale wystarczy ze trzymasz palcem kiere i znika :roll:
Mialem wlasnie taki przypadek jezdzac na CBR. Motocykl wpadal w shimmy przy predkosci 90km/h po zmiane opony na calkiem nowego Michelina pilota. Wczesniej zalozone byly Pirelli Strada i taki problem sie nie pojawial. Dla sprawdzenia zalozylem jeszcze na kilka km zuzyta Pirelli i o dziwo problem zniknal. Oczywiscie wszystko bylo poprawnie wywazone i skrecone. Nie wiedzac dlaczego motocykl nie chcial wspolpracowac z nowa opona. Jako, ze kierownica wpadala w drgania tylko po jej puszczeniu przy okreslonej predkosci (a tak sie przeciez nie jezdzi :P) i nie przeszkadzalo to w prowadzeniu maszyny spokojnie jezdzilem dalej na michelinach i nie zaobserwowalem niczego niepokojacego.

: ndz 04 kwie 2010, 21:02
autor: Skuciok
Jeździsz z kufrem centralnym? spróbuj go zdjąć i się przejechać.

: pn 05 kwie 2010, 16:51
autor: Ketchup
po założeniu nowego łożyska i zrobieniu paru km - powinno się sprawdzić - dokręcić znów łożysko odpowiednim momentem - STOŻKOWE DOKRĘCA SIĘ Z SIŁĄ 11Nm

pozdro