CO jest nie tak???? łożysko główki czy łożysko p.koła????
CO jest nie tak???? łożysko główki czy łożysko p.koła????
Witajcie,
Zmieniłem sobie właśnie łożysko główki ramy na stożkowe. Wszystko poskładane ok.
Jednak przy 70-80 km/h v-ka wpada w shimmę jak puszczam kierownice.
Żadnych luzów na łożysku nie ma kierownica chodzi też lekutko. Czy jest możliwe ze łożysko jest dokręcone za mocno lub za słabo???
No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
Dodam jeszcze ze klocki też są nówki i jak dzwignę przód do góry to troche trą o tarczę, podczas obracania kołem, ale skąd te shimmy????
czy dociągnąć jeszcze mocniej łożysko główki czy je polóźnić czy zmienić łożysko w kole???
Zmieniłem sobie właśnie łożysko główki ramy na stożkowe. Wszystko poskładane ok.
Jednak przy 70-80 km/h v-ka wpada w shimmę jak puszczam kierownice.
Żadnych luzów na łożysku nie ma kierownica chodzi też lekutko. Czy jest możliwe ze łożysko jest dokręcone za mocno lub za słabo???
No i drugi pomysł czy może byc zjechane łożysko przedniego koła????? bo to raczej od niego łapię się shhimmy...
Proszę o jakies sugestie.....
Dodam jeszcze ze klocki też są nówki i jak dzwignę przód do góry to troche trą o tarczę, podczas obracania kołem, ale skąd te shimmy????
czy dociągnąć jeszcze mocniej łożysko główki czy je polóźnić czy zmienić łożysko w kole???
Ostatnio zmieniony sob 03 kwie 2010, 23:05 przez olonoga, łącznie zmieniany 1 raz.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
czyli za mocno dokręciłeś łożyska - sam sobie kolego odpowiadasz. najlepiej moto postawić na bocznej stopce i przechylic w lewo, żeby przednie koło sie podniosło, wtedy sobie skręcasz w prawo i puszczasz - kierownica powinna skręcić w lewo, ale nie pierdolnąć w lewo, tylko powoli skręcić.
Łożysko w przednim kole - skręć sobie kierownice np w lewo, idz do przodu moto, i trzymając kierownice skręconą, spróbuj poruszać kołem lewo - prawo. Jak poczujesz luz, usłyszysz stuknięcie, łożysko do wymiany.
Łożysko w przednim kole - skręć sobie kierownice np w lewo, idz do przodu moto, i trzymając kierownice skręconą, spróbuj poruszać kołem lewo - prawo. Jak poczujesz luz, usłyszysz stuknięcie, łożysko do wymiany.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
przeczytajcie chłopaki drugi post:

jak kierownica może w miejscu zostawać? opona twarda też może mieć na to wpływ, ale z tym zostawaniem w danej pozycji to coś nie takolonoga pisze:guma nówka w prawdzie paroletnia ale nóweczka niejeżdżona.
DOdam ze jak poskręcałem przedni zawias do kupy to gdzies wyczytałem że kierownica powinna swobodnie opadać w lewo lub w prawo. U mnie tak się nie dzieje tzn. mogę ją skręcić o dowolny kąt i ona w tym miejscu pozostaje...

- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
nie wiem z jaką siłą dokręcił i jak mocno trzeba chwycić za kiere żeby skręcić ale często stożkowe dokręca się trochę mocniej a i tak po krótkiej jeździe sa luźne ale nie wyluzowane tzn bez luzu pozostaje albo poluzować albo udać się do kogoś obeznanego w temacie żeby sprawdził organoleptycznie czy nie są za mocno skręcone
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Panowie! od zbyt mocno dokręconej kiery nie ma szimy! Moto dziwnie sie prowadzi i ma tendencje do zataczania i...tyle! Jak kierownica swobodnie opada do krańcowego położenia to prawdopodobnie łożysko ma juz minimalny luz.... uważam że kiera powinna sie obracać z LEKKIM oporem - to jest kwestia wyczucia subtelnego złotego środka 

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Mialem wlasnie taki przypadek jezdzac na CBR. Motocykl wpadal w shimmy przy predkosci 90km/h po zmiane opony na calkiem nowego Michelina pilota. Wczesniej zalozone byly Pirelli Strada i taki problem sie nie pojawial. Dla sprawdzenia zalozylem jeszcze na kilka km zuzyta Pirelli i o dziwo problem zniknal. Oczywiscie wszystko bylo poprawnie wywazone i skrecone. Nie wiedzac dlaczego motocykl nie chcial wspolpracowac z nowa opona. Jako, ze kierownica wpadala w drgania tylko po jej puszczeniu przy okreslonej predkosci (a tak sie przeciez nie jezdziPETER pisze:często takie szimi powoduje przednia opona albo dobór opon przechodzi dopiero po wymianie opony lub kpl ale wystarczy ze trzymasz palcem kiere i znika

"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości