Odgłosy przy przejeżdżaniu przez nierówności

archeea
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 11:08
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odgłosy przy przejeżdżaniu przez nierówności

Post autor: archeea » pt 24 lip 2009, 10:14

Witam Was,

VFR-ką jeżdżę do półtora miesiąca, więc dopiero się jej uczę. Dlatego wybaczcie, jeśli moje pytania wyda Wam się infantylne lub bezsensowne.
Otóż od kilku dni nurtuje mnie jedna kwestia - podczas przejeżdżania przez nierówności, których przecież w Warszawie pełno, takich jak łączenie na moście, tarka na skrzyżowaniach, etc. z przodu motocykla (w rytm pracy przedniego zawieszenia) wydobywa się odgłos.
Trudno go opisać, jak to dźwięk, ale jest pusty, jakby podskakująca luźna śruba położona w samochodzie do plastikowej kieszeni w drzwiach. :biggrin Jaśniej nie potrafię ;-)

I nie wiem, czy to było wcześniej, czy nie - nie zauważyłem.

Macie może pojęcie co to może być? Innych zmian nie zauważyłem.

Dziękuję i pozdrawiam,
Hubert

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pt 24 lip 2009, 10:49

Łożysko w główce? Spróbuj na zblokowanym przednim heblu pobujać moto przód-tył. MOCNO! jak usłyszysz jakieś stuki to łożyska na bank.

archeea
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 11:08
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: archeea » pt 24 lip 2009, 11:30

C_L_K,
właśnie wczoraj wieczorem na stacji benzynowej bujałem tak moją VFRkę. Starałem się na maxa ale cisza była.

Nie chcę od razu jechać z tym do serwisu, bo jak znam życie, to na pewno stwierdzą, że coś trzeba wymienić i becelować kilka stówek.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 24 lip 2009, 11:51

może masz coś luźne? błotnik ? coś z przodu ? może to tylko klucze stykają o pułkę ? wiele rzeczy może być... trzeba próbować lokalizować to jak się da...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 24 lip 2009, 11:54

Zdejmij owiewki i sprawdzaj co masz niedokręcone, element po elemencie.
Może być wszystko.

Podnieś moto na centralke ale na kawałek deski by posżło do góry, obiąż tył kufrem albo plecakiem i za pomoca piernicznięcia w przednią oponę od dołu (wzdłuż lag) zasymuluj dziury na jezdni, szukaj i nadsłuchuj. Do tego posłuż sie belką drewnianą lub gumowym młotkiem albo czymś dużym.

Jak najezdzasz na dzurę lub próg na moście to siła działajaca na przednie zawieszenie jest ogromna wiec nie żałuj pary w rękach.

archeea
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 11:08
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: archeea » pt 24 lip 2009, 12:01

Dziękuję Wam za rady.
Postaram się to wszystko dzisiaj sprawdzić.
Co prawda totalnie nie jestem techniczny - ale spróbuję :).
A jak nie uda mi się, to poproszę kogoś z Was o przejechanie się moim motocyklem i sprawdzenie.
:cool

Awatar użytkownika
gotoch
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: ndz 05 kwie 2009, 01:40
Imię: staszek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: gotoch » pt 24 lip 2009, 12:07

tylko dawkuj siłę uderzenia tak żeby ci się motor od domu sąsiada nie odbił hehe

archeea
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 11:08
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: archeea » pt 24 lip 2009, 12:12

Słuchajcie,

a to łożysko główki kierownicy, to może się skończyć przy tak niewielkim przebiegu?
Mam 21 kkm i dopiero 2 kkm po Polsce. Wcześniej po USA.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 24 lip 2009, 12:26

moim zdaniem nie ma kokretnego przebiegu kiedy moze się skonczyć... zalezy to od lozyska. stanu jezdni, sposobu montowania lozyska i wielu innych czynników.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » ndz 26 lip 2009, 12:23

Spróbuj może najpierw dokręcić łożysko-może jest zwyczajnie za luźne (to nie jest trudna robota)
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 26 lip 2009, 12:54

Czasami zbyt słabo dokręcone łożysko główki ramy, pod wpływem nierówności na jezdni ma tendencje do samoczynnego poluzowania się. :shock:
Wystarczy zdjąć górną półkę, dokręcić nakrętkę momentem 25 Nm, skontrować nakrętką kontrującą, założyć górną półkę i ta dokręcić momentem (uwaga) 105 Nm. Kierownica po dokręcaniu powinna chodzić bez oporów i zacięć. 8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości