Strona 1 z 2

Tylne zawieszenie w RC36II

: ndz 19 lip 2009, 14:54
autor: .:BACA:.
Witam:

Czy w RC36II jest możliwość regulacji napięcia sprężyny, bo jakoś wydaje mi się z tył jest bardzo miękki, już kilka razy po wpadnięciu w jakiś dół było słychać jakby opona gdzieś przytarła, a dodam że ważę niecałe 70kg

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem konkretnego na temat RC36II

pozdr, z góry dzięki za odpowiedź

: ndz 19 lip 2009, 18:48
autor: arek
Z tego co pamiętam to amortyzatorze masz łeb od śruby (nie jestem pewien ale chyba pod sprężyna) chyba w rozmiarze 12 - ona jest od regulacji napięcia wstępnego sprężyny - dokręć i zobacz.

: ndz 19 lip 2009, 19:58
autor: .:BACA:.
aha no właśnie dzisiaj zauważyłem też ta śrubę, chyba trzeba będzie aku wyciągnąć, ta śruba jest centralnie pod śrubą mocującą zbiornik paliwa, mam nadzieje że nie trzeba będzie tez baku ściągać, jutro z rana spróbuje coś pomajstrować :mrgreen:

: ndz 19 lip 2009, 19:58
autor: .:BACA:.
aha hmmm, pod sprężyną mówisz, też to obczaję

: czw 10 wrz 2009, 16:46
autor: emil
po lewej stronie w ramie masz takie dwa okienka, okrągłe i owal. w okrągłym jest śruba z łbem 8 i nią regulujesz sobie amor, utwardzasz albo zmiękczasz, dzis to przerabialem bo miałem ten sam problem ;)
pozdro!

: pn 21 gru 2009, 08:55
autor: waclv
Odświeżam temat 8) Czy ktoś orientuje się ile pozycji tzw. "klików" ma ta śruba w wycięciu ramy w RC 36 II i w która stronę należy przekręcać śrubę by utwardzić tylny amor ? podobno 30... ale chciałbym zapytać kogoś kto już przerabiał temat :smile:

: pn 21 gru 2009, 09:33
autor: wasyl
śruba wykonujesz tylko regulację odbicia utwardzasz za pomocą wstępnego napięcia sprężyny.

: pn 21 gru 2009, 15:44
autor: Ketchup
waclv pisze:Odświeżam temat 8) Czy ktoś orientuje się ile pozycji tzw. "klików" ma ta śruba w wycięciu ramy w RC 36 II i w która stronę należy przekręcać śrubę by utwardzić tylny amor ? podobno 30... ale chciałbym zapytać kogoś kto już przerabiał temat :smile:
podobno to Kopernik był kobietą :mrgreen:

: sob 04 wrz 2010, 23:12
autor: SZCZooR
Kurde kochani..
Wszystko ładnie ale w koncu co mam zrobic?
RC36I z 91 roku.
Wydaje mi sie ze jest miekko i strasznie nisko tył siedzi. Co to z tym zrobic bo jutro mam dłuzszy wyjazd motorem i siedze i nie wiem co zadzialac zeby nie trzeba było rozkrecac calego moto.. Tym wypirdkiem w wycieciu ramy juz krecilem na przypal nawet zeby zobaczyc czy cos da... POMOZE MI KTUŚ???

: ndz 05 wrz 2010, 23:12
autor: emil
a nie masz takiej regulacji jak Keczap napisał?? przede wszystkim tą górną śróbę wkręć, to sie rozsunie troche amor i nie bedzie dupa tak siadać.

: pn 06 wrz 2010, 16:31
autor: Ketchup
tak wygląda regulacja tyłu w RC36 I - kawałek instrukcji

pozdro

: pn 06 wrz 2010, 18:36
autor: Kajzer
BACA pytał o napięcie wstępne sprężyny, a koledzy podpowiadają jak regulować dobicie i odbicie amortyzatora.Są to dwie różne bajki.W swoim sprzęcie nic nie grzebałem, bo jest ustawiony dobrze,ale zerkając na rysunki w serwisówce stwierdzam ,że nie ma tam napinania wstępnego sprężyny. Można natomiast wyregulować twardość amortyzatora przy ruchu tłoka w górę i w dół. [dobicie i odbicie] pozdrawiam. :smile: pisząc twardość mam na myśli siłę tłumienia.

: pn 06 wrz 2010, 22:43
autor: SZCZooR
Ostatni post do prosby Bacy był napisany jeszcze w 2009r. Natomiast ja odgrzałem temat pare dni temu i jestem bardzo wdzieczny za wszelkie rady. Własnie o to mi chodziło. Teraz wiem ze muszę kręcić śrubą zgodnie ze wskazowkami zegara zeby mi sie moto podniosło. To wlasnie mi bylo potrzebne. Plus widze ze jeszcze jest jedna regulacja gdzies przy łancuchu.
Dzięki wszystkim.

: czw 09 wrz 2010, 00:19
autor: PETER
rysunki pokazują u góry klucz nr 8 albo rozmiar 8mm reguluje napięcie sprężyny a śruba na dole tłumienie kręcąc 8-ką w prawo utwardzasz sprężynę podnosisz tył pośrednio

: śr 22 wrz 2010, 12:37
autor: gruber
Mam podobny problemik z tym, że w VITKU. Wszelkie regulacje nic nie dały i przy jeździe w 2 osoby na nierównościach potrafi opona przytrzeć o wydechy. Pozostaje tylko wymmiana amora na nowy ( czytaj lepszy)...