Strona 1 z 3

dziwna charakterystyka pracy przedniego zawieszenia

: wt 16 cze 2009, 18:16
autor: lsi1974
witam
od tygodnia jestem posiadaczem vfr800a 2006r. przebieg 16000km raczej autentyczny mam książkę serwisową motocykl powypadkowy i mam pytanie odnośnie pracy przedniego zawieszenia na poprzecznych nierównościach lub wybojach przy dokręconym napięciu wstępnym sprężyn (widoczne 1 lub 2 paski) moto mocno podskakuje a przy odkręconym napięciu (widoczne 3 paski lub więcej) mocno dobija wrażenie trochę jak by było za małe ciśnienie powietrza w kole (napompowane 2,5 atmosfery) lagi wyglądają na nieruszane tor jazdy bez zastrzeżeń czy tak ma być i mam się do tego przyzwyczaić czy wymienić olej w lagach i na jaki rzadszy czy bardziej gęsty czy może jeszcze coś innego?

pozdrawiam

: wt 16 cze 2009, 18:19
autor: wasyl
lsi1974,

Być może zalany jest 15-ką.
Ja zalałem takowy i jest zbyt Twarda będę zmieniał na 10.

: wt 16 cze 2009, 22:50
autor: kiki
jesli chodzi o olej to ja mam 15w i jestem zadowolony -przód chodzi u mnie tak jak lubie. Od siebie mogę odradzic zalanie zawiechy olejem 20w- miałem taki kiedys w rc 24 i po 2km jazdy zlałem go bo nie dalo sie na nim jezdzic :)

: śr 17 cze 2009, 17:10
autor: lsi1974
ok spróbuję z 10w szczególnie że motocykl wygląda na używany bardziej sportowo niż turystycznie sportowe opony sportowe wydechy spiłowane na winklach podnóżki przerobione mocowanie tablicy rejestracyjnej to może i olej w lagach jest zmieniony na gęstszy dzięki

: czw 18 cze 2009, 23:11
autor: maciek
Po pierwsze wymień olej na 10W.
Po drugie ustaw napięcie wstępna do swojej wagi, czyli tak, aby zawieszenie składało się pod obciążeniem Twoją osobą (siedząc na siedzeniu) o ok 4cm w stosunku do w pełni rozciągniętego (kiedy przednie koło jest w powietrzu.

: sob 20 cze 2009, 14:45
autor: lsi1974
a tak przy okazji to jaka w vtecu jest długość skoku przedniego zawieszenia i czy można to jakoś sprawdzić "na żywo"

: ndz 21 cze 2009, 18:51
autor: maciek
Na stronie Hondy jest informacja, że 108mm. Nie sprawdzisz raczej tego na żywo, chyba, że założysz coś na lagę (np opaskę zaciskową) tak, aby bylo przesuwane w górę przez osłonę przeciwkurzową. Jeśli uda Ci się dobić przednim zawieszeniem to wystarczy wtedy zmierzyć odległość od tego czegoś do osłony przy przednim kole w górze. Będzie to skok zawieszenia.

Wprowadziłem Cie trochę w błąd - to napięcie wstępne ustaw na jakieś 3cm. Myślałem, że vtec ma skok jak pierwsza RC46m czyli 120mm.

: wt 30 cze 2009, 18:42
autor: lsi1974
zalałem 10w o take polske my walczyli widelec wyraźnie zmiękł jadąc teraz mam wrażenie że wcześniej zalany był może i nawet 20w stracił co prawda trochę na precyzji prowadzenia ale wcześniej to przykro było słychać jak to zawieszenie pracuje na naszych polskich drogach dzięki

: ndz 05 lip 2009, 20:34
autor: slyder
witam serdecznie posiadam vfr 800 rocznik 2002 w ostatnim czasie wymieniłem przednia oponę na nowa firmy dunlop po dwukrotnym zdjeciu i założeniu oraz wywazeniu przy predkosci 80-90 na godzinę i puszczeniu kierownicy odczuwalne sa wibracje kierownicy bylbym zobowiazany za info czym taki stan rzeczy moze byc spowodowany .....
pozdrawiam

: ndz 05 lip 2009, 23:00
autor: wasyl
slyder,
Łożyska koła
łożysko główki ramy
złe wyważenie
żle ustawiona ośka tz ma być do znacznika

: wt 18 sie 2009, 20:07
autor: lsi1974
a o co chodzi z tą ośką do znacznika?

: śr 19 sie 2009, 01:50
autor: grzegrzol
Oś przedniego koła ma wyznacznik w postaci nacięcia które powinno być na równi z krawędzią lagi. Już póżno i trudno mi się wysłowić - chodzi o to cobyś nie przekosił zawieszenia jak za mocno dokręcisz ośkę. EEEEEEEEEE może ktoś wytłumaczy to lepiej :roll:

: śr 19 sie 2009, 10:49
autor: lsi1974
ok ale czy w vitku też to jest? bo patrzę oglądam i nic nie widzę

: śr 19 sie 2009, 13:12
autor: grzegrzol

: śr 19 sie 2009, 13:37
autor: lsi1974
aaa teraz widzę nie śmiejcie się chłopaki ja się nie znam chodzi o ten rowek na obwodzie ośki czyli jeżeli go nie widzę to musiałbym ośkę dokręcić?