dziwna charakterystyka pracy przedniego zawieszenia

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

dziwna charakterystyka pracy przedniego zawieszenia

Post autor: lsi1974 » wt 16 cze 2009, 18:16

witam
od tygodnia jestem posiadaczem vfr800a 2006r. przebieg 16000km raczej autentyczny mam książkę serwisową motocykl powypadkowy i mam pytanie odnośnie pracy przedniego zawieszenia na poprzecznych nierównościach lub wybojach przy dokręconym napięciu wstępnym sprężyn (widoczne 1 lub 2 paski) moto mocno podskakuje a przy odkręconym napięciu (widoczne 3 paski lub więcej) mocno dobija wrażenie trochę jak by było za małe ciśnienie powietrza w kole (napompowane 2,5 atmosfery) lagi wyglądają na nieruszane tor jazdy bez zastrzeżeń czy tak ma być i mam się do tego przyzwyczaić czy wymienić olej w lagach i na jaki rzadszy czy bardziej gęsty czy może jeszcze coś innego?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 16 cze 2009, 18:19

lsi1974,

Być może zalany jest 15-ką.
Ja zalałem takowy i jest zbyt Twarda będę zmieniał na 10.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 16 cze 2009, 22:50

jesli chodzi o olej to ja mam 15w i jestem zadowolony -przód chodzi u mnie tak jak lubie. Od siebie mogę odradzic zalanie zawiechy olejem 20w- miałem taki kiedys w rc 24 i po 2km jazdy zlałem go bo nie dalo sie na nim jezdzic :)

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » śr 17 cze 2009, 17:10

ok spróbuję z 10w szczególnie że motocykl wygląda na używany bardziej sportowo niż turystycznie sportowe opony sportowe wydechy spiłowane na winklach podnóżki przerobione mocowanie tablicy rejestracyjnej to może i olej w lagach jest zmieniony na gęstszy dzięki

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 18 cze 2009, 23:11

Po pierwsze wymień olej na 10W.
Po drugie ustaw napięcie wstępna do swojej wagi, czyli tak, aby zawieszenie składało się pod obciążeniem Twoją osobą (siedząc na siedzeniu) o ok 4cm w stosunku do w pełni rozciągniętego (kiedy przednie koło jest w powietrzu.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » sob 20 cze 2009, 14:45

a tak przy okazji to jaka w vtecu jest długość skoku przedniego zawieszenia i czy można to jakoś sprawdzić "na żywo"

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » ndz 21 cze 2009, 18:51

Na stronie Hondy jest informacja, że 108mm. Nie sprawdzisz raczej tego na żywo, chyba, że założysz coś na lagę (np opaskę zaciskową) tak, aby bylo przesuwane w górę przez osłonę przeciwkurzową. Jeśli uda Ci się dobić przednim zawieszeniem to wystarczy wtedy zmierzyć odległość od tego czegoś do osłony przy przednim kole w górze. Będzie to skok zawieszenia.

Wprowadziłem Cie trochę w błąd - to napięcie wstępne ustaw na jakieś 3cm. Myślałem, że vtec ma skok jak pierwsza RC46m czyli 120mm.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » wt 30 cze 2009, 18:42

zalałem 10w o take polske my walczyli widelec wyraźnie zmiękł jadąc teraz mam wrażenie że wcześniej zalany był może i nawet 20w stracił co prawda trochę na precyzji prowadzenia ale wcześniej to przykro było słychać jak to zawieszenie pracuje na naszych polskich drogach dzięki

slyder
Posty: 12
Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 23:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: slyder » ndz 05 lip 2009, 20:34

witam serdecznie posiadam vfr 800 rocznik 2002 w ostatnim czasie wymieniłem przednia oponę na nowa firmy dunlop po dwukrotnym zdjeciu i założeniu oraz wywazeniu przy predkosci 80-90 na godzinę i puszczeniu kierownicy odczuwalne sa wibracje kierownicy bylbym zobowiazany za info czym taki stan rzeczy moze byc spowodowany .....
pozdrawiam

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 05 lip 2009, 23:00

slyder,
Łożyska koła
łożysko główki ramy
złe wyważenie
żle ustawiona ośka tz ma być do znacznika
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » wt 18 sie 2009, 20:07

a o co chodzi z tą ośką do znacznika?

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » śr 19 sie 2009, 01:50

Oś przedniego koła ma wyznacznik w postaci nacięcia które powinno być na równi z krawędzią lagi. Już póżno i trudno mi się wysłowić - chodzi o to cobyś nie przekosił zawieszenia jak za mocno dokręcisz ośkę. EEEEEEEEEE może ktoś wytłumaczy to lepiej :roll:
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » śr 19 sie 2009, 10:49

ok ale czy w vitku też to jest? bo patrzę oglądam i nic nie widzę

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » śr 19 sie 2009, 13:12

RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

lsi1974
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 cze 2009, 14:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lsi1974 » śr 19 sie 2009, 13:37

aaa teraz widzę nie śmiejcie się chłopaki ja się nie znam chodzi o ten rowek na obwodzie ośki czyli jeżeli go nie widzę to musiałbym ośkę dokręcić?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości