Strona 1 z 1

zawieszenie

: ndz 31 maja 2009, 18:18
autor: kornell69
Witam. Mam pytanie co powoduje ząbkowanie opony (tył).

: pn 01 cze 2009, 00:19
autor: moskittiero
nie jestem specem, ale wydaje mi się to dość otwartym pytaniem, sądzę, że może mieć na to wpływ wiele czynników począwszy od uszkodzenia samej opony przez awarie tylnej zawiechy na choćby feldze kończąc...

: pn 01 cze 2009, 08:51
autor: Szozdul
A czy przypadkiem to nie jest od mocnego odkrecania?
W ktorym miejscu zabkuje Ci sie opona?

: czw 11 cze 2009, 01:32
autor: grzegrzol
Spotkałem się z tym już mnóstwo razy i w wielu różnych sprzętach i słyszałem mnóstwo różnych teorii: że łożyska w kole, że łożyska w główce ramy, że za mało powietrza, że to wina zawieszenia ale, że to od kręcenia to nie słyszałem Miałem kiedyś mz trophy, która nie jeździła więcej niż 60 i też miała oponę poząbkowaną. pozdrawiam 8)

: czw 11 cze 2009, 05:14
autor: olo
Według mnie sprawa jest prosta - od hamowania ! Przód ząbkuje od hamowania właśnie, więc tył też może a że rzadko go do tego używamy - stosunkowo rzadko się to zdarza... To jest moja obserwacja z autopsji - kiedys na trasie (długiej) hamowałem prawie tylko tyłem i sie guma wyraźnie poząbkowała :mrgreen:

: czw 11 cze 2009, 16:50
autor: grzegrzol
Najczęściej tylna opona ząbkuje na bokach (widać nierównomierne zużycie na "ząbkach" bieżnika) a nie w centralnej części. Przynajmniej z tego co ja widziałem w angielskich sprzętach. A jak jest u ciebie Kornell ?

: czw 11 cze 2009, 20:29
autor: slimak
sory zakręciłem sie

: ndz 19 lip 2009, 21:18
autor: kornell69
Witam Najczęściej tylna opona ząbkuje na bokach (widać nierównomierne zużycie na "ząbkach" bieżnika) a nie w centralnej części. Przynajmniej z tego co ja widziałem w angielskich sprzętach. A jak jest u ciebie Kornell ?



dokładnie tak się dzieje a dokładniej to już było jak kupiłem i teraz przejechałem ok 1500 km i nie postępuje. Ale jestem ciekaw dlaczego tak się stało

: ndz 19 lip 2009, 22:28
autor: zuzia tajger
Słyszałam coś o przeciązonym motocyklu i ząbkowaniu właśnie tylnej opony.

: śr 09 wrz 2009, 15:11
autor: grzegrzol
Ostatnio zaczął mi ząbkować tylny Avon Roadrunner, którego założyłem do mojego służbowego Deauvila półtora miecha temu. O przeciążeniu nie może być u mnie mowy (nigdy nawet nie wożę pasażera), ale musiałem uzupełnić ciśnienie w oponach (jakoś przez miesiąc tak się stało, że ani razu nie sprawdziłem - było 36 zamiast 42 psi). Zawieszenie zarówno tył jak i przód jest ok, ale kolejnym podejrzanym może być łożysko w tylnym kole. Nie wyczuwam w nim ewidentnych luzów ale podczas jazdy coś tam szumi (nie wiem czy to nie wał napędowy - motocykl ma już przejechane ponad 220 tyś km). Nie chce mi się rozbierać motocykla i sprawdzać bo i tak za dwa miesiące przesiadam się na inny, który już stoi pod domem. Na razie będę go ujeżdżał sprawdzając ciśnienie regularnie i zobaczę czy ząbkowanie będzie postępować.

: śr 09 wrz 2009, 23:02
autor: elco
Moim skromnym zdaniem suzy wplyw na zabkowanie ma zawieszenie, zarowno jezeli chodzi o amortyzator centralny jak i wahacz i jego ulozyskowanie. W samochodach wystepuje czasami zjawisko nierownomiernego zuzycia bieznika, czego w 70 % przypadkow przyczyna jest zle pracujace zawieszenie. Ten problem w motocyklach jak najbardziej moze przekladac sie na zabkowanie opony.

: czw 17 wrz 2009, 13:52
autor: dawidk1978
Witam
U mnie nowe moto, 4 tysie i tez juz przód delikatnie się wyząbkował. Jeżdżę sam. Opony Mez4A.

: czw 17 wrz 2009, 14:19
autor: katan
A moze to zle ustawiona zbieznosc :mrgreen:

Zdro!
Tomek