zawieszenie
zawieszenie
Witam. Mam pytanie co powoduje ząbkowanie opony (tył).
- moskittiero
- teksciarz
- Posty: 182
- Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Konin
- Kontakt:
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Spotkałem się z tym już mnóstwo razy i w wielu różnych sprzętach i słyszałem mnóstwo różnych teorii: że łożyska w kole, że łożyska w główce ramy, że za mało powietrza, że to wina zawieszenia ale, że to od kręcenia to nie słyszałem Miałem kiedyś mz trophy, która nie jeździła więcej niż 60 i też miała oponę poząbkowaną. pozdrawiam
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Według mnie sprawa jest prosta - od hamowania ! Przód ząbkuje od hamowania właśnie, więc tył też może a że rzadko go do tego używamy - stosunkowo rzadko się to zdarza... To jest moja obserwacja z autopsji - kiedys na trasie (długiej) hamowałem prawie tylko tyłem i sie guma wyraźnie poząbkowała
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
Witam Najczęściej tylna opona ząbkuje na bokach (widać nierównomierne zużycie na "ząbkach" bieżnika) a nie w centralnej części. Przynajmniej z tego co ja widziałem w angielskich sprzętach. A jak jest u ciebie Kornell ?
dokładnie tak się dzieje a dokładniej to już było jak kupiłem i teraz przejechałem ok 1500 km i nie postępuje. Ale jestem ciekaw dlaczego tak się stało
dokładnie tak się dzieje a dokładniej to już było jak kupiłem i teraz przejechałem ok 1500 km i nie postępuje. Ale jestem ciekaw dlaczego tak się stało
-
- klepacz
- Posty: 1479
- Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
- Imię: ...
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- grzegrzol
- pisarz
- Posty: 405
- Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
- Imię: grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Ostatnio zaczął mi ząbkować tylny Avon Roadrunner, którego założyłem do mojego służbowego Deauvila półtora miecha temu. O przeciążeniu nie może być u mnie mowy (nigdy nawet nie wożę pasażera), ale musiałem uzupełnić ciśnienie w oponach (jakoś przez miesiąc tak się stało, że ani razu nie sprawdziłem - było 36 zamiast 42 psi). Zawieszenie zarówno tył jak i przód jest ok, ale kolejnym podejrzanym może być łożysko w tylnym kole. Nie wyczuwam w nim ewidentnych luzów ale podczas jazdy coś tam szumi (nie wiem czy to nie wał napędowy - motocykl ma już przejechane ponad 220 tyś km). Nie chce mi się rozbierać motocykla i sprawdzać bo i tak za dwa miesiące przesiadam się na inny, który już stoi pod domem. Na razie będę go ujeżdżał sprawdzając ciśnienie regularnie i zobaczę czy ząbkowanie będzie postępować.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Moim skromnym zdaniem suzy wplyw na zabkowanie ma zawieszenie, zarowno jezeli chodzi o amortyzator centralny jak i wahacz i jego ulozyskowanie. W samochodach wystepuje czasami zjawisko nierownomiernego zuzycia bieznika, czego w 70 % przypadkow przyczyna jest zle pracujace zawieszenie. Ten problem w motocyklach jak najbardziej moze przekladac sie na zabkowanie opony.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- dawidk1978
- teksciarz
- Posty: 183
- Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Będzin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości