zawieszenie

kornell69
Posty: 8
Rejestracja: pt 19 gru 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

zawieszenie

Post autor: kornell69 » ndz 31 maja 2009, 18:18

Witam. Mam pytanie co powoduje ząbkowanie opony (tył).

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » pn 01 cze 2009, 00:19

nie jestem specem, ale wydaje mi się to dość otwartym pytaniem, sądzę, że może mieć na to wpływ wiele czynników począwszy od uszkodzenia samej opony przez awarie tylnej zawiechy na choćby feldze kończąc...

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pn 01 cze 2009, 08:51

A czy przypadkiem to nie jest od mocnego odkrecania?
W ktorym miejscu zabkuje Ci sie opona?

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » czw 11 cze 2009, 01:32

Spotkałem się z tym już mnóstwo razy i w wielu różnych sprzętach i słyszałem mnóstwo różnych teorii: że łożyska w kole, że łożyska w główce ramy, że za mało powietrza, że to wina zawieszenia ale, że to od kręcenia to nie słyszałem Miałem kiedyś mz trophy, która nie jeździła więcej niż 60 i też miała oponę poząbkowaną. pozdrawiam 8)
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » czw 11 cze 2009, 05:14

Według mnie sprawa jest prosta - od hamowania ! Przód ząbkuje od hamowania właśnie, więc tył też może a że rzadko go do tego używamy - stosunkowo rzadko się to zdarza... To jest moja obserwacja z autopsji - kiedys na trasie (długiej) hamowałem prawie tylko tyłem i sie guma wyraźnie poząbkowała :mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » czw 11 cze 2009, 16:50

Najczęściej tylna opona ząbkuje na bokach (widać nierównomierne zużycie na "ząbkach" bieżnika) a nie w centralnej części. Przynajmniej z tego co ja widziałem w angielskich sprzętach. A jak jest u ciebie Kornell ?
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » czw 11 cze 2009, 20:29

sory zakręciłem sie
Ostatnio zmieniony ndz 14 cze 2009, 22:12 przez slimak, łącznie zmieniany 1 raz.

kornell69
Posty: 8
Rejestracja: pt 19 gru 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kornell69 » ndz 19 lip 2009, 21:18

Witam Najczęściej tylna opona ząbkuje na bokach (widać nierównomierne zużycie na "ząbkach" bieżnika) a nie w centralnej części. Przynajmniej z tego co ja widziałem w angielskich sprzętach. A jak jest u ciebie Kornell ?



dokładnie tak się dzieje a dokładniej to już było jak kupiłem i teraz przejechałem ok 1500 km i nie postępuje. Ale jestem ciekaw dlaczego tak się stało

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zuzia tajger » ndz 19 lip 2009, 22:28

Słyszałam coś o przeciązonym motocyklu i ząbkowaniu właśnie tylnej opony.
...

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » śr 09 wrz 2009, 15:11

Ostatnio zaczął mi ząbkować tylny Avon Roadrunner, którego założyłem do mojego służbowego Deauvila półtora miecha temu. O przeciążeniu nie może być u mnie mowy (nigdy nawet nie wożę pasażera), ale musiałem uzupełnić ciśnienie w oponach (jakoś przez miesiąc tak się stało, że ani razu nie sprawdziłem - było 36 zamiast 42 psi). Zawieszenie zarówno tył jak i przód jest ok, ale kolejnym podejrzanym może być łożysko w tylnym kole. Nie wyczuwam w nim ewidentnych luzów ale podczas jazdy coś tam szumi (nie wiem czy to nie wał napędowy - motocykl ma już przejechane ponad 220 tyś km). Nie chce mi się rozbierać motocykla i sprawdzać bo i tak za dwa miesiące przesiadam się na inny, który już stoi pod domem. Na razie będę go ujeżdżał sprawdzając ciśnienie regularnie i zobaczę czy ząbkowanie będzie postępować.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 09 wrz 2009, 23:02

Moim skromnym zdaniem suzy wplyw na zabkowanie ma zawieszenie, zarowno jezeli chodzi o amortyzator centralny jak i wahacz i jego ulozyskowanie. W samochodach wystepuje czasami zjawisko nierownomiernego zuzycia bieznika, czego w 70 % przypadkow przyczyna jest zle pracujace zawieszenie. Ten problem w motocyklach jak najbardziej moze przekladac sie na zabkowanie opony.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
dawidk1978
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Będzin

Post autor: dawidk1978 » czw 17 wrz 2009, 13:52

Witam
U mnie nowe moto, 4 tysie i tez juz przód delikatnie się wyząbkował. Jeżdżę sam. Opony Mez4A.
Pozdrawiam Dawid

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » czw 17 wrz 2009, 14:19

A moze to zle ustawiona zbieznosc :mrgreen:

Zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości