wymiana lagi ( special tool?? )

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wymiana lagi ( special tool?? )

Post autor: Shoov » pt 06 paź 2006, 21:17

Wymieniał ktoś z was lagi w moto? potrzebuje wyjąc rułke nośna tylko nie wiem jak pozbyc sie tej uszczelki i tego co jest pod nią chodzi mi o to (wg serwisówki jakies specjalne narzedzie potrzebne jest :???: ):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pt 06 paź 2006, 21:41

chodzi Ci o uszczelniacz olejowy ? jesli tak to jest problem zeby to sciągnąć , ja to wykombinowałem własnie przy okazji wymiany uszczelniaczy i oleju ,wszystko nalezy robic z uniesionym przodem motocykla ,bez koła ,bez blotnika itp,lagi normalnie wkręcone w półki,odkręcasz rure nosną u dołu goleni ,wyjmujesz z goleni uszczelniacz antykurzowy(14) i pierscien blokujący uszczelniacz olejowy(13) tasmą mocujesz je do rury zeby nie opadały spowrotem w goleń ,następnie energicznym ruchem w dół ciagniesz goleń ,ruch ten pownien spowodować wybicie uszczelniacza ,jesli wszystko pójdzie ok to w dłoni powinienes miec goleń a na rurze nosnej uszczelniacze pierscień i tuleje .u mnie tak podziałało juz dwa razy ,uszczelniacze są do wymiany po takim zabiegu.
Ostatnio zmieniony pt 06 paź 2006, 21:48 przez seba_VF750FR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pt 06 paź 2006, 21:43

schoo - nie jest potrzebne żadne specjalne narzędzie - jak odkręcisz śrubę imbusową od spodu teleskopu a od góry wyjmiesz zgrubny uszczelniacz i pierścień sprężysty (13), to energicznymi ruchami ciągnąc za rurę nośną wyszarpiesz całe bebechy z goleni - na zasadzie ściągacza bezwładnościowego... prościutkie !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » sob 07 paź 2006, 13:24

oks, dzieki za pomoc, rozbebeszyłem to dziadostwo.... i okazało się że jedna ze sprężyn jest mniejsza na długości o jakiś 1-1,5cm :sad2 do tego jedna ma wyciecie jakies smieszne na sobie cos jakby ktos szlifierka nacial grubosci jakiegos 1mm :omg ... nie wiem czy sprezyny same sie tak wytyrały czy jakies macher wlożyl tam jakaś chu... poprostu.

Awatar użytkownika
zachtomasso
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: zachtomasso » sob 07 paź 2006, 21:19

Musisz je zmierzyć. Moze wrzucił jedną od innego rocznika:

86-89 było 365 mm
90-91 --> 405 mm
92-93 --> 418,5 mm
94-97 --> 330 mm

A jeśli ma jakieś wcięcie to może ktoś coś kombinował i przycinał niestety :(

Ja jeszcze w swoje nie zaglądałem ale zimą moge się zdziwić.
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version :)

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 08 paź 2006, 08:00

shoovfr750 ja mam u siebie w garażu spręzyny od jakiejs VFR .niestety nie wiem dokladnie z jakiej ,jak chcesz moge Ci podać długości ,obie są na bank takie same.

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 08 paź 2006, 10:45

Jesli dobrze rozumiem serwisówke to powinienem miec spreżyny długości 413,6mm a przy dl. 405.3 powinno się je już wymienic(jak na screenie z serwisowki niżej), przy czym ja mam wymiary 413mm jedna i 405mm druga :biggrin ktoś chyba wymienił jedna tylko bo jak na moj gust powinny sie wykanczac w tym samym tempie... i tak musze je wymienic bo jedna jest ponacinana przez jakiegos rzezbiarza mądrego zreszta moze dlatego się szybciej zużyła. Seba co to za sprężyny masz u siebie w gara?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 08 paź 2006, 11:17

uuu to ja nie mam pojęcia od jakiego modelu one są , mają długość 48cm

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » sob 14 paź 2006, 23:46

Może trochę po czasie, ale tu macie moje wypociny na ten temat:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html

W VFR dobrze się sprawuje 'TWARSZY' olej, 15W lub nawet 20W
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » pn 16 paź 2006, 11:45

fajny artykul. Będzie co robić w zimę :)
RClomza.pl

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 25 paź 2006, 21:06

a ja proponuję zmierzyć średnice wewnętrzną lag, przerabialiśmy kiedyś podobny przypadek, zewnętrznie lagi się nic nie różniły, przy zmianie uszczelniaczy okozało się , że lagi są inne :( , i ktoś zapodał wynalazek, czyli inną sprężynę (orginalna nie wchodziła w lagę "zapasową:), której długość była "dostosowana" boschem, nie trzeba chyba pisać jak ta zawiecha chaziała :(
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 15 lis 2006, 08:26

ja na szczescie wymienilem obie lagi na calkiem nowe, jeszcze tylko po sprężyny jechać i te wszystkie pierdolniki i bede składał, mam tylko nadzieje że bebechy mam od mojego modelu...
a tak btw. to gdzie można zanabyc same zgrubne uszczelniacze bo z tego co widze to sprzedają tylko w komplecie z simeringami a te mam w komplecie naprawczym a 4 simeringi mi nie potrzebne :biggrin

Awatar użytkownika
AGENTII
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: AGENTII » ndz 17 gru 2006, 22:54

Witajcie chłopaki to jak już o rurach to mam pytanie jaka jest średnica i długość rury w rc36 :?: Jak ktoś wie to jestem wdzięczny za pomoc... PILNE...
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl

shoov

Post autor: shoov » pn 18 gru 2006, 00:24

Średnica - 41 Długość - 628

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pn 18 gru 2006, 00:26

jak idzie naprawa ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość