Pytanie o szarpanie :/

cyborg
Posty: 9
Rejestracja: wt 13 maja 2008, 22:25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Pytanie o szarpanie :/

Post autor: cyborg » śr 04 lut 2009, 22:32

Witam,

Mam pytania w dalszej części, jednak tytułem wprowadzenia...

Obecnie mam drugą VFRkę, wcześniej miałem 750 z '92 (4 lata), a teraz 800 z '00 (1 rok).
Mam/miałem okazję osobiście obserwować stopnie zużycia łańcuchów napędowych w kilku motocyklach "rzędowych" w podobnym wieku do moich motocykli. Kupowaliśmy ze znajomymi napędy tych samych firm min. ostatnio DID (oryginalny + zębatki).

Dlaczego pomimo dbania o łańcuch, szanowania motocykla (praktycznie brak agresywnych przyspieszeń, spokojna codzienna jazda do pracy i tylko w rozsądnych warunkach pogodowych) moje VFRki tak szybko "rozciągały" łańcuch ? Praktycznie po 4000 km mam już takie jajo, że jak się zsumuje naturalne szarpanie Vki z tym jajem na łańcuchu to człowieka krew zalewa... :/

Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Chodzi mi o moment kiedy łańcuch ma jeszcze dużo regulacji, ale robi się z niego upierdliwe "jajo".

Czytałem że powodem tego mogą być zużyte dumper rubbers,
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 97sch89601
Part no. 184670-001

Ale żeby mi to szlag trafił i w tamtym i w tym motocyklu ? :/
Pozatym nie czuje jakiś specjalnych luzów na kole zębatym - względem felgi :(
Jest sens to wymieniać ? Czy ten tym poprostu tak ma ?

Pozdrawiam,
Jakub.

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kontakt:

Re: Pytanie o szarpanie :/

Post autor: rinas » czw 05 lut 2009, 00:16

cyborg pisze: Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Spokojnie starcza na 20.000 kilometrów.

Nie wiem czemu masz taki problem, a kończy Ci się już możliwośc regulacji ?

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » czw 05 lut 2009, 07:39

VFRka jest wrażliwa na zbyt mocno naciągnięty łańcuch, nie pomyślałeś o tym? Albo kiepski łańcuch masz na moto i szybko sie wyciąga. To tylko mi do głowy przychodzi (banalne, pewnie wiesz o tym).

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 05 lut 2009, 09:50

musisz miec marnej jakości łańcuch. ja na sprzęcie z sezonie dość dużo gumuję, a łańcuch tylko smaruję i do tej pory od kupna od Jacka sprzęta naciągałem dwa razy...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

kwiacior
pisarz
pisarz
Posty: 410
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 16:42
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock, W-wa Mokotów
Kontakt:

Post autor: kwiacior » czw 05 lut 2009, 10:39

Na oslonie lancucha powinienes miec instruckje jaki powinien byc naciag.

wg. mnie naciagnij tak jak byc powinno i zmierz po jakims czasie.
U mnie nic nie szarpie...chyba, że ssak leśny :lol: sory za offtop :smile:

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » czw 05 lut 2009, 21:06

Nim naciagniesz sprawdz obracajac kolo na centralce, w ktorym miejscu jest najciasniejszy.
W tym punkcie nalezy regulowac lancuch.

Cush drive rubbers moga byc powodem szrpania, lancuch raczej nie.
Rzadko sie takze zdarza, ze lancuch wyciaga sie rownomiernie.

Jezeli jest zle naciagniety (ciasno) zuzywa sie znacznie szybciej, jak tos tam wspomnial wczesniej.

Pozdr

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 05 lut 2009, 22:40

Jezeli jest zle naciagniety (ciasno) zuzywa sie znacznie szybciej, jak tos tam wspomnial wczesniej.
i oczywiścia siadają łozyska wałka zdawczego-a to juz spore koszta .... :mrgreen:

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » pt 06 lut 2009, 17:59

Jak łańcuch masz nie równo wyciągnięty to naciągnij go tak by w najluźniejszym miejscu miał ok. 30mm a w najciaśniejszym 20mm jeżeli te granice wymiarów będą przekroczone musisz wymienić napęd. Wymiar mierz w środku pomiędzy zębatkami ruszając łańcuchem góra-dół.
Luz książkowy mieści się właśnie w tej granicy 20-30mm. w tym co Ci napisałem chodzi o wypośrodkowanie luzu między najciaśniejszym a najluźniejszym miejscem.

Awatar użytkownika
bodzioprince
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
Imię: Bodzio
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: bodzioprince » ndz 01 mar 2009, 19:26

U mnie szarpało przy wolnej jeździe i co się okazało śruba trzymająca tylna piastę była troszeczkę popuszczona

Dopiero jak dopierdol...łem ją to się naprawiło :grin:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości