Pytanie o szarpanie :/
Pytanie o szarpanie :/
Witam,
Mam pytania w dalszej części, jednak tytułem wprowadzenia...
Obecnie mam drugą VFRkę, wcześniej miałem 750 z '92 (4 lata), a teraz 800 z '00 (1 rok).
Mam/miałem okazję osobiście obserwować stopnie zużycia łańcuchów napędowych w kilku motocyklach "rzędowych" w podobnym wieku do moich motocykli. Kupowaliśmy ze znajomymi napędy tych samych firm min. ostatnio DID (oryginalny + zębatki).
Dlaczego pomimo dbania o łańcuch, szanowania motocykla (praktycznie brak agresywnych przyspieszeń, spokojna codzienna jazda do pracy i tylko w rozsądnych warunkach pogodowych) moje VFRki tak szybko "rozciągały" łańcuch ? Praktycznie po 4000 km mam już takie jajo, że jak się zsumuje naturalne szarpanie Vki z tym jajem na łańcuchu to człowieka krew zalewa...
Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Chodzi mi o moment kiedy łańcuch ma jeszcze dużo regulacji, ale robi się z niego upierdliwe "jajo".
Czytałem że powodem tego mogą być zużyte dumper rubbers,
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 97sch89601
Part no. 184670-001
Ale żeby mi to szlag trafił i w tamtym i w tym motocyklu ?
Pozatym nie czuje jakiś specjalnych luzów na kole zębatym - względem felgi
Jest sens to wymieniać ? Czy ten tym poprostu tak ma ?
Pozdrawiam,
Jakub.
Mam pytania w dalszej części, jednak tytułem wprowadzenia...
Obecnie mam drugą VFRkę, wcześniej miałem 750 z '92 (4 lata), a teraz 800 z '00 (1 rok).
Mam/miałem okazję osobiście obserwować stopnie zużycia łańcuchów napędowych w kilku motocyklach "rzędowych" w podobnym wieku do moich motocykli. Kupowaliśmy ze znajomymi napędy tych samych firm min. ostatnio DID (oryginalny + zębatki).
Dlaczego pomimo dbania o łańcuch, szanowania motocykla (praktycznie brak agresywnych przyspieszeń, spokojna codzienna jazda do pracy i tylko w rozsądnych warunkach pogodowych) moje VFRki tak szybko "rozciągały" łańcuch ? Praktycznie po 4000 km mam już takie jajo, że jak się zsumuje naturalne szarpanie Vki z tym jajem na łańcuchu to człowieka krew zalewa...
Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Chodzi mi o moment kiedy łańcuch ma jeszcze dużo regulacji, ale robi się z niego upierdliwe "jajo".
Czytałem że powodem tego mogą być zużyte dumper rubbers,
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 97sch89601
Part no. 184670-001
Ale żeby mi to szlag trafił i w tamtym i w tym motocyklu ?
Pozatym nie czuje jakiś specjalnych luzów na kole zębatym - względem felgi
Jest sens to wymieniać ? Czy ten tym poprostu tak ma ?
Pozdrawiam,
Jakub.
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
Re: Pytanie o szarpanie :/
Spokojnie starcza na 20.000 kilometrów.cyborg pisze: Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Nie wiem czemu masz taki problem, a kończy Ci się już możliwośc regulacji ?
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Nim naciagniesz sprawdz obracajac kolo na centralce, w ktorym miejscu jest najciasniejszy.
W tym punkcie nalezy regulowac lancuch.
Cush drive rubbers moga byc powodem szrpania, lancuch raczej nie.
Rzadko sie takze zdarza, ze lancuch wyciaga sie rownomiernie.
Jezeli jest zle naciagniety (ciasno) zuzywa sie znacznie szybciej, jak tos tam wspomnial wczesniej.
Pozdr
W tym punkcie nalezy regulowac lancuch.
Cush drive rubbers moga byc powodem szrpania, lancuch raczej nie.
Rzadko sie takze zdarza, ze lancuch wyciaga sie rownomiernie.
Jezeli jest zle naciagniety (ciasno) zuzywa sie znacznie szybciej, jak tos tam wspomnial wczesniej.
Pozdr
Jak łańcuch masz nie równo wyciągnięty to naciągnij go tak by w najluźniejszym miejscu miał ok. 30mm a w najciaśniejszym 20mm jeżeli te granice wymiarów będą przekroczone musisz wymienić napęd. Wymiar mierz w środku pomiędzy zębatkami ruszając łańcuchem góra-dół.
Luz książkowy mieści się właśnie w tej granicy 20-30mm. w tym co Ci napisałem chodzi o wypośrodkowanie luzu między najciaśniejszym a najluźniejszym miejscem.
Luz książkowy mieści się właśnie w tej granicy 20-30mm. w tym co Ci napisałem chodzi o wypośrodkowanie luzu między najciaśniejszym a najluźniejszym miejscem.
- bodzioprince
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: czw 29 sty 2009, 14:23
- Imię: Bodzio
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości