Strona 4 z 4

: wt 09 cze 2009, 09:39
autor: wszymon
sprzedają też nowe, dobrej jakości kupowałem do xx

: śr 24 mar 2010, 09:50
autor: Żybis
Odkopię temat , mogę kupić rc46 ale jak u kolegi joker512 były podgięte lekko i sie nie dało naprostować to w tej co chcę kupić to się koło o klektory oparło więc już całkiem odpada , tak sądzę ale jeszcze jedno pytanie czy główka ramy może też się uszkodzić , bo jak tak to złom jest z niego :roll:

: śr 24 mar 2010, 09:54
autor: SOWA
Może, ale jeśli już to raczej są podgięte półki a główka na ogół przeżywa.

: ndz 28 mar 2010, 20:03
autor: Żybis
Widziałem sprzęta i lagi są tak zgięte że zrobiła się fałda jak na moim brzuchu :lol: więc nic z tego nie będzie

Re: Prostowanie lag??

: czw 14 sty 2016, 12:17
autor: xmistrzux92
Witam ludziska odświeżę temat
poleci ktoś jakiś zakład do prostowania lag z okolic Rzeszów Przemyśl ewentualnie całe podkarpacie:)

Re: Prostowanie lag??

: pt 15 sty 2016, 11:13
autor: andreas
Cześć,
za Bielsko-Białą masz fachowców od tematu. Wysyłałem im parę lat temu lagi razem z półkami i jestem zadowolony.

Re: Prostowanie lag??

: sob 30 sty 2016, 21:18
autor: Largo
ja im teraz wysłałem i mam jak narazie mieszane uczucia czekam na rezultat

Re: Prostowanie lag??

: czw 11 lut 2016, 18:44
autor: Gregory
Largo pisze:ja im teraz wysłałem i mam jak narazie mieszane uczucia czekam na rezultat
dlaczego? mógłbyś rozwinąć

Re: Prostowanie lag??

: pt 19 lut 2016, 12:52
autor: TomTox
Może odgrzeje trochę wcześniejszą dyskusję odnośnie składania przedniego zawieszenia. W układzie z dwoma półkami jest możliwość skręcenia kompletnie prostego układu tak by był krzywo poprzez 4 miejsca "regulacji". Gniazda rur w półkach mają możliwość regulowania całości układu. Różnice nie są duże na samej ladze, ale już przy ośce koła różnice mogą być znaczne co może powodować wężykowanie, shimmy a nawet skrzywienie ośki koła w tragicznych przypadkach. Najlepiej zrobić tak by włożyć wszystko na "luźno", następnie dokręcić wszystkimi śrubami, ale tak by lagi miały jeszcze możliwość ruchu. Potem prostujemy lagi względem siebie prostą deską lub najlepiej ceownikiem o szerokości lag, tak by nie było żadnych luzów po przyłożeniu ceownika w żadnym punkcie (ceownik ma oprzeć się na obu rurach i nie "bujać" się). Najlepszym narzędziem do tego jest płyta metalowa która posiada cztery wypusty, coś w ten deseń |---|, a wypusty znajdują się na krańcach elementów prostych. Mini rysunek (ceownik> [ / <laga). Najlepiej robić to płytą gdyż mamy po dwa punkty podparcia na jednej ladze co daje większą dokładność i pewność skasowania różnicy. Oczywiście elementy którymi ustalamy zawieszenie muszą być idealnie proste.

Co do prostowania, miałem we wcześniejszym moto niewielkie zdarzenie, uderzenie nastąpiło przy ok. 20 km/h przy wymuszeniu pierwszeństwa. Na powierzchni jednej z lag zrobiło się dosyć spore zakrzywienie i bruzda, przez to nikt nie chciałem tego prostować, ludzie z Tecrol'u oraz innych warsztatów mi to odradzali, więc musiałem zmienić rury na nowe a montowane to było pod okiem mechanika motocyklowego i to dzięki temu wiem jak ustalać lagi w półkach, więc nie jest to tak do końca plug&play jak ktoś wspomniał.

Odnośnie całej dyskusji, z materiałoznawstwa wiem że raz wygięty element w tym miejscu jest osłabiony i ma zmniejszoną odporność na wygięcie, więc prostowana laga może znacznie łatwiej się zgiąć przy choćby wjechaniu w duża dziurę przy większej prędkości, krawęzniku itd. Im mocniej laga była skrzywiona tym większe prawdopodobieństwo że znowu w tym miejscu pojawi się łuk, choć na pewno nie od razu. Prostowane lagi trzeba po prostu kontrolować i sprawdzać czy nie wracają do swojego stanu sprzed prostowania.

Re: Prostowanie lag??

: wt 28 cze 2016, 11:48
autor: xmistrzux92
No więc tak dałem lagę do prostowania do takiego czarodzieja z Markowej. no i powiem wam że naprawde pełna profeska gościu ma warsztat i pełno maszyn robi dobrze pomału i solidnie naprawde polecam gościa warto zaciągnać do niego maszynę :D pozdro