Strona 3 z 4

: pn 22 gru 2008, 23:19
autor: SOWA
Oczywiście możesz mieć rację, ale ja pisząc to co powyżej miałem na myśli, że proste półki nie gwarantują właściwego zestrojenia zawiechy. Cza jeszcze trochę poustawiać i wtedy latać. Za krzywą półkę nie da sie wziąć odp. a prosta jest tylko prosta, ale sama sie nie ustawi.

: pn 22 gru 2008, 23:36
autor: Greg LKR
Fakt jest faktem :) Ale szczerze mówiąc, nie wiem co masz na myśli mówiąc o zestrojeniu, jeśli mógłbyś to rozwiń trochę bardziej temat.

: pn 22 gru 2008, 23:38
autor: SOWA
Już pisałem, możesz mieć wszystko proste i kierę w lewo, a koło w prawo. Cza zestroić. Geometria przodu jest zmienna jak w puszce i wymaga ustawieia.

: pn 22 gru 2008, 23:48
autor: Greg LKR
Chyba jedyne co można zmienić to ustawienie połówek kierownicy, bo chyba nie ustawienie ośki na której znajduje się koło względem półek :P Powiem inaczej, ustawienia koła względem półek a nie kiery.

: pn 22 gru 2008, 23:58
autor: SOWA
Jeśli zmienisz ustawienie któregokolwiek z elementów względem innego w zespole półka góra - półka dół - goleń lewa - goleń prawa - oś koła to inne elementy to odczują. Kiera lewa i prawa to pochodne.

: wt 23 gru 2008, 00:07
autor: Greg LKR
no właśnie, tylko czy da się zmienić ustawienie półki górnej względem dolnej? Samo włożenie i dokręcenie amortyzatorów (oczywiście prostych) ustawia je względem siebie w jedynym możliwym położeniu, a jedyna możliwość ingerencji w ustawienie tego zespołu jest skrzywienie któregoś elementu... Co innego w samochodzie gdzie mamy drążki kierownicze itp, tam jest całkiem inna sprawa.

: wt 23 gru 2008, 20:34
autor: SOWA
Greg LKR pisze:ustawia je względem siebie w jedynym możliwym położeniu,
Właśnie tu się mylisz. Przy poluzowanych śrubach zawieszenia jest nieskończona ilość możliwości ustawień. Po skręceniu zespół się usztywnia, ale niekoniecznie we właściwym położeniu. Właśnie dlatego gdy moto jedzie "krzywo" to niekoniecznie znaczy, że są wadliwe elementy zawieszenia.

: wt 23 gru 2008, 22:08
autor: Greg LKR
No nie wiem jakim cudem można to zrobić, nie oszukujmy się amorki nie są z plasteliny żeby je tak względem siebie naciągać, szczerze powiem że nie mam pojęcia jakim cudem można zmienić położenie względem siebie amorków w półkach skoro nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych, a jeżeli mówimy o prostych elementach to są to elementy stałe nie dające się to tak regulować więc z całym szacunkiem nie wiem kto tu błądzi, nie jeden przód już składałem pomimo mojego młodego wieku i jakoś nigdy mi się nie udało zrobić tego "krzywo" jedyne co można zrobić co jeden amorek dać wyżej drugi niżej... ale wtedy prędzej sprężyny ulegną naciskowi niż koło będzie krzywiej... Chyba jednak inżynierowie nie pozostawili nam aż takiej możliwości regulacyjnych bo połowa lepułów z komórki by się pozabijała :P Nie chcę się kłócić ale nie dam się przekonać do tego że można sobie ot tak zmieniać geometrii przedniego zawieszenia... chyba że kilku kilowym młotkiem albo dzwonem w ścianę...

: wt 23 gru 2008, 22:54
autor: SOWA
Greg LKR pisze:Nie chcę się kłócić ale nie dam się przekonać (...) chyba że kilku kilowym młotkiem albo dzwonem w ścianę...
Greg LKR pisze:No nie wiem jakim cudem można to zrobić, nie oszukujmy się amorki nie są z plasteliny żeby je tak względem siebie naciągać, szczerze powiem że nie mam pojęcia jakim cudem można zmienić położenie względem siebie amorków w półkach skoro nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych, a jeżeli mówimy o prostych elementach to są to elementy stałe nie dające się to tak regulować więc z całym szacunkiem nie wiem kto tu błądz
Przedstawiam tu swoje doświadczenia, ale jeśli zakładasz z góry, że nie dasz się przekonać to żyj sobie w błogiej autoświadomości, a ja nie będę ci jej zakłócał.
Greg LKR pisze:nie jeden przód już składałem pomimo mojego młodego wieku
i pewnie wiesz już wszystko na ten temat?
Jak dojdziesz do wniosku, że jednak jest możliwość, że nie masz racji to daj znaka, a powiem ci jak zrobić krzywe zawieszenie na zdrowych elementach. Będziesz jechał prosto ze skręconą kierą, albo trzymając kierę prosto polatasz po orbicie.

: wt 23 gru 2008, 23:14
autor: Greg LKR
Że wiem wszystko nie uważam, może i z tym przekonaniem trochę przesadziłem, na dobrą sprawę pewnie da się zrobić krzywo wszystko... dla chcącego nic trudnego, jednak ja cały czas miałem na myśli proces składania tego jak to zostało do tego stworzone... Ale mniejsza z tym, myślę że nie ma co zaśmiecać tematu naszą dyskusją... może innym razem...

: sob 27 gru 2008, 01:19
autor: Ketchup
nie pooprawiaj Japończyków - tak jak to kiedyś ktoś napisał i taka jest prawda - w żadnej serwisówce do japońca nie spotkałem się z tym, żeby uważać przy składaniu przodka - coby go przy okazji nie przekosić - jeżeli półki, sztyca, lagi i ośka są proste - nie ma możliwości skręcić tego krzywo - no chyba, ze ktoś tego bardzo chce - oczywiście, po złożeniu wszystkiego i nie dokręceniu po kolei jak w serwisówce - można zrobić korektę przodka jak w rowerze, wkładając koło pomiędzy nogi i szarpać kierą :sciana

: sob 27 gru 2008, 09:10
autor: Greg LKR
I właśnie do tego dążyłem :P od początku tego tematu utrzymuje że jeżeli coś jest proste i składamy to w prawidłowej kolejności to musi być dobrze..

Lagi

: ndz 07 cze 2009, 13:01
autor: qesteer
Witam mam pytanie kto udzieli mi informacji gdzie prostują lagi w okolicy Oleśnicy,Wrocławia czekam na odp

: ndz 07 cze 2009, 21:18
autor: Ketchup
Szyszkowa koło Lubania 602468687 - prostowałem tam przodek, qmple felgi - bez pudła mogę polecić

: pn 08 cze 2009, 11:47
autor: orzyl
SOWA pisze:Tecrol, Bielsko Biała.
http://www.tecrol.bielsko.pl/
bardzo polecam.