Prostowanie lag??

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 22 gru 2008, 23:19

Oczywiście możesz mieć rację, ale ja pisząc to co powyżej miałem na myśli, że proste półki nie gwarantują właściwego zestrojenia zawiechy. Cza jeszcze trochę poustawiać i wtedy latać. Za krzywą półkę nie da sie wziąć odp. a prosta jest tylko prosta, ale sama sie nie ustawi.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » pn 22 gru 2008, 23:36

Fakt jest faktem :) Ale szczerze mówiąc, nie wiem co masz na myśli mówiąc o zestrojeniu, jeśli mógłbyś to rozwiń trochę bardziej temat.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 22 gru 2008, 23:38

Już pisałem, możesz mieć wszystko proste i kierę w lewo, a koło w prawo. Cza zestroić. Geometria przodu jest zmienna jak w puszce i wymaga ustawieia.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » pn 22 gru 2008, 23:48

Chyba jedyne co można zmienić to ustawienie połówek kierownicy, bo chyba nie ustawienie ośki na której znajduje się koło względem półek :P Powiem inaczej, ustawienia koła względem półek a nie kiery.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 22 gru 2008, 23:58

Jeśli zmienisz ustawienie któregokolwiek z elementów względem innego w zespole półka góra - półka dół - goleń lewa - goleń prawa - oś koła to inne elementy to odczują. Kiera lewa i prawa to pochodne.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » wt 23 gru 2008, 00:07

no właśnie, tylko czy da się zmienić ustawienie półki górnej względem dolnej? Samo włożenie i dokręcenie amortyzatorów (oczywiście prostych) ustawia je względem siebie w jedynym możliwym położeniu, a jedyna możliwość ingerencji w ustawienie tego zespołu jest skrzywienie któregoś elementu... Co innego w samochodzie gdzie mamy drążki kierownicze itp, tam jest całkiem inna sprawa.

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 23 gru 2008, 20:34

Greg LKR pisze:ustawia je względem siebie w jedynym możliwym położeniu,
Właśnie tu się mylisz. Przy poluzowanych śrubach zawieszenia jest nieskończona ilość możliwości ustawień. Po skręceniu zespół się usztywnia, ale niekoniecznie we właściwym położeniu. Właśnie dlatego gdy moto jedzie "krzywo" to niekoniecznie znaczy, że są wadliwe elementy zawieszenia.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » wt 23 gru 2008, 22:08

No nie wiem jakim cudem można to zrobić, nie oszukujmy się amorki nie są z plasteliny żeby je tak względem siebie naciągać, szczerze powiem że nie mam pojęcia jakim cudem można zmienić położenie względem siebie amorków w półkach skoro nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych, a jeżeli mówimy o prostych elementach to są to elementy stałe nie dające się to tak regulować więc z całym szacunkiem nie wiem kto tu błądzi, nie jeden przód już składałem pomimo mojego młodego wieku i jakoś nigdy mi się nie udało zrobić tego "krzywo" jedyne co można zrobić co jeden amorek dać wyżej drugi niżej... ale wtedy prędzej sprężyny ulegną naciskowi niż koło będzie krzywiej... Chyba jednak inżynierowie nie pozostawili nam aż takiej możliwości regulacyjnych bo połowa lepułów z komórki by się pozabijała :P Nie chcę się kłócić ale nie dam się przekonać do tego że można sobie ot tak zmieniać geometrii przedniego zawieszenia... chyba że kilku kilowym młotkiem albo dzwonem w ścianę...

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 23 gru 2008, 22:54

Greg LKR pisze:Nie chcę się kłócić ale nie dam się przekonać (...) chyba że kilku kilowym młotkiem albo dzwonem w ścianę...
Greg LKR pisze:No nie wiem jakim cudem można to zrobić, nie oszukujmy się amorki nie są z plasteliny żeby je tak względem siebie naciągać, szczerze powiem że nie mam pojęcia jakim cudem można zmienić położenie względem siebie amorków w półkach skoro nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych, a jeżeli mówimy o prostych elementach to są to elementy stałe nie dające się to tak regulować więc z całym szacunkiem nie wiem kto tu błądz
Przedstawiam tu swoje doświadczenia, ale jeśli zakładasz z góry, że nie dasz się przekonać to żyj sobie w błogiej autoświadomości, a ja nie będę ci jej zakłócał.
Greg LKR pisze:nie jeden przód już składałem pomimo mojego młodego wieku
i pewnie wiesz już wszystko na ten temat?
Jak dojdziesz do wniosku, że jednak jest możliwość, że nie masz racji to daj znaka, a powiem ci jak zrobić krzywe zawieszenie na zdrowych elementach. Będziesz jechał prosto ze skręconą kierą, albo trzymając kierę prosto polatasz po orbicie.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » wt 23 gru 2008, 23:14

Że wiem wszystko nie uważam, może i z tym przekonaniem trochę przesadziłem, na dobrą sprawę pewnie da się zrobić krzywo wszystko... dla chcącego nic trudnego, jednak ja cały czas miałem na myśli proces składania tego jak to zostało do tego stworzone... Ale mniejsza z tym, myślę że nie ma co zaśmiecać tematu naszą dyskusją... może innym razem...

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 27 gru 2008, 01:19

nie pooprawiaj Japończyków - tak jak to kiedyś ktoś napisał i taka jest prawda - w żadnej serwisówce do japońca nie spotkałem się z tym, żeby uważać przy składaniu przodka - coby go przy okazji nie przekosić - jeżeli półki, sztyca, lagi i ośka są proste - nie ma możliwości skręcić tego krzywo - no chyba, ze ktoś tego bardzo chce - oczywiście, po złożeniu wszystkiego i nie dokręceniu po kolei jak w serwisówce - można zrobić korektę przodka jak w rowerze, wkładając koło pomiędzy nogi i szarpać kierą :sciana
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » sob 27 gru 2008, 09:10

I właśnie do tego dążyłem :P od początku tego tematu utrzymuje że jeżeli coś jest proste i składamy to w prawidłowej kolejności to musi być dobrze..

qesteer

Lagi

Post autor: qesteer » ndz 07 cze 2009, 13:01

Witam mam pytanie kto udzieli mi informacji gdzie prostują lagi w okolicy Oleśnicy,Wrocławia czekam na odp

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 07 cze 2009, 21:18

Szyszkowa koło Lubania 602468687 - prostowałem tam przodek, qmple felgi - bez pudła mogę polecić
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 08 cze 2009, 11:47

SOWA pisze:Tecrol, Bielsko Biała.
http://www.tecrol.bielsko.pl/
bardzo polecam.
Ostatnio zmieniony wt 09 cze 2009, 10:30 przez orzyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości