Prostowanie lag??

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Model VFR: VS 1400
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » czw 27 lis 2008, 16:57

moze nie w kamień, ale przywalić na wprost w wysoki krawężnik przy np 60 km/h i mysle ze juz lagi mogly by sie inaczej zachowac niz te ktore nie byly prostowane.
ale ja tam znawcą nie jestem, metalurgi nie studiuję, no i sam jeździlem na prostowanych, wiec ... nie bede wiecej sie wypowiadal ;-)
duzo na ten temat zostało napisane na forum.motocyklistow.pl , wypowiadali się napewno bardziej doświadczeni odemnie, wiec moze to nie są do końca wymysły :razz:

joker512, jak CI duzo zaspiewają za prostowanie, to moze warto dolozyc stówke więcej i kupić nowe rury nośne ( bo rozumiem ze same rury Ci sie zgiely, a dolna czesc lag jest OK ? )

pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 27 lis 2008, 21:16

jedno jest pewne - zamienniki są słabsze - ja załapałem muldę przy znacznej prędkości i się zwichrowały :twisted: (pisałem zresztą o tym) - teraz jeżdżę na prostowanych zamiennikach - jest kolo koło Lubania, który zaje...ście prostuje lagi, zdarzyło mu się nawet, że lagi jeszcze nie jeżdżone już miały przekroczoną dopuszczalną odchyłkę, jak moje robił to wyprostował z dokładnością poniżej 0,1 mm (gdzie dopuszczalna jest 0,2mm)

pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 27 lis 2008, 21:41

ja ze swojego doswiadczenia moge powiedziec ze uzytkowalem motocykl w dosc extremalnych warunkach i spisywal sie bardzo dobrze, nigdy nie mialem problemow zwiazanych z prostowanymi lagami
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Model VFR: vfr v-tec '02
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » pt 28 lis 2008, 10:06

w moim poprzednim moocyklu, po dzwonie, musiałem wyprostować lagi. mój kolega mechanik polecił mi jednego gościa pod tarnowem, gdzies na jakiejś wsi. generalnie byłem zadowolony, lagi proste a i koszt był niski (nie pammiętam dokładnie ale coś w okolicach 1,5 stówki)

nigdy nie doświadczyłem żadnych wad tego rozwiązania więc generalnie biorąc pod uwagę niskie koszty operacja godna polecenia

pzdr,

S
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 28 lis 2008, 16:05

Pod adresem, który podawałem wcześniej (BB) prostowanie jednej goleni kosztuje 50,- zeta. Jeśli uznają, że rura nie nadaje się do prostowania, lub prostowanie się nie powiedzie, to nie biorą kasy. Nowa rura kosztuje u nich 3 stówki.

Awatar użytkownika
joker512
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 01 cze 2008, 15:16
Model VFR: 750 RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: joker512 » pt 28 lis 2008, 18:39

Bohun, z tego co widzę gołym okiem to tylko rury nośne mam zgięte, dolne części amorów wyglądają na dobre, ale nie wiem jak z półkami , jak myślicie czy półki też mogły się jakoś uszkodzić, zgiąć itp. ?? może oddać je w komplecie z lagami do prostowania aby je sprawdzili?
ryzyko wpisane w pasje

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 28 lis 2008, 20:00

i to jest dobry pomysł
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 28 lis 2008, 22:23

joker512, ochłoń, zadzwoń pod nr który napisałem, umów się, wyślij, odbierz i załóż, a potem jeździj ile dusza zapragnie i nie zastanawiaj się zbyt wiele. Z tej foty którą załączyłeś wychodzi, że masz lekko ruszoną lewą stronę. O prawej nie mówię bo nie widzę. Bez problemu ci wyprostują. Nie takie rury doprowadzali do prostej. A półki też prostują. Jeśli masz krzywe to im wyślij i nie pękaj. :igla

Awatar użytkownika
joker512
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 01 cze 2008, 15:16
Model VFR: 750 RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: joker512 » sob 29 lis 2008, 11:25

SOWA, już dzwoniłem tam gdzie pisałeś, w tygodniu do nich wyśle lagi, zrobią za 100 zł dwie sztuki :mrgreen:
ryzyko wpisane w pasje

Awatar użytkownika
joker512
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 01 cze 2008, 15:16
Model VFR: 750 RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: joker512 » ndz 21 gru 2008, 20:44

Niestety lag nie udało się wyprostować z powodu zgrubień które powstały w miejscu zgięcia, tak przynajmniej tłumaczył człowiek z Tecrolu. Może to i dobrze już zakupiłem nowe rury nośne po 300zł sztuka. Przynajmnej będe śmigał ze spokojnym sumieniem :biggrin
ryzyko wpisane w pasje

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pn 22 gru 2008, 20:01

tylko starych nie wywalaj, trzymaj moze sie z nich cos da zrobic komus moga sie przydac
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Model VFR: Kawasaki ZRX 1200s
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pn 22 gru 2008, 20:53

ja mam ciągle moje stare jak ktoś reflektuje. też mam nowe z tecrolu :-)

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » pn 22 gru 2008, 22:52

joker512, przyjrzyj się dokładnie półkom, ostatnio sam robiłem motorek który wcale nie był uderzony mocno przodem... Lagi były delikatnie zgięte, jednak po założeniu amorków koło było w dużym stopniu skręcone względem kierownicy. Dolna półka w sumie była przyczyną wszystkich problemów... Ale to już będziesz widział czy wkładaniu nowych rur, jednak obawiam się że są małe szanse aby dolna półka była ok :/

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 22 gru 2008, 22:58

Greg LKR, przy w pełni sprawnych półkach możesz ustawić koło skręcone tak w lewo jak i w prawo. Błądzisz. Sekret jest w zestrojeniu elementów.

Awatar użytkownika
Greg LKR
teksciarz
teksciarz
Posty: 131
Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
Model VFR: 750 RC36
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Greg LKR » pn 22 gru 2008, 23:05

Ja mówię cały czas o sytuacji gdzie półka była krzywa. Jeżeli jeden amortyzator jest cofnięty względem drugiego na półce, to pomimo ze na półce jest do tyłu o 2 mm na końcu amorka będzie to już 5mm... więc automatycznie koło zostaje "skoszone" względem kierownicy... Powiem tak... na starej półce u mnie było kolo skręcone, założyłem nową i się wszystko wyprostowało... Oczywiście omawiam swój przypadek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości