Prostowanie lag??
- xmistrzux92
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 12:39
- Imię: Mateusz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Prostowanie lag??
Witam ludziska odświeżę temat
poleci ktoś jakiś zakład do prostowania lag z okolic Rzeszów Przemyśl ewentualnie całe podkarpacie:)
poleci ktoś jakiś zakład do prostowania lag z okolic Rzeszów Przemyśl ewentualnie całe podkarpacie:)
<Ta Panie Laleczka nie bita nie szpachlowana> w tym tygodniu
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Re: Prostowanie lag??
Cześć,
za Bielsko-Białą masz fachowców od tematu. Wysyłałem im parę lat temu lagi razem z półkami i jestem zadowolony.
za Bielsko-Białą masz fachowców od tematu. Wysyłałem im parę lat temu lagi razem z półkami i jestem zadowolony.
-
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: wt 01 lip 2014, 22:17
- Imię: Grzegorz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków, Stary Sącz
Re: Prostowanie lag??
ja im teraz wysłałem i mam jak narazie mieszane uczucia czekam na rezultat
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Prostowanie lag??
dlaczego? mógłbyś rozwinąćLargo pisze:ja im teraz wysłałem i mam jak narazie mieszane uczucia czekam na rezultat
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Prostowanie lag??
Może odgrzeje trochę wcześniejszą dyskusję odnośnie składania przedniego zawieszenia. W układzie z dwoma półkami jest możliwość skręcenia kompletnie prostego układu tak by był krzywo poprzez 4 miejsca "regulacji". Gniazda rur w półkach mają możliwość regulowania całości układu. Różnice nie są duże na samej ladze, ale już przy ośce koła różnice mogą być znaczne co może powodować wężykowanie, shimmy a nawet skrzywienie ośki koła w tragicznych przypadkach. Najlepiej zrobić tak by włożyć wszystko na "luźno", następnie dokręcić wszystkimi śrubami, ale tak by lagi miały jeszcze możliwość ruchu. Potem prostujemy lagi względem siebie prostą deską lub najlepiej ceownikiem o szerokości lag, tak by nie było żadnych luzów po przyłożeniu ceownika w żadnym punkcie (ceownik ma oprzeć się na obu rurach i nie "bujać" się). Najlepszym narzędziem do tego jest płyta metalowa która posiada cztery wypusty, coś w ten deseń |---|, a wypusty znajdują się na krańcach elementów prostych. Mini rysunek (ceownik> [ / <laga). Najlepiej robić to płytą gdyż mamy po dwa punkty podparcia na jednej ladze co daje większą dokładność i pewność skasowania różnicy. Oczywiście elementy którymi ustalamy zawieszenie muszą być idealnie proste.
Co do prostowania, miałem we wcześniejszym moto niewielkie zdarzenie, uderzenie nastąpiło przy ok. 20 km/h przy wymuszeniu pierwszeństwa. Na powierzchni jednej z lag zrobiło się dosyć spore zakrzywienie i bruzda, przez to nikt nie chciałem tego prostować, ludzie z Tecrol'u oraz innych warsztatów mi to odradzali, więc musiałem zmienić rury na nowe a montowane to było pod okiem mechanika motocyklowego i to dzięki temu wiem jak ustalać lagi w półkach, więc nie jest to tak do końca plug&play jak ktoś wspomniał.
Odnośnie całej dyskusji, z materiałoznawstwa wiem że raz wygięty element w tym miejscu jest osłabiony i ma zmniejszoną odporność na wygięcie, więc prostowana laga może znacznie łatwiej się zgiąć przy choćby wjechaniu w duża dziurę przy większej prędkości, krawęzniku itd. Im mocniej laga była skrzywiona tym większe prawdopodobieństwo że znowu w tym miejscu pojawi się łuk, choć na pewno nie od razu. Prostowane lagi trzeba po prostu kontrolować i sprawdzać czy nie wracają do swojego stanu sprzed prostowania.
Co do prostowania, miałem we wcześniejszym moto niewielkie zdarzenie, uderzenie nastąpiło przy ok. 20 km/h przy wymuszeniu pierwszeństwa. Na powierzchni jednej z lag zrobiło się dosyć spore zakrzywienie i bruzda, przez to nikt nie chciałem tego prostować, ludzie z Tecrol'u oraz innych warsztatów mi to odradzali, więc musiałem zmienić rury na nowe a montowane to było pod okiem mechanika motocyklowego i to dzięki temu wiem jak ustalać lagi w półkach, więc nie jest to tak do końca plug&play jak ktoś wspomniał.
Odnośnie całej dyskusji, z materiałoznawstwa wiem że raz wygięty element w tym miejscu jest osłabiony i ma zmniejszoną odporność na wygięcie, więc prostowana laga może znacznie łatwiej się zgiąć przy choćby wjechaniu w duża dziurę przy większej prędkości, krawęzniku itd. Im mocniej laga była skrzywiona tym większe prawdopodobieństwo że znowu w tym miejscu pojawi się łuk, choć na pewno nie od razu. Prostowane lagi trzeba po prostu kontrolować i sprawdzać czy nie wracają do swojego stanu sprzed prostowania.
- xmistrzux92
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 12:39
- Imię: Mateusz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Prostowanie lag??
No więc tak dałem lagę do prostowania do takiego czarodzieja z Markowej. no i powiem wam że naprawde pełna profeska gościu ma warsztat i pełno maszyn robi dobrze pomału i solidnie naprawde polecam gościa warto zaciągnać do niego maszynę pozdro
<Ta Panie Laleczka nie bita nie szpachlowana> w tym tygodniu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości