Poziom oleju w lagach - RC 24

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Poziom oleju w lagach - RC 24

Post autor: romekjagoda » pn 29 wrz 2008, 14:32

Panie i Panowie, czy wie ktoś, ile powinno wejść oleju w lagi w RC24? Mam serwisówkę Haynes'a i podają 523 i 513 ml (prawy), ale ta wartość jest podana dla amora bez sprężyn, a ja sprężyn nie miałem wyciąganych, tylko zalany nowy olej. I mam wrażenie, a raczej pewność, że mam za mało oleju i chciałbym dolać, bo amor nie tłumi tak jak powinien. Czy może ktoś z posiadaczy RC24 zmierzyć ile ma oleju u siebie - w sensie ile mm od końca rury (na górze przy korku) do oleju ??? Byłbym bardzo wdzięczny, bo nie znalazłem tutaj nic na forum ani w sieci.

Jak inaczej ustalić właściwy poziom oleju???

Z góry dzięki za pomoc.
"And the road becomes my bride..."

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 29 wrz 2008, 20:52

Jeśli zalałes własciwa ilosc oleju w mll lub cmm to nie ma znaczenia czy były sprezyny czy nie taka jest własciwa pojemność twoich amortyzatorów dolewajac wiecej mozesz zniszczyc uszczelniacze lepiej powalcz z gestościa jeśli tłumienie ci nie odpowiada
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: romekjagoda » wt 30 wrz 2008, 10:09

Peter właśnie o to mi chodzi, żeby nie rozwalić uszczelniaczy... W serwisie wlali mi litr oleju w obie lagi, czyli ok. po 500 ml, ale to tak pi razy drzwi - bo mieli tylko litr tego oleju. Nominalnie do RC24 wchodzi 523 i 513 ml więc nie dużo, ale troche mi brakuje. Niemniej, zamiast na oko chciałem dolać do jakiejś określonej wartości, właśnie by nie przesadzić. Nie do końca prawidłową pracę przedniego zawieszenia stwierdził u mnie brat, który jest bardziej objeżdżony, i wspólnie doszliśmy do wniosku, że pewnie brakuje oleju. Teraz tylko pytanie za 100 punktów, ile tego oleju brakuje???
Mam obecnie w garażu 2 litry Shell 15W i litr 10W - mógłbym w sumie spuścić olej z lagów i zalać od nowa, ale to też nie daje gwarancji, bo pewnie cały olej mi nie zejdzie...

Byłbym wdzięczny za wszelkie porady.
"And the road becomes my bride..."

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 30 wrz 2008, 10:23

Na twoim miejscu wymieniłbym całosć oleju róznica ok 1 cmm nie powinna ci zaszkodzić {te pozostałosci po spuszczeniu starego } niewiem jaka masz rc 24 jesli amortyzatory pompowane to sprawdz czy masz równe ciśnienia w lagach to bardzo wazne do dobrej pracy zawieszenia
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 30 wrz 2008, 11:13

romekjagoda pisze:W serwisie wlali mi litr oleju w obie lagi, czyli ok. po 500 ml, ale to tak pi razy drzwi
co to za syf serwis?! chlopie nie powiesz mi jeszcze ze za to zaplaciles?! a co byloby gdybys sie rozj.b. bo troche im sie za malo nalalo oleju...zenada
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 30 wrz 2008, 18:58

no tak tylko że w nowszej rc 24 wchodzi inna ilosc oleju niż w pierwszych rocznikach rc24 (pierwsze modele mialy antynurka i dlatego inne ilosci do obu lag wchodzą). Moim zdaniem masz juz kiepskie spręzyny i możliwe ze z "twardszym" olejem bedzie lepiej zawiecha chodziła

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: romekjagoda » śr 01 paź 2008, 10:17

Fabiq serwis, jak pisałem gdzieś wcześniej, nie jest typowym serwisem moto - gościu robi przede wszystkim samochody, ale motory też, sam jest motocyklistą. Pojecie ma, jednak nie robi na tyle duzo motorow, by znac wszystkie wartosci na pamiec etc. Ja go nie usprawiedliwiam, raczej siebie, bo niestety jest to jedyny polski warsztat jaki jest mi znany. W normalnym belgijskim skasowali by mnie za przeglad całościowy, który robiłem u tego Polaka, kilkakrotnie drożej, i przede wszystkim dogadac się w sprawach technicznych też łatwiej. Niestety takie są realia. Wiem, że na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać, etc. dlatego moto zostało szczegółowo przejrzane, etc. Ten olej w lagach natomiast, to jeden ze szczegółów wymagających poprawy/dopracowania. Z braku wiedzy i ochoty do ponownych odwiedzin warsztatu zwróciłem się do Was o poradę. Dlatego moje pytanie pozostaje aktualne.

Kiki: Sprężyny faktycznie mogą być już spracowane i zbite, dlatego też zakupiłem właśnie olej 15W. Chciałem go dolać trochę, ale jak pisałem wyżej, nie wiem do jakiego poziomu, by nie przelać i nie wysadzić uszczelek.
Ja mam RC24 FJ z 1988 r. czyli już bez antynurka.

Także wysilcie swoje zwoje mózgowe i pomóżcie :)
"And the road becomes my bride..."

Awatar użytkownika
rafi
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: rafi » śr 01 paź 2008, 10:57

ja wlewałem do mojego 475 mml,ale zmieniłem na 20W i o wiele lepiej mi sie teraz jeździ, zawiecha jest twardsza i nie nurkuje tak przy ostrm hamowaniu,
nie mieszaj olejów o różnej gęstości!!
jak juz to zmień na nowy .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości