przeszczep
- rafi
- teksciarz
- Posty: 141
- Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
przeszczep
mam zamiar przeszczepić upsy z goxera do mojej 24-ki streeta, warto sie pogłowić czy nie co myslicie o takich przeróbkach?
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
hmmm nie wiem jak to będzie w RC 24 .. ciężko powiedzieć.
musisz przedewszystkim porobić pomiary wstępne (łożysko, długoś trzpienia dolnej półki, rozstaw goleni... itp). Weź pod uwagę że jeżeli chcesz zawieszenie przełożyć to ze wszystkimi innymi elementami typu koło tarcze zaciski..
Najpierw poszukaj w necie podobnej przeróbki, ja tak szukałem i jak rozpoznałem co to za zaawieszenie wsadził ktoś do VFRki to już wiedziałem, że się da. Ale mimo wszystko nie było to takie proste. Vitek jest dosyć upakowany i żeby półka od upsów mi się mieściła musiałem przesunąć chłodnicę oleju, co nie było takie proste przy zachowaniu oryginalnych przewodów itd..
musisz przedewszystkim porobić pomiary wstępne (łożysko, długoś trzpienia dolnej półki, rozstaw goleni... itp). Weź pod uwagę że jeżeli chcesz zawieszenie przełożyć to ze wszystkimi innymi elementami typu koło tarcze zaciski..
Najpierw poszukaj w necie podobnej przeróbki, ja tak szukałem i jak rozpoznałem co to za zaawieszenie wsadził ktoś do VFRki to już wiedziałem, że się da. Ale mimo wszystko nie było to takie proste. Vitek jest dosyć upakowany i żeby półka od upsów mi się mieściła musiałem przesunąć chłodnicę oleju, co nie było takie proste przy zachowaniu oryginalnych przewodów itd..
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
chyba do mnie to pytanie ...
Jednym słowem musiałbym się przejechać na innym Vitku żeby mieć porównanie. Ale Co do prowadzenia nie mam zastrzeżeń, a raczej jest super
Cięzko mi teraz powiedzieć bo cała moja przeróbka była spowodowana tym że przodu wogóle nie miałem, całą zimę nie jeździłem , a jak już dosiadłem moto późną wiosną to juz miałem zawieszenie od 954... było tak cholernie twarde że nie byłem zadowolony jedynie na Lublinring mi się dobrze jeździło (choć trzepało trochę kierownicą, bo jedna tarcza lekko biła)... natomiast po zmianie na 1000 rr i zupełnie inne zaciski hamulcowe, założyłem przewody w oplocie i teraz jazda jest rozkoszą no i hamowanie ! Powiem szczerze że chciałem żeby moja VFRka była inna (indywidualna), z tego co po kolei robiłem i mierzyłem to chyba jest minimalnie teraz odchudzona z uwagi na lżejsze zawieszenie, zaciski, koło, i lżejsza o cały system DUAL/CBS z ABSem.Fabiq pisze:jakie sa roznice w prowadzeniu VFR ze zmienionym zawieszeniem?
Jednym słowem musiałbym się przejechać na innym Vitku żeby mieć porównanie. Ale Co do prowadzenia nie mam zastrzeżeń, a raczej jest super
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Mój Vitek nie jest jeszcze ukończony, kolor dostał tymczasowy (choć mój wymarzony-ale trudny do "utrzymania"), pewnie po zimie zmieni oblicze...
Aha teraz mam prostą kierownicę z wiadomych względów, miałem jakieś Clip`y od Ducati ale nie zdały egzaminu, pozycja za kierownicą jest dosyć wygodna, choć lekko kąt wygięcia nadgarstków tak nie do końca jest sprzyjający..
Cóż tu mówić, przeróbka "wiele kosztuje" pracy i kombinowania, jak nie masz WZORU pod ręką, tylko bawisz się sam od podstaw, to to nie pasuje, inne by było lepsze i tak długo długo aż w końcu się uda znaleźć najlepsze rozwiązanie.... potem podliczasz koszty i czas
Aha teraz mam prostą kierownicę z wiadomych względów, miałem jakieś Clip`y od Ducati ale nie zdały egzaminu, pozycja za kierownicą jest dosyć wygodna, choć lekko kąt wygięcia nadgarstków tak nie do końca jest sprzyjający..
Cóż tu mówić, przeróbka "wiele kosztuje" pracy i kombinowania, jak nie masz WZORU pod ręką, tylko bawisz się sam od podstaw, to to nie pasuje, inne by było lepsze i tak długo długo aż w końcu się uda znaleźć najlepsze rozwiązanie.... potem podliczasz koszty i czas
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
taka wymiana ma dla mnie sens w dwoch przypadkach
chce miec motocykl ktory bedzie moim jedynym indywidualnym wynalazkiem
lub
chce aby moj motocykl zyskal wlasnosci jezdne
w VFRce brakowalo mi kilku rzeczy, przedewszystkim mocy , lepszych hamulcow i wlasnosci jezdnych podczas bardzo sportowej jazdy, przesiadlem sie na inny motocykl bardziej sportowy jednak dalej nie jestem zadowolony szczegolnie z przedniego zawieszenia, dlatego ciekaw jestem na ile wymiana zawieszenia ingeruje w wlasnosci trakcyjne calosci, wiadomym jest ze wystarczy nieco zmienic ustawienie zawieszenia (tył+przod)jesli jest dostepne, zeby odczuc znaczaco zmiane w zachowaniu sie motocykla a co dopiero zmieniajac przednie zawieszenie na inne
chce miec motocykl ktory bedzie moim jedynym indywidualnym wynalazkiem
lub
chce aby moj motocykl zyskal wlasnosci jezdne
w VFRce brakowalo mi kilku rzeczy, przedewszystkim mocy , lepszych hamulcow i wlasnosci jezdnych podczas bardzo sportowej jazdy, przesiadlem sie na inny motocykl bardziej sportowy jednak dalej nie jestem zadowolony szczegolnie z przedniego zawieszenia, dlatego ciekaw jestem na ile wymiana zawieszenia ingeruje w wlasnosci trakcyjne calosci, wiadomym jest ze wystarczy nieco zmienic ustawienie zawieszenia (tył+przod)jesli jest dostepne, zeby odczuc znaczaco zmiane w zachowaniu sie motocykla a co dopiero zmieniajac przednie zawieszenie na inne
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
w zawieszeniach upside down mam pełną regulację zawieszenia i powinienem teoretycznie pokombinować z nimi bo przecież standardowe ustwienie z CBR jest ustawione pod lżejszy motocykl niż VFR. Jednak jestem bardzo zadowolony z pracy tego zawieszenia, łyka dołeczki bez trudu i nie trzepie mną jak na twardym od 954.
I powiem jeszcze że jednak dobrze że Honda zmieniła producenta hamulców na TOKICO (fakt, nie wyprzedzają słynnych hebli z Yamahy, ale są naprawdę dobre).
I powiem jeszcze że jednak dobrze że Honda zmieniła producenta hamulców na TOKICO (fakt, nie wyprzedzają słynnych hebli z Yamahy, ale są naprawdę dobre).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości