Olej w lagach

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 17 lip 2010, 20:49

kiki, popompujesz dwa razy lagą i będziesz już miał inną wysokość. To nie jest tak hop siup. To trza wiedzieć o co kaman. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » sob 17 lip 2010, 23:26

Mój macher jak wymieniał, to weszło ok. 460

piwek
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
Imię: michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: piwek » ndz 18 lip 2010, 10:32

Powiem szczerze,ze kiedy zmienialem olej w zx9r i wlalem tak jak mowila serwisowka,to po zlozeniu byla masakra.Moto twarde.Dlatego ujalem na oko po ok 10ml i bylo lepiej,ale nie tak jak byc powinno.Mechanik mowil mi,ze to nie prosta sprawa,bo trzeba wlac odpowiednia ilosc,wsunac i wysunac sprezyne,by usunac powietrze,anajwazniejsze jest to by odleglosc od lustra oleju do krawedzi lagi byla odpowiednia,to chyba nazywa sie poduszka powietrzna,czy jakos tak.Dlatego pytam Was dokladnie ile oleju i jaka odl od lustra.Chce zrobic to poprawnie ale samemu.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 18 lip 2010, 10:56

Ja wlałem 457 ml 15W i jest wszystko w jak najwięszkym porządku. Na razie mam wykręcone napięcie na najmiększe i jest tak jak ze starym olejem na serii (3 kreska). Będę jeszcze podkręcął na twardsze.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 18 lip 2010, 11:28

A'rtino pisze:kiki, popompujesz dwa razy lagą i będziesz już miał inną wysokość. To nie jest tak hop siup. To trza wiedzieć o co kaman. :D
no bo najpierw trzeba rurą poruszać ok 10 razy i tak samo z tłoczyskiem - dopiero wtedy sie sprawdza :) poziom oleju. Inaczej to nie ma sensu :mrgreen:

piwek
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
Imię: michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: piwek » ndz 18 lip 2010, 18:26

Mam olej 10w,nadal nie wiem ile dokladnie mam wlac oleju i jaka odleglosc ma byc od lustra oleju do krawedzi lagi....W c hwili obecnej mam wkrecona srube regulacju do konca..

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » ndz 18 lip 2010, 18:39

A'rtino pisze:Na razie mam wykręcone napięcie na najmiększe i jest tak jak ze starym olejem na serii (3 kreska). Będę jeszcze podkręcął na twardsze.
Ja miałem podkręcone do 2 kresek, ale dla mnie zawias był za twardy, teraz mam między 3 a 4 i jest git.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 18 lip 2010, 19:39

piwek pisze:nadal nie wiem ile dokladnie mam wlac oleju i jaka odleglosc ma byc od lustra oleju do krawedzi lagi
457 ml +- 2,5 ml i 130 mm od lustra oleju po popompowaniu minimum 5 razy lagą i min. 10 razy tłumikiem. To podaje serwisówka.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

piwek
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
Imię: michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: piwek » pn 19 lip 2010, 07:47

Ok,dzieki.Teraz mam swiatelko w tunelu.Pozostalo mi tylko to zrobic.A jak z regulacja?Na ladze jest dwie sruby.Ta ktora sie wysuwa i ta pod wkretak.Moze mi ktos dokladnie objasnic,jak regulowac i do czego jest ta pod plaski wkretak?Po zalaniu oleju na jaka wysokosc(ktora kreske) ustawic?Dzieki.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 19 lip 2010, 10:05

W VFR 800 FI jest tylko jedna regulacja w przednim amortyzatorze. Ta śruba na płaski śrubokręt. Nią regulujesz napięcie wstępne sprężyny. Fabryka ustawiła go na 3 kreskę od góry. Ty sobie możesz go ustawić jak chcesz. Wkręcone będzie twardsze a wykręcone bardziej miękkie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Gromek
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Gromek » pn 23 sie 2010, 16:30

Przyszła i u mnie pora na wymianę oleju w lagach- czy dane podane poniżej tyczą się też modelu z 2006? Jedna litrowa butla raczej nie wystarczy. Jakie uszczelniacze zapodajecie do swoich?
makiak pisze:w rocznikach 2002-2005 RC46A wchodzi do lagi 544 CM3 oleju SAE 10W.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości