Strona 1 z 1
Problem ze ściągnięciem pokrywy :(
: wt 13 maja 2008, 22:47
autor: cyborg
Witam,
Mam ogromną prośbę o pomoc
Nie moge poradzić sobie z usunięciem pokrywy DRIVEN FLANGE ASSEMBLY
str. 381 w manualu

Odbezpieczyłem i odkręcilem nakrętkę i nic

ani nie drgnie

Może się zapiekło

Spryskałem WD-40
Czy macie może jakieś doświadczenia jak to ściągnąć ? Bo mnie się już pomysły skończyły
W załączniku jest screen z manuala.
Pozdrawiam,
Jakub
www.pmk-krakow.org
: śr 14 maja 2008, 08:37
autor: Buła
witam,jesli moge to podepne sie pod temat,chce wymienic łozysko w tylnim wchaczu i odkreciłem ta duza srube ale tam jest ta podkładka,chodzi mi o ta która jest na gwincie,jesli to jest wogóle jakas podkładka,tez psikałem WD40 i nic.
: śr 14 maja 2008, 13:20
autor: cyborg
Mnie wygląda na to, że jednak zapieczone jest na elemencie kołnierza (COLLAR), albo nawet na łożysku.
W innym wypadku element DRIVEN SPROCET HUB by zszedł bez problemu.
(str. 387 manuala w PDFie)
Tylko jak to ruszyć

Mam ściągacz trój ramienny, zamocowałem(dokręciłem) go na osi (zabezpieczyłem żeby nie uszkodzić osi i gwintu na osi) i chwyciłem za kolo zębate i ani drgnie

Opukiwanie i rust off albo WD40 nic nie daje

Może jakiś cyc to na kleju poskładał

Znacie jakieś preparaty to odpuszczania klejów typu locktit ?
Pozdrawiam,
Jakub.
: śr 14 maja 2008, 14:08
autor: olo
cały element z ostatniego postu jest osadzony na piaście na wieloklinie, myslę że tam się to zapiekło i musiałbyś delikatnie uderzać w całość od tyłu - powinno puścić. Ściągacz raczej nie, uderzenia lepiej rozłączają niż stała siła...
[ Dodano: 2008-05-14, 14:11 ]
Buła, żeby wyjąć wahacz nie wystarczy odkręcić nakrętki z lewej strony, trzeba pomajstrować przy drugim końcu a do tego potrzebny jest specjalny klucz...
: śr 14 maja 2008, 19:42
autor: whitespirit
podgrzej aluminiowa czesc a samo zejdzie... uwaqa na gumowe elementy...
: czw 15 maja 2008, 09:07
autor: Buła
olo pisze:Buła, żeby wyjąć wahacz nie wystarczy odkręcić nakrętki z lewej strony, trzeba pomajstrować przy drugim końcu a do tego potrzebny jest specjalny klucz...
witam i tu jest problem,nie mam takiego klucza.
: pn 02 cze 2008, 21:37
autor: Maciej
Żadnego grzania !
Robisz to tak:
Okręcasz nakrętkę kontrującą całość , prościej było by ci ruszyć sprawę bez odkręcania zębatki , masz lepszy punkt podparcia, delikatnie najlepiej gumowym młotkiem dokooła opukaj aby puściło , zapewne się zapiekło, potem złap porządnie za zębatę i pociągnij , wygodniej ci będzie gdy osłonę łańcucha nieco podniesiesz (mocowania z tyłu na zatrzaski a z przodu na śruby)
Tylko nie przekoś na łożysku bo wtedy będziesz miał problem ze ściągnięciem, czasami trzeba wtedy dosłownie nabić element z powrotem i ponownie próbować ściągnąć