Strona 1 z 6

Kierownica trzęsie..

: ndz 13 kwie 2008, 21:08
autor: Fred
Mam pewien kłopot od wymiany opon. Zaczęło drgać kierownicą od prędkości 70km/h. Kierownica stopniowo, coraz bardziej "rzuca" sie na boki.

Nie wiem czy to wina opon czy jak już niektórzy pisali - łożysko główki ramy?

:drool

: ndz 13 kwie 2008, 21:13
autor: Sylwio
Może być koło źle wyważone.

: ndz 13 kwie 2008, 21:51
autor: KolczyK
kiera na boki to łożysko główki ramy bezapelacyjnie, jeśli szura lewo prawo dość szybko przy Tej prędkości to raz dwa wymieniaj. u mnie już jest si, miałem to samo :-)

: ndz 13 kwie 2008, 21:55
autor: igor
KolczyK, nie tak szybko. najpierw niech koło wyważy. ja miałem takie objawy przy kołkowanej gumie. po zmianie opony i wyważeniu koła wszystko ustąpiło.

: ndz 13 kwie 2008, 22:10
autor: KolczyK
jeśli: postawisz na centralną Fred to weź kogoś niech tył dociąży i weż lagami lewo prawo ale od kierownicy wyprostowanej: i jak leci na bok po paru cm to główka.

: ndz 13 kwie 2008, 22:24
autor: Fred
Jest dobrze wtedy, nawet sama kierownica się nie przekręci.

Kierownica wykonuje takie ruchy, coraz szybciej:

: pn 14 kwie 2008, 07:10
autor: weletek
mam to samo, zaczęło się od odklejenia ciężarka z felgi - wyważenie koła

: pn 14 kwie 2008, 11:13
autor: Shoov
Przyczyny mogą być różne, od zząbkowanej opony, niewyważone przednie koło, krzywą przednią felge, wyjechane łożysko w główce ramy po krzywy motocykl.
Wez jakiegos funfla postaw motocykl na centali, funf niech siądzie z tylu a ty poszarp przednim zawieszeniem jak będą luzy to łożysko, przy okazji poobracaj przednim kołem zobacz czy nie jest z centrowane. Ja miałem shimmy w poprzednim przez krzywą felge zanim ją jeszcze po dzwonie naprostowałem.

: pn 14 kwie 2008, 12:34
autor: Fred
Nie no felga jest dobra bo przed zmianą opon było wszystko ok.

Myśle ze albo opona do dupy albo złe wyważenie, według mnie łożysko wpływa bardziej na znoszenie moto a moje jedzie jak po sznurku

: pn 14 kwie 2008, 13:10
autor: Shoov
Na shime wpływa cała masa czynników ale łozysko i opona to raczej dwa podstawowe które najłatwiej sprawdzić, są jeszcze takie opcje jak sprawdzenie oleju w zawieszeniu, sprężyn, generalnie całego zawiesznia, łącznie z tyłem. Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ght=shimmy
Przyczyną może być też zle zestrojone zawieszenie np twardo ustawiony przód i miękki tył itp itd.

: pn 14 kwie 2008, 21:10
autor: olo
Jeżeli łożysko choć trochę "zacina" Ci się w pozycji do jazdy na wprost - to jest przyczyna...

: czw 17 kwie 2008, 09:15
autor: Vlaad
shoovfr750 pisze:Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo
Zgadza się. Jak wrócę do domu to sprawdzę który to numer MOTOCYKLA. IHMO wygląda na to, że winna jest opona lub wyważenie koła, ze wskazaniem na oponę. Niestety są przypadki, kiedy to opona "gryzie" sie z konkretnym typem motocykla i nie ma na to rady. W temacie o oponkach (Rady i porady) wrzuciłem testy opon (robione zresztą na VFR) i np któreś Michały powodowały skłonność do wpadania w shimmy. Może to być np siła tłumienia własnego opony źle dobrana do tłumienia przedniego zawieszenia. Można wtedy próbować z napięciem wstępnym sprężyn lub gęstością oleju w lagach, ale nie ma gwarancji sukcesu.

: pn 12 maja 2008, 17:10
autor: Grochu
witam,
niestety mam to samo, felga przednia niby prosta - byłem już sprawdzić, wyczułem tylko że gdy jadę we dwójkę to zjawisko znika.
shimmy łapie najbardziej w pojedynkę przy ostrzejszej jeździe, szczególnie przy gwałtownych zmianach biegu, ale i bez tego potrafi tak przy 140 złapać rybkę.

dodatkowo przy próbach stawiania na jedno, znajomi zauważyli że koło lekko jakby 'skakało' przy odkręceniu manety, gdy przednie idzie w górę(ja to czuje na moto jako nierówne branie, szarpanie koła)... dodam tylko ze moto jedzie prosto, i jak puszcze ręce z kiery nie dzieje się nic dziwnego.

więc może tu leży przyczyna- za miękki/twardy tył? wahacz sprawdzałem na centralnej i nie czuć luzów....
za wszelką pomoc dzięki

: pn 12 maja 2008, 22:05
autor: Grześ
Niektóre opony tak mają same od siebie niestety..Jakie to oponki zapodałeś??Ja shimm może nie mam ale jak puszczę kierownicę przy 80km/h to lekko się telepie prawo/lewo.Gdy ją trzymam to nawet nic nie czuć!Zauważyłem takie zjawisko przy nie jednym motocyklu przy różnych prędkościach!!!Myślę,że u Ciebie to opony lub kwestia wyważenia kulawego..Tym bardziej,że zjawisko to wystąpiło po zmianie opon!

: pn 12 maja 2008, 23:14
autor: DIDI
ja mam takie coś. Jak zatankuje to mi kiera lata na boki drobnymi skokami a jak paliwska ubędzie to normalnie lecie przy 140 kiere puszcze i leci spokojnie bez żadnych bocznych wahań. Takie głupie i dziwne ale tak jest u mnie. :roll: