Strona 5 z 6

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 11 lip 2016, 19:34
autor: Cimaj
Po zmianie opony przedniej bez kufra shimy nie ma, jednak jak założę go na stelaż centralny to pojawia się ale nie w takim stopniu jak poprzednio że przód czułem jak pływa.

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 11 lip 2016, 21:58
autor: Nomad
Mam u siebie podobnie, przy około 80 km/h telepie kierownicą. W tym tygodniu zmieniam oponę na przodzie to dam znać co i jak. Ale u mnie na 100% to wina opony, jest po prostu na śmietnik :D

Re: Kierownica trzęsie..

: pt 15 lip 2016, 19:45
autor: Cimaj
emil pisze:O tył, to pewnie kwestia ustawienia zawieszenia, wiadomo, że jak coś wystaje poza oś to robi sporą dźwignię, odciążając przód, więc trzeba tył utwardzić ;)
Tył od dwa skoki utwardzony i ręką odjął trzęsienie z kufrem. Jest pięknie :)

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 18 lip 2016, 20:57
autor: Maczeta
Hm. Testowałem czy moja będzie wpadać w shimmy z kufrem i nie jestem do końca pewny bo przy 230 kufer nie odpadł a napisali by nie jeździć z nim za szybko a potem z zorientowałem się że zapomniałem wbić 5. To może u ciebie na 5 biegu on wpada w to zjawisko? :D

Re: Kierownica trzęsie..

: pt 22 lip 2016, 22:24
autor: Nomad
Po wymianie kapcia na przodzie i wyważeniu koła nic nie telepie :D

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 06 mar 2017, 13:49
autor: Troll88
Cześć, podczepię się odświeżę temat , czytając cały post wykonałem nast czynności wyważyłem przenie i tylne kolo , w tamtym sezonie wymieniłem łożysko główki , zamieniłem przednie koła od kumpla , nadal występują drgania kierownicy w zakresie 145/150, :(. nie mam zbytnio pomysłu na ta bolączkę , po :(:(zmianie kola jakby lekko ustapiło ale nadal to jest , :(:( olej w lagach wymieniany razem łożyskiem . czy łańcuch moze przenosic takie wibracje ???? pomoze ktos rozwikłać tą zagadkę , Z góry dziekuje za podpowiedzi i sugestie .

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 06 mar 2017, 19:59
autor: figaro
A od kiedy zaczęły występować owe drgania?

Re: Kierownica trzęsie..

: pn 06 mar 2017, 21:15
autor: emil
Może dodałeś kufer, a nie ustawiłeś tylnego zawieszenia?

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 07:38
autor: Troll88
Postprzez emi---l kufry mam od zakupu moto nic wczesniej sie nie działo. :cry:

Postprzez figaro »drgania zauważyłem po umyciu moto na myjce cisnieniowej w pracy :cry: od tamtej pory nie wiem od czego to moze byc ;/

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 08:17
autor: emil
Pocczytaj, moze cos wykombinujesz.

viewtopic.php?p=253670#p253670

wg mnie to moze byc zbyt twardy tyl, ale doczytaj.

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 12:04
autor: dixon
Ja walczyłem z tym dwa lata temu we włoszech będąc na wyprawie. Wymienione dwie nowe opony różnych marek na przodzie, zamontowany inny stelaż do kufra centralnego, zmiana rozłożenia bagażu, zmiana ustawień zawieszenia i nic, dalej drgania przy zwalnianiu do prędkości ok. 80 km/h z kufrem centralnym. W tym sezonie walki ciąg dalszy...pozostaje jeszcze błędne ustawianie zawieszenia lub główka ramy.

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 12:50
autor: Klarkson
Wężykuje moto jadąc na wprost ?
Jesli tak, sprawdź łożyska wahacza tył.

PS.
A ciężarki kierownicy masz oba ?

PS 2.
W jakim stanie masz zaciski hamulcowe / tłoczki / prowadnice / same klocki ?

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 14:01
autor: Troll88
Klarkson ----- na to nie wpadłem jutro sprawdze tozyska .jest potrzeba demontazu tylnego amortyzatora i koła zeby sprawdzic lozyska ??

o których ciezarkach mowa ??

zaciski były sprawdzane czyszczone załozone nowe klocki.

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 14:36
autor: Klarkson
Postaw moto na centralce.
Podejdź od tyłu i staraj się unieść tylne koło do góry.
Wyczuwalny luz pionowy da Ci sygnał, że masz do sprawdzenia łożyska podciągów tylnego amortyzatora.
Przy tzw. kiwaku. Pod amortyzatorem.

Łożyska samego wahacza trzeba sprawdzić wysuwając wcześniej jego oś. Wg poniższego schematu.

Re: Kierownica trzęsie..

: śr 08 mar 2017, 16:53
autor: emil
Powiem tak, w FJR te lozyska nawet w nowym moto mają luz jak ja pierdole, a moto jedzie prosto (serio, mozna sprawdzic w salonie). Tam na dolnym mocowaniu sa chyba 4 sztuki, kolo gora dol ma kilka mm luzu na koncu wahacza i to jest normalne coś... Po dociazeniu dupy tego nie czuc.

Zawiechy obie sprawdz, a lagi masz wypuszczone czy seria?