Strona 3 z 6

: śr 04 cze 2008, 22:15
autor: C_L_K
Jeśli chodzi o łańcuch, to wymieniałem cały napę jakieś 2kkm temu i przed wymiana było to samo, więc raczej odpada. Oponki mam metzelery Z6. Zrobiłem na nich od nowości ok. 7-8 kkm. Nie widać na nich większych oznak zużycia. Wg mnie powinny spokojnie starczyć do końca sezonu. Pozatym wydaje mi się, że jeśli by to była sprawa opon, to takie same reakcje byłyby i na biegu i na luzie, a u mnie na luzie jest o.k. a na biegu przy 60km/h shimmka :(

: czw 05 cze 2008, 10:11
autor: igor
u mnie było dokładnie to samo w fazerku przy hamowaniu silnikiem i był to kwestia gumy. miałem mały kołek i mimo że fachowo założony i opona jeszcze długo by polatało to czarna d...pa... tak więc obejrzyj ją dokładnie i daj na wyważarkę. może masz tam jakąś francę albo ząbkowanie albo....

: czw 05 cze 2008, 23:07
autor: edziq
Tez mam niestety shime kiedy puszczam kierownice - jest ok do 80 km/h potem zaczyna telepac. W dodatku strasznie mocno mam pozabkowana opone. Co moze przyczyna tego zabkowania. Kiera jest lekko na prawo przekrzywiona. Jak trzymam rece na kierownicy to nie ma porblemu jak nie trzymam to jest shima jak byk. Przed chwila kupilem nowa oponke (pilot sport) zobaczymy czy to cos da.

: pt 06 cze 2008, 12:22
autor: Fabiq
tak sie zastanawiam dlaczego wybrales tak mocno sportowa opone do motocykla ktory nie potrzebuje az tak przystosowanej do szybkiej jazdy po zakretach opon

: pt 06 cze 2008, 18:09
autor: edziq
w takim razie jaka opona bylaby najlepsza wedlug ciebie??
Trafila mi sie w okazja i kupilem, za ta sama kase moglem miec opone sredniej klasy mniej pewnego producenta albo tego pilota- jak dla mnie wybor byl prosty.

: sob 07 cze 2008, 16:14
autor: qbis0
Edziq po pierwsze jak masz skrzywioną kierownice sprawdz sobie jak masz ustawione ciężarki wewnątrz kierownicy...(i nie mam tu na myśli ciężarków zakręconych na zewnątrz kiery tylko te wewnątrz). Zeby zobaczyc jak są ustawione musisz odkręcić te ciężarki z zewnątrz przykręcone każdy na jednej śrubie. Potem zobaczysz że wewnątrz masz również po ciężarku, takie jakby "pełne ołowiane ośki" powinne być zblokowane blaszannym zatrzasku który własciwie uniemożliwia ich przesunięcie.... poprostu mógł się jeden z odważników lekko przesunąć do wewnątrz kiery i już mozo będzie ci ściągać zlookaj sobie na to...jak co to dzwon
cya

P.S
jeszcze jedno nie wiem czy w RC36 jest taka sama budowa kiery jak w RC46 u mnie tak jest.
wszystko jestładnie rozrysowane w serwisowce

: sob 07 cze 2008, 16:38
autor: edziq
qbis0, te cieżarki raczej nie mająwpływu na to czy kiera jest prosta - o ile wogóle mam te ciezarki w rc 36, zraz sprawdze. Po prostu półki sa krzywe i tyle. Fabiq podrzucił mi jak to mozna naprostowac - próbowalem i jest lekka poprawa ale bede musial jeszcze raz to poprawic.
Tak na moje wyczucie to jakbym mial nierówno ustawione te cieżarki to by mi po prostu sciągalo moto przy puszczonej kierownicy ale nie wpadałaby w drgania.

: sob 07 cze 2008, 16:44
autor: qbis0
"qbis0, te cieżarki raczej nie mająwpływu na to czy kiera jest prosta"

...wiadomo ze nie mają wpływu na to czy kiera jest prosta :roll: tylko na to czy ci sciąga moto... a na to to jak na moje wyczucie to mogą miec bardzo duzy wpływ...
...a co do opony to trzeba było podjechac, założylibyśmy moje koło bo chyba by spasowało i bys wiedzial czy to wina pany czy nie, w koncu to tylko 5minet rooty, a tak to w ciemno mogles kapuche wydupcyz znowu... ide co posmigac bo chyba juz sucho jak ci sie nudzi to wpadnij j.b.n. pentelke beskidzką;]

: ndz 08 cze 2008, 15:34
autor: Kornik
Ja zmieniłem już opony na pilot sporty i niemam już telepania :D a opona jest genialna w porównaniu do BT020 :) czuć to przy hamowaniu oraz jeździe po zakrecie :)

: ndz 08 cze 2008, 20:55
autor: Yaco
Ciężarki wpływają tylko na wibracje kierownicy (zwiększają bezwładność). Nie pomogą nic na ściąganie motocykla w którąś stronę. Wtedy to lagi, półki, łożysko główki ramy albo rama... (ew. przód może być źle złożony :mrgreen: )

: pt 13 cze 2008, 01:07
autor: Maciej
TO i ja się podłączam


Ciężarki gówno dają przy tej prędkość , dziwne jest to że szimy są przy już tak niskiej (70km) więc bardziej obstawiał bym łożyskowanie przedniej zawiechy (koła , główka ramy) zakładając że tył jest ok.

Można by i obwiniać tym zbyt mocne wpuszczenie lag w pułki ale ten problem występuje znacznie później (w moim przypadku występowało powyżej 210 km/h), proponuję sprawdzić przednią zawiechę czy w ogóle jest prosta, pisałem wcześniej w postach czym się kończy użytkowanie krzywej zawiechy gdzie była mowa o panewkach rur nośnych które również w takim przypadku nie są bez znaczenia.

: śr 18 cze 2008, 23:07
autor: zuzia tajger
Generalnie tak wyglada prawdziwe shimmy:

http://youtube.com/watch?v=tEhBsMWPgXE - 56 sek mniej wiecej, razem z katapultą.
1:28 ( umiejetności wyjscia z shimmy - bezcenne). 2:10; 2:57;
co mnie ostatnio zgieło- w wiekszości przypadków pomagało dodanie gazu ...

: czw 19 cze 2008, 10:37
autor: Bolek101
zuzia tajger, w linku który podałaś nie ma ani jednego przypadku shimmy. Są za to efektowne "highside".

: pt 20 cze 2008, 15:48
autor: Gienio
Zuzia cos Ci sie chyba pojecia pomylały :smile:

: pt 27 cze 2008, 19:03
autor: edziq
niestety nowy pilot sporcik tez nie pomógł wyeliminować problemu trzęsącej sie kiery. Jednie co sie zmienilo to wibracje nie sa juz tak duze. W przyszłym tyg. jade do jakiegos magika zeby to obadał bo pomysły mi sie skończyły.