Strona 2 z 6

: śr 14 maja 2008, 11:34
autor: Raku
Genralnie to przyczyn moze byc wiele. Czesto zdaza sie ze jak ingerujemy w "geometrie" moto to zaczynaja sie problemy z shimmy. Przyklad to wpuszczenie lag w polki. Motocykl lepiej skreca ale bardzie podatny na shimmy, jak za duzo wpuscimy to shimmy praktycznie murowane. Druga sprawa to kufer....tak glupi kufer moze powodowac shimmy. Sam nie wierzylem dopoki nie przetestowalem na wlasnej skorze. Mialem w XJocie kufer i przy predkosci ok 60km/h zaczynala kiera latac. Wmienielem lozysko glowki ramy, olej w lagach, ustawialem polki no cuda na kiju wymyslalem. Pewnego dnia kumpel mi podpowiedzial zebym sciagna kufer. Zdjalem, runda testowa, i nic....nie ma shimmy. No to zaczely sioe dalsze testy i wyszlo na to ze przesunalem mocowanie kufra o 1 cm do tylu i nawet jak byl zalozony to shimmy zniknelo na dobre.

: sob 17 maja 2008, 13:50
autor: Grochu
u mnie właśnie mogą być lagi - zmieniłem ich pozycję w półce gdy zakładałem inną kierownicę.. tylko o co chodzi z tym 'skakaniem koła' przy stawianiu na jedno?

: sob 24 maja 2008, 11:35
autor: Yaco
Wywalone łożysko główki będzie powodowało walenie sie motocykla na którąś strone przy wolnej jeździe i puszczeniu kierownicy. Ja mam ten sam objaw, ale ewidentnie z powodu złego wyważenia koła - wulkanizator marudził, że mu dużo ciężarków poszło, a i tak nie jest dobrze. Ogólnie złe wyważenia mogą mieć tendencje do powtarzania się przy różnych prędkościach (zazwyczaj wielokrotnościach). Na przykład 40, 80 i 120km.
Daj do powtórnego wyważenia albo domagaj sie wymiany opony na inny egzemplarz.

: sob 24 maja 2008, 12:51
autor: tomaszek
Yaco pisze:Ja mam ten sam objaw, ale ewidentnie z powodu złego wyważenia koła - wulkanizator marudził, że mu dużo ciężarków poszło, a i tak nie jest dobrze
Dawaj mi kółko, wyważe Ci do miligrama, do wyboru do koloru - dynamicznie, statycznie, cuda wianki panie, prawie za darmo :mrgreen:

: sob 24 maja 2008, 14:41
autor: Yaco
tomaszek pisze:
Yaco pisze:Ja mam ten sam objaw, ale ewidentnie z powodu złego wyważenia koła - wulkanizator marudził, że mu dużo ciężarków poszło, a i tak nie jest dobrze
Dawaj mi kółko, wyważe Ci do miligrama, do wyboru do koloru - dynamicznie, statycznie, cuda wianki panie, prawie za darmo :mrgreen:
A nie będą mi te odważniki o lagę zawadzać?? :mrgreen:

Przedtem musze kapcia zmienić.

: śr 28 maja 2008, 09:13
autor: Kornik
No mam tak samo że mi od 70 km/h drga kierownica, tylko że ja obstawiam że u mnie to jednak opona, bo raz że stara, dwa dziwnie juz bieżnik z przodu wygląda, w piątek założę nowe opony to zobacze czy bedzie drgało, jak będzie to się będzie trzeba wziąć za łożysko główki ramy :( ale oby to tylko opona :)

: pn 02 cze 2008, 10:03
autor: Metiu
Powiedzcie mi jak to u Was jest.
W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Jak trzymam ręce na kierownicy to nie ma najmniejszego problemu. Poleciałem lekko ponad 200 km po obwodnicy Grójca i motocykl prowadził się pewnie. Nie było żadnych problemów.
Czy Waszym zdaniem wszystko jest ok, czy muszę coś jednak sprawdzić. Dodam na koniec, że motocykl ma przejechane 26 tys.

pozdrawiam
Metiu

: pn 02 cze 2008, 16:47
autor: igor
u mnie jest git. w fazerku miałem ten problem i to była opona. jak wymieniłem była gitarra! :shock:

: pn 02 cze 2008, 20:17
autor: Yaco
Metiu pisze:Powiedzcie mi jak to u Was jest.
W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Jak trzymam ręce na kierownicy to nie ma najmniejszego problemu. Poleciałem lekko ponad 200 km po obwodnicy Grójca i motocykl prowadził się pewnie. Nie było żadnych problemów.
Czy Waszym zdaniem wszystko jest ok, czy muszę coś jednak sprawdzić. Dodam na koniec, że motocykl ma przejechane 26 tys.

pozdrawiam
Metiu
Jest dokładnie jak piszesz. Telepie kierownikiem ale tylko gdy całkowicie zabierzesz łapy. W trakcie normalnej jazdy jest to niezauważalne. stawiam na opone - proste moto nie ma prawa tak się zachowywać.

: wt 03 cze 2008, 22:57
autor: tomaszek
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Bajki panie, bajki...

: śr 04 cze 2008, 08:26
autor: Kornik
Metiu pisze:W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Nie no bez jaj takie bajki to tylko w Erze :P

Ja wymieniłem opony na nowe bo moje były leciwe i teraz nie telepie mi kierownicą wogole :) moge puscić i moto jedzie rpsto bez telepania kierownicą nawet jak sie tocze 30 - 40 km/h :)

: śr 04 cze 2008, 08:55
autor: C_L_K
A ja u siebie zauważyłem nast. przypadłość:

Jadę sobie ponad 100km, puszczam kierę (na biegu) i w okolicy 60-70 km/h zaczyna się lekka shimma, natomiast jak zrzucę na luz to jedzie jak po sznurku aż do zatrzymania (no prawie) ;)
Nie wiem, czy tak powinno być...

: śr 04 cze 2008, 09:06
autor: igor
C_L_K, Opona chłopie, opona... sprawdź czy nie masz ząbkowania jakiegoś. a swoją drogą to mam dla Was pewne wieście w kwestii opon ale to na Roadsdrożu bo nie na interneta sprawa! :twisted:

[ Dodano: 2008-06-04, 09:07 ]
Yaco, jeździsz z kufrem?

: śr 04 cze 2008, 10:38
autor: Bolek101
C_L_K pisze:A ja u siebie zauważyłem nast. przypadłość:

Jadę sobie ponad 100km, puszczam kierę (na biegu) i w okolicy 60-70 km/h zaczyna się lekka shimma, natomiast jak zrzucę na luz to jedzie jak po sznurku aż do zatrzymania (no prawie) ;)
Nie wiem, czy tak powinno być...
Hmmm... A czy nierówno wyciągnięty łańcuch nie może być przyczyną właśnie takiego zachowania? U mnie jest podobnie i napewno mam nierówno wyciągnięty. Znajomi mówili właśnie że to pewnie opona, ale..

: śr 04 cze 2008, 21:49
autor: G O F E R
igor pisze:C_L_K, Opona chłopie, opona...
Zgadzam się!

Dokładnie miałem to samo i dzisiaj zmieniłem przednią oponkę, shimmy ustąpiło jak ręką odjął :mrgreen: